Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام پارلمانی روسیه معتقد است بعد از واقعه حمله به کنگره دموکرات‌های آمریکایی می‌خواهند مطمئن شوند که دونالد ترامپ برای همیشه از حیات سیاسی ایالات متحده حذف شده و نظریه "ترامپیسم" نتواند تقویت شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر جباروف" نائب رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری ابراز عقیده کرد که دموکرات‌هایی که روند استیضاح "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده را آغاز کرده‌اند، می‌خواهند مطمئن شوند که وی برای همیشه از صحنه سیاسی آمریکا حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این سناتور روس گفت: «این کار با یک هدف واحد انجام می شود و آن این است که دونالد ترامپ برای همیشه از عرصه حیات سیاسی آمریکا شود، برای اینکه در انتخابات اخیر هم بیش از 70 میلیون آمریکایی به او رأی دادند و این تعداد بسیار زیادی از رای دهندگان آمریکایی است.»

جباروف افزود: «ترامپ با توجه به تعداد طرفدارانش، تا قبل از ماجرای حمله به ساختمان کنگره، آینده سیاسی داشت و کتمان هم نمی‌کرد که از سیاست خارج نخواهد شد. بنابراین، اکنون دموکرات‌ها سعی می‌کنند به هر قیمتی که شده او بعنوان یک رهبر سیاسی جایی در آمریکا نداشته و از هر فرصتی برای بازگشت به عرصه سیاست محروم شود.»

به عقیده این مقام پارلمانی، اختلافات سیاسی در ایالات متحده که بعد از انتخابات ریاست جمهوری تشدید یافته بود، با شورش در واشنگتن و هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره وخیم‌تر از قبل شد و دموکرات‌های آمریکایی درک می کنند که با روز کار آمدن دولت رئیس جمهوری منتخب، جوزف بایدن، نظریه "ترامپیسم" نه تنها از بین نخواهد رفت، بلکه توسعه پیدا می‌کند. بنابراین، آنها با اعلام استیضاح ترامپ، می خواهند مطمئن شوند که او نخواهند توانست رهبری چنین جنبشی را برعهده بگیرد.»  

ولادیمیر جباروف در پاسخ به سئوال دیگری نیز گفت که انتصاب احتمالی "ویلیام برنز" سفیر سابق آمریکا در روسیه، به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی (سیا)، لزوماً ارتباطی با روسیه ندارد، برای اینکه در زیرا در ایالات متحده، بر خلاف فدراسیون روسیه، این سیاستمداران هستند که منصوب می‌شوند و نه حرفه و تخصص آنها.

این سناتور یادآور شد که این یک امر طبیعی است که روسای ادارات در واشنگتن همراه با تغییر دولت در کاخ سفید تغییر می‌کنند.

بایدن: ترامپ نباید در قدرت بماندمشاور بایدن در امور روسیه مشخص شد

روز گذشته (دوشنبه) مشخص شد که رئیس جمهوری منتخب جو بایدن، "ویلیام برنز" را به عنوان رئیس سازمان سیا معرفی کرده است. به گفته بایدن، برنز "یک دیپلمات نمونه با سال‌ها تجربه در عرصه جهانی" است که می‌تواند امنیت کشور و شهروندان ایالات متحده را تضمین کند.

ویلیام برنز از سال 2005 تا 2008 در سمت سفیر آمریکا در روسیه مشغول خدمت بود. در طول سال‌های 2011-2014، وی به عنوان معاون اول وزیر امور خارجه ایالات متحده خدمت کرد. وی در سال‌های اخیر رئیس بنیاد کارنگی در واشنگتن بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جوزف بایدن اخبار روسیه جوزف بایدن اخبار روسیه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خیزش اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در پارادوکسی قرار گرفته که هم می‌خواهد از رژیم صهیونیستی حمایت کند و آن را به عنوان امنیت ملی آمریکا تلقی کند و هم از سوی دیگر باید پاسخ نسل جدید آمریکا را که به دنبال آزادی و حقوق بشر و موضوعات دیگر هستند را بدهد.

وی افزود: این مسائل باعث شده تا آمریکا در یک بن‌بست سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و به نظر می‌رسد این جنبش دانشجویی که در آمریکا آغاز شده و حتی به کشور‌های دیگر امکان سرایتش وجود دارد، خاطرات جنبش دانشجویی ۱۹۳۰ و ۱۹۶۸ را تداعی می‌کند که توانست به دولت آمریکا فشار وارد کند تا در خصوص جنگ ویتنام تجدیدنظر داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند شاهد خواهیم بود به‌رغم سرکوبی که دولت آمریکا با مشت آهنین انجام می‌دهد، فروپاشی درونی در رابطه با لیبرال‌دموکراسی و حقوق بشر ادعایی رقم بخورد. دولت ایالات متحده آمریکا باید از میان گزینه‌هایی که وجود دارند یکی را انتخاب کند؛ یعنی یا به خواست ملت خود گوش فرادهد یا اینکه به خواست و مطالبه لابی صهیونیست که می‌خواهد آمریکا را در باتلاق بیشتر فرو ببرد، توجه کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه تجربه اثبات کرده هرگاه اساتید و بعد هم رسانه‌ها به یک جنبش دانشجویی می‌پیوندند، این اقدام قابل سرکوب نیست، گفت: هرچند ممکن است کمی شعله آن کمرنگ‌تر شود، اما آتش زیر خاکستری است که هرلحظه امکان شعله‌ور شدنش وجود دارد.  

وی بیان کرد: آقای بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت لابی صهیونیستی نیاز مبرم دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند آخرین گام حمایتی خود از صهیونیست‌ها را بردارد و دست به سرکوب دانشجویان بزند، اما اگر انتخابات تمام شود آقای بایدن شکست بخورد به نظر می‌رسد دولت بعدی چاره‌ای جز توجه به خواست اساتید، دانشجویان و نسل جدید آمریکا نخواهد داشت و حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد یا حداقل کمتر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تأثیر خیزش دانشگاهیان آمریکا و امکان سرایت آن به دیگر نقاط دنیا بر پایان جنگ غزه و محاصره این منطقه گفت: تجربه اثبات کرده رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبند نیست و نسبت به سازمان ملل، قطعنامه‌ها و فشار‌های جهانی بی‌توجه است. آنها تصمیم دارند غزه را به یک سرزمین سوخته تبدیل و تمامی فلسطینی‌ها را به کوچ اجبار وادارند و سپس این منطقه را کاملاً تحت اشغال خود درآورند و در این مسیر از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه‌ای ندارند.  

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که صهیونیست‌ها به رفح حمله کنند که آن را آغاز کردند؛ بنابراین کشتن مردم و بی‌گناهان برای رژیم اشغالگر قدس هیچ کاری ندارد، اما آنچه که مهم بوده این است که امکان دارد با ادامه تجاوزات اسرائیل و حمله به رفح فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و حتی فلسطینیان مصر و اردن به مردم غزه بپیوندند و این به معنای درگیر شدن صهیونیست‌ها در چند جبهه خواهد بود که توان مقابله با آن را ندارد.

وی گفت: در این شرایط تنها راهی که وجود دارد، مقاومت و ایستادگی است و اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که در جنبش دانشجویان آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و آلمان مشارکت دارند چفیه به گردن دارند و آن را به عنوان سمبل مقاومت می‌دانند، کاری که مقام معظم رهبری انجام می‌دهند و آن را نماد مقاومت می‌دانند. قبلاً می‌گفتند بسیج انگلیس و فرانسه دست به کار شده‌اند ولی امروز ظاهراً بسیج دانشجویی در آمریکا فعال شده و راه خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد