Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی طلایی مقدم روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیته مناسب سازی ویژه معلولان شهرستان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمیته تنها مختص به معلولان نیست بلکه مصدومان، سالمندان، بانوان باردار و جانبازان را نیز شامل می‌شود و دستگاه‌های خدمات رسان موظف به مناسب سازی معابر در چارچوب حفظ حقوق شهروندی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه مسوولان نظام مهندسی ساختمان و همچنین مجموعه شهرداری باید در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی به ویژه در بحث تجاری ، نظارت کامل داشته باشند، بیان کرد: رمپ‌های ورود و خروج در این ساختمان‌ها باید در حوزه مناسب سازی رعایت شود تا معلولان و سالمندان به راحتی تردد کنند.

فرمانداربافق تصریح کرد: به همین منظور اداره صنعت، معدن و تجارت( صمت) شهرستان بافق هم ملزم به استعلام از شهرداری برای پروانه فعالیت این ساختمان‌ها شده است.

طلایی مقدم با اشاره به اینکه ۴۰ مکان اعم از مطب‌ پزشکان و داروخانه های شهرستان نیازمند ایجاد رمپ‌های مناسب سازی است، خاطرنشان کرد: قرار شد که ۵۰ درصد هزینه‌ها با قیمت دولتی و بقیه توسط مالکان کسب و کار تامین شود.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف هستند که این مکان‌ها را در نظر بگیرند و متولیان صدور پروانه‌ ساختمانی و فعالیت، از طریق نظارت باید بخش خصوصی را به انجام مناسب سازی در شهر و روستاها، مکلف کنند.

به گفته وی، مناسب سازی فضاها و خدمات شهری و روستایی با توجه به نیازهای سالخوردگان، جانبازان و معلولان، از جمله ضرورت های هرجامعه است.

فرماندار بافق تصریح کرد: یکسان سازی فرصت‌ها و مناسب سازی معابر و اماکن ،فرآیندی است که طی آن سیستم‌های عمومی جامعه از جمله محیط فیزیکی، مسکن، حمل و نقل، خدمات بهداشتی و اجتماعی؛ فرصت‌های آموزشی و اشتغال، امکانات رفاهی و فرهنگی و اجتماعی برای تمامی افراد قابل دستیابی و استفاده می‌شود.

 رعایت قوانین مربوط به مناسب سازی مکان های عمومی برای تردد و استفاده معلولان وجانبازان، ایجادسطوح مناسب برای عبور و مرور آنها ،سالمندان و افراد نیازمندِخدمات ویژه در کوچه و خیابان ،پارک ها و فضاهای عمومی و رفع موانع عبور و مرور برای معلولان در خیابان ها و پیاده‌روها از مهمترین تصمیمات کمیته مناسب سازی شهرستان بود.

حدود یکهزار معلول زیرپوشش بهزیستی بافق قرار دارندکه بیشترین معلولیت، جسمی حرکتی و کمترین اعصاب و روان و ۱۵ درصد آنها هم نابینا یا کم بینا هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

بر اساس آمارها حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد هر جامعه ای از یک یا چند معلولیت رنج می برند، و حدود ۱۰ جمعیت  استان یزد را سالمندان تشکیل می دهند.

آماری از تعداد جمعیت سالمند شهرستان بافق در دست نیست.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر سالمندان بافق معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر سالمندان بافق مناسب سازی معابر سالمندان بافق معلولان اخبار کنکور مناسب سازی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با فرماندار جدید کاشان با حمایت وهمراهی از حمیدرضا محمدی فشارکی گفت::بیانیه گام دوم انقلاب فرموده رهبر معظم انقلاب باید دغدغه فرماندار در دوره مسئولیتش باشد.
امام جمعه کاشان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی ما نسبت به امام عصر (عج) است یعنی ما ظهور را در پیش داریم، حضرت امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ قیام کردند و در بیانات ایشان آمده که هدف من بسترسازی اجتماعی در جهان برای ظهور است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمشان به حقیر از کلمه مکرم استفاده کرده و فرمودند شما را به شهر مکرم کاشان اعزام می‌کنم انتظار از فرماندار جدید تقویت وجه مکرم شهر است وفرماندار جدید همه تلاش خود را برای صیانت از مکرم بودن کاشان انجام دهند و برای تقویت این تکریم تلاش کنند.
امام جمعه کاشان افزود: خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه جمله نخست بیانیه گام دوم انقلاب است، نگاه فرماندار جدید کاشان این باشد که قرار است فرمایش ولی امر را در کاشان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • انواع درب ساختمان
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان