Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحران های درهم تنیده بهداشتی و سیاسی، اراضی اشغالی را در آستانه انتخابات سراسری چهارم با چالش جدی مواجه کرده اند. خبرگزاری میزان – اراضی اشغالی در ابعاد مختلف سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد، امنیت، حقوق بشر و بهداشت با چالش‌های بزرگی مواجه است.   به گزارش «جروزالم پست، پولیتیکو و یدیعوت آحارونوت»، شکاف‌های سیاسی در اراضی اشغالی در میانه چالش‌های بهداشتی و اقتصادی عمیق‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «بنی گانتز»، وزیر جنگ کابینه رژیم صهیونیستی که از ائتلاف خود با نتانیاهو برای تشکیل کابینه ابراز پشیمانی کرده، از احزاب چپ میانه خواست در یک بلوک برای شکست دادن «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم متحد شوند.   موافقت گانتز، برای ائتلاف با نتانیاهو، برای تشکیل کابینه سبب بروز اختلاف نظر‌هایی میان اعضای حزب شده بود.   اکنون این اختلاف نظر‌ها به شکاف‌های عمیق تبدیل شده اند و «آسف ضمیر»، از اعضای حزب «آبی و سفید» ضمن اعلام عدم مشارکت در انتخابات ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (۴ فروردین ۱۴۰۰) از جدایی احتمالی اش از آبی و سفید خبر داد.   گانتز با در نظر داشتن نتیجه نظرسنجی‌ها در تلاش است بتواند «آبی و سفید» را از سقوط نجات دهد.   شیوع «کرونا» در اراضی اشغالی نیز چالش مهم دیگری است که مقابله با آن تاکنون بی نتیجه بوده است.   براساس جدیدترین گزارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۵۸۹ مورد جدید ابتلا و ۱۹ مورد جدید مرگ کرونایی در اراضی اشغالی ثبت شد.   همچنین ۷.۶ درصد آزمایش‌های کرونای انجام شده، مثبت اعلام شدند.   آمار جدید ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی از زمان آغاز شیوع این بیماری در این منطقه بی سابقه بود.   در همین حال خبر‌ها از مخالفت وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو با واکسیناسیون کرونایی در زندان‌ها حکایت دارند. بیشتر بخوانید:  دستور ساخت واحد‌های مسکونی جدید در کرانه باختری از سوی نتانیاهو  روند صعودی ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی از سوی دیگر سازمان «بتسلم» که موارد نقض حقوق بشر را ثبت می‌کند، از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم آپارتایدی نام برد که اشغالگری اش موقت نیست.   این سازمان همچنین اعلام کرد «سیاست‌های اسرائیل براساس یک اصل سازماندهی می‌شوند؛ تداوم برتری یک گروه بر گروه دیگر یعنی همان برتری صهیونیست‌ها بر فلسطینیان؛ اسرائیل در سراسر اراضی اشغالی سیستمی ایجاد کرده که شهروندان صهیونیست در آن از حقوق کامل برخوردارند، اما فلسطینی‌ها به چهار طبقه با سطوح مختلف حقوقی بسته به محل زندگی خود تقسیم می‌شوند.»   در سطح بین المللی نیز باید گفت که طوفان تصوتحولات آمریکا، اراضی اشغالی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد و نتانیاهو، عکس مشترک خود با ترامپ را از سربرگ توییتر خود حذف کرد.   گزارش‌ها از دیدار «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا با «یوسی کوهن»، رییس موساد در کافه «میلانو» واشنگتن حکایت دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند

براساس نظرسنجی یک مرکز تحقیقات آمریکایی، بیشتر آمریکایی‌ها به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا مرکز تحقیقات آمریکایی «پیو» یک نظرسنجی با مشارکت ۳۶۰۰ آمریکایی در دوره بین یک آوریل تا هفت آوریل انجام داد که نشان داد ۵۳ درصد آمریکایی‌ها اعتماد زیادی به توانایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اتخاذ اقدام درست درباره امور جهانی ندارند یا اعتمادشان را به وی در این خصوص از دست داده‌اند. از این بین ۲۵ درصد به هیچ وجه به نتانیاهو اعتماد ندارند.

طبق گزارش معا، به گفته این مرکز، تعداد آمریکایی‌هایی که به نتانیاهو اعتماد ندارند از سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۱ درصد افزایش یافته است و این شامل افزایش هشت درصد افرادی است که اصلا به نتانیاهو اعتماد ندارند. در حالی که حدود یک چهارم آمریکایی‌ها (۲۶درصد) در سال ۲۰۲۳ گفتند که هرگز چیزی درباره او نشنیده‌اند، این رقم در سال جاری ۱۵درصد بود.

از زمان جنگ غزه، رژیم صهیونیستی مرتکب کشتارهای زیادی در حق ملت فلسطین شده است طوری که این رژیم برای نخستین بار در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری به جرم نسل کشی در غزه قرار گرفت.

کشتارهای غزه و موضوع اسرای صهیونیستی که توسط جنبش حماس در غزه اسیر شده‌اند، موجب انتقادات داخلی و خارجی زیادی از نتانیاهو شده است. نتانیاهو با وجود اینکه به هیچ کدام از اهدافش در جنگ غزه نرسیده است همچنان به این جنگ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م