Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار زنجان در خصوص اختصاص یک دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ به مناطق کم برخوردار گفت: بیش از ۱۰ جلسه برای تنظیم بودجه برگزار شده و به طور حتم حضور اعضای شورا در این جلسات در پیشبرد اهداف مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب الله یگانه امروز (سه شنبه) در جلسه شورای اسلامی با اشاره به اجرای المان ۱۵ خرداد گفت: برای اجرای المان و پایه حدود دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اجرا درخواست ترک تشریفات شده و توسط دو شرکت قرار داد مشارکت نامه برای شهرداری ارسال شده تا این لایحه به شورا هر چه سریع‌تر برسد.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه پادگان اضافه کرد: برای اجرای سر در و اقدامات باقیمانده در این پروژه، مصوبه شورا اخذ شده البته در کمیته تلفیق مصوبه به شهرداری ابلاغ شده و در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور عقد قرار داد دیوارهای پیش ساخته را در سامانه ثبت کرده و برای خاکبرداری نیز قرار داد منعقد شده است.

وی در خصوص اختصاص یک دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ به مناطق کم برخوردار اضافه کرد: بیش از ۱۰ جلسه برای تنظیم بودجه برگزار شده و به طور حتم حضور اعضای شورا در این جلسات در پیشبرد اهداف مؤثر خواهد بود.

یگانه افزایش بی رویه قیمت‌ها در پروژه‌ها را انکار ناپذیر دانست و افزود: در زمان بودجه بندی آسفالت ۲۵۰ هزار تومانی به ۸۵۰ هزار تومان در زمان اجرا افزایش یافت.

وی تاکید کرد: حجم قابل توجهی از پروژه‌های باقی مانده در یک دوازدهم بودجه ۱۴۰۰ دیده خواهد شد.

شهردار زنجان در خصوص مجوزهای فاز هفت و هشت گلشهر، گفت: توافقات در بین شرکت تعاونی در راستای انجام تعهدات در حال آماده سازی است.

وی با تاکید بر انجام عملیات اجرایی در دو بخش زیربنایی و روبنایی در تعهدات این شرکت، افزود: صدور مجوز پروانه ساخت برای قطعات اعلام شده متعارف است و نمی‌شود قبل از رفع نواقص و تکمیل زیرساخت‌ها نسبت به تحویل نهایی اقدام شود، به عبارتی محدودیت مجوز در تعداد قطعات فرجه‌ای برای بررسی و تحویل نهایی از سوی شهرداری است.

«رزاق محمدی» عضو شورای شهر با بیان اینکه در جلسه کمیسیون عمران ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای پروژه سبزه میدان برآورد شد، افزود: در پروژه پادگان نیز برای دیوارهای پیش ساخته مناقصه برگزار می‌شود.

«احمد نصیری» عضو دیگر شورا نیز با تاکید بر اینکه در بودجه امسال به مناطق کم برخوردار توجه کمتری شده است، ادامه داد: نخاله‌های ساختمانی مدیریت نمی‌شود و بیشتر نخاله‌ها در شهرهای اقماری چون شهرک غرب، الهیه و جاده کشتارگاه رها سازی شده است.

وی توجه به مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۰ را ضروری دانست.

کد خبر 468059

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر زنجان شهرداری زنجان شهردار زنجان بودجه پروژه هاي عمراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مناطق کم برخوردار یک دوازدهم بودجه بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خلجی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کار‌های انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی افزود: سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری‌های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در شهر‌های استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

خلجی به ارزیابی عملکرد شورا‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می‌کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود، اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس