Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:17:23 GMT

ضرر مالی سنگین توییتر از ممنوعیت حساب ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۹۲۳۱

ضرر مالی سنگین توییتر از ممنوعیت حساب ترامپ

ارزش سهام شرکت توییتر روز دوشنبه در پی اقدام این شبکه اجتماعی برای تعلیق دائمی حساب پرطرفدار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بیش از شش درصد سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه اجتماعی مستقر در سانفرانسیسکو با اشاره به ریسک خشونت بیشتر در پی آشوبهای هفته گذشته و حمله طرفداران رییس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، روز جمعه تعلیق دائمی حساب ترامپ را که ۸۸ میلیون دنبال کننده داشت، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام انتقادات برخی از جمهوریخواهان را برانگیخت که خواستار حق آزادی بیان برای رییس جمهور آمریکا شدند. تیه ری برتون، کمیسیونر اتحادیه اروپا هم اظهار کرد که رویدادهای هفته گذشته احتمالا از دوران جدید اعمال کنترل رسمی شدیدتر خبر می دهد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که روابط دوستانه ای با ترامپ نداشت، از ممنوعیت توییتر انتقاد کرد و هشدار داد این قانونگذاران هستند که باید درباره محدودیتهای لازم برای آزادی بیان تصمیم بگیرند نه شرکتهای خصوصی.

ارزش سهام توییتر در آلمان روز دوشنبه که نخستین روز معاملات پس از حذف حساب توییتری ترامپ بود، هشت درصد سقوط داشت.

توجهی که به توییتر جلب شده، نگرانی سرمایه گذاران از نظارت بیشتر بر این سرویس در مقایسه با رقیبانی مانند فیس بوک و گوگل را برانگیخته است. سایر پلتفرمهای شبکه اجتماعی نظیر فیس بوک ممنوعیتهای مشابهی برای ترامپ اعلام کرده اند اما سقوط روز دوشنبه ارزش سهام توییتر که در اواسط معاملات به ۱۲ درصد معادل پنج میلیارد دلار رسید، بسیار عمیقتر از همتایانش بود. ارزش سهام فیس بوک آخرین بار چهار درصد و آلفابت – شرکت مادر گوگل – دو درصد نزول کرد.

شریل سندبرگ، مدیر عملیاتهای فیس بوک اعلام کرده که این شبکه اجتماعی برنامه ای برای لغو ممنوعیت اکانتهای ترامپ ندارد.

اقدام روز جمعه که با تعلیق حساب برخی از طرفداران ترامپ همراه بود، برای نخستین بار بود که توییتر رییس یک دولت را ممنوع کرد و قانونگذاران جمهوریخواه این تصمیم را به عنوان تلاشی برای سرکوبی صداهای محافظه کار تقبیح کردند.

شرکتهای اپل، آلفابت و آمازون شبکه اجتماعی پارلر را که سرویس محبوب بسیاری از طرفداران ترامپ بود، از فروشگاههای برنامه و خدمات میزبانی وب حذف کردند و دسترسی به این شبکه اجتماعی عملا غیرممکن شد.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا از خودسری غولهای فناوری انتقاد کرده و تحلیلگران انتظار دارند اقدامات حقوقی بیشتری برای محدود کردن قدرت این شرکتها در چهار سال آینده انجام بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، برتون اظهار کرده که تغییر مقررات در این زمینه می تواند با مقابله جهانی با تروریسم پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ قابل قیاس باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توييتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمله به کنگره آمریکا شبکه اجتماعی رییس جمهور ارزش سهام فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است