Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: ۲۵درصد پرونده‌های ارجاعی به بخش مشاوره مربوط به سازش بین زوجین خواهان طلاق است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رضا اعظمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه غالب فعالیت‌های حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان به صورت میدانی و حضوری است، اظهار داشت: با شروع کرونا این کارگاه‌های حضوری، کنسل و تمرکز اجرای این برنامه‌ها به صورت مجازی با همکاری کارشناسان، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در پیش گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات اداره پیشگیری و فعالیت‌های اجتماعی معطوف به ارائه آموزش‌های حقوقی و قضایی برای زوجین جوان پیش از ازدواج، تدوین و اجرای برنامه‌های کمیته کاهش و کنترل خشونت، ارائه خدمات مشاوره خانواده، اجرای شیوه نامه و راهنمای فنی در محاکم اطفال، ایجاد مراکز مهر خانواده جهت دیدار فرزندان طلاق و انجام فعالیت‌های مشترک با سایر ارگان‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان با بیان اینکه شهرستان سروآباد به عنوان شهرستان پایلوت جهت کاهش خشونت انتخاب شده است، تصریح کرد: نتایج این کارگاه‌های آموزشی که با کمک سایر دستگاه‌های ذیصلاح برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با ذکر اینکه 14 مرکز مشاوره در حال فعالیت هستند، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 25 درصد پروندههای ارجاعی به این بخش، سازش بین زوجین خواهان طلاق ایجاد شده است.

اعظمی با اعلام اینکه سامانه "تصمیم" جهت ارائه درخواست زوجین به صورت الکترونیکی و ممانعت از حضور آنان در مراجع قضایی فعال شده است، ادامه داد: این سامانه با همکاری سازمان بهزیستی فعال شده و در تمام استان قابل دسترس است.

وی با اشاره به اینکه در نحوه رسیدگی به محاکم اطفال دوره‌های ویژه‌ای برای قضات دادگاه اطفال برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در دادگاه شعبه ویژه اطفال، مشاورین خاص اطفال حضور داشته و قضات را از لحاظ روان‌شناسی و مشاوره یاریگر خواهند بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان با ذکر اینکه آراء اتخاذ شده در دادگاه اطفال جنبه بازگشت به اجتماع و بازآفرینی داشته است، یادآور شد: خوشبختانه نتایج شایان توجهی در این حوزه کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه محل ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان از کلانتری به یک مراکز مهر خانواده منتقل شد، افزود: در این مراکز بستری جهت دیدار والدین با فرزندان طلاق را فراهم ساخته و در کنار این مهم، مشاوره‌هایی نیز به والدین داده می‌شود.

اعظمی با اذعان به اینکه در تمام شهرستان‌های استان مرکز مهر خانواده فعال است، تصریح کرد: استان کردستان اولین استان کشور است که در تمام شهرهای آن مراکز مهر خانواده فعال شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه امنیت و انتظامی و اقدامات پیشگیرانه  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، اهم این اقدامات را شامل برگزاری کارگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا، پیگیری آخرین وضعیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و بازید از مبادی خروج کالا و ارز را اعلام کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان دیگر موضوع کلیدی در حوزه فعالیتی را ورود به مقوله حاشیه‌نشینی دانست و توضیح داد: در این راستا تلاش شده تا با کمک سایر دستگاه‌ها 55 مرکز را شناسایی کرده و آسیب‌شناسی لازم در حوزه حاشیه‌نشینی معرفی شد.

وی با ذکر اینکه کمربند سبز در شهر با هدف مشخص نمودن حدود شهری و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی اجرایی شده است، گفت: استارت اولیه در برخی نقاط زده شده و انتظار می‌رود این طرح هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

مشکلات مردم استان کردستان در قالب ملاقات مردمی رسیدگی شد رئیس‌کل دادگستری کردستان: هیئت‌های تخلفات اداری جرایم ادارات خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند

اعظمی با بیان اینکه 216 اظهاریه، 60 مورد اعلام جرم و 134 دادنامه از میزان جرم‌های قبلی صادر شده و 88 مورد قلع و قم از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، صورت گرفت، تأکید کرد: در این حوزه اهرم برخورد با افرادی که اراضی ملی را تصرف کرده مورد توجه قرار گرفت.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز را دیگر الزام مورد توجه در کاهش تصادفات دانست و ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه با کاهش نقاط حادثهخیز است که در این راستا 66 نقطه حادثه‌خیر شناسایی شده و رفع  حادثه‌خیز 11 نقطه اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان اجرای طرح ممیزی اصلاح راه‌های استان با همکاری خوبی در حال پیشروی است، تصریح کرد: کاهش جمعیت زندانیان کیفری با جایگزینی مجازات‌های جایگزین با حبس دیگر اقدام پیشگیرانه بوده که با هدف اصلاح فرد به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اقدامات مرکز مطالعات نیز در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با شناسایی و دسته‌بندی آنها صورت گرفته است، گفت: این گزارش به صورت شش ماهه و دو بار در سال پایش و ارائه می‌شود.

اعظمی تولید یک مستند تلویزیونی در خصوص حاشه‌نشینی، تولید تیزرهای تلویزیونی در خصوص کنترل خشم، حضور در برنامه‌های گفت‌وگو محور صدا و سیما، ارتباط با اصحاب رسانه و تولید محتوا و استفاده از تبلیغات محیطی و رسانه‌های جدید را مهمترین اقدامات در حوزه ارتباطات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان دانست.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار نفر در سامانه دیدبان مردمی عضو هستند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با ارسال گزارش‌های خود به صورت ناشناس نسبت به اعلام جرایم اجتماعی و اقتصادی اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با تأکید بر اینکه مبنای گزارش‌های پیشگیری است، یادآور شد: نحوه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیز در قالب کارگروهی تعریف شده و در یک هیئت استانی موضوعات مرتبط پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/483/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهر خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی