Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با افزوده‌شدن بخشی از شهرک شیلاتی‌رود شور و مزارع پرورش جزیره شیف، در فصل جدید اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به بیش از ۸ هزار هکتار افزایش یافته است. - اخبار استانها -

علی بازدار در حاشیه تشکیل جلسه کارگروه آبزیان پرورشی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه این استان در کنار آبهای خلیج فارس دارای ظرفیت مهمی در عرصه اقتصادی و پرورش ماهی و میگو است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های پرورش میگو در سواحل و ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به پرورش میگو در سواحل استان بوشهر افزود: استان بوشهر در پرورش میگو قطب تولید این آبزی در کشور است و بیش از 50 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید 23 هزار و 650 تن میگوی پرورشی در فصل گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: این میزان میگو در 5 هزار و 612 هکتار اراضی ساحلی و در استخرهای پرورشی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

بازدار از آغاز عملیات پرورش میگو در فصل جدید خبر داد و خاطر نشان کرد: در فصل جدید که عملیات پرورش میگو از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود یک هزار هکتار به ظرفیت تولید میگو استان بوشهر افزوده شده است.

وی، با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست شهرک شیلاتی رودشور تصریح کرد: این شهرک که 3600 هکتار است فاز نخست آن  سال آینده وارد مدار تولید می‌شود و در مجموع در فصل جدید بیش از 8 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای تولید بیش از 30 هزارتن میگو وارد عرصه تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از فعال شدن مراکز تکثیر میگو خبر داد و افزود: 16 مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر برای تامین بچه میگوی مراکز پرورشی فعال است که تا 22 مرکز باید افزایش یابد.

بازدار اشتغال پرورش میگوی استان بوشهر را 10 هزار نفر دانست و افزود: امسال طرح روستایی محور برای پرورش ماهی در قفس اجرا می‌شود که تحول مهمی در روستاهای ساحلی در رونق کسب و کار در قالب تعاونی روستایی ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در این جلسه اشاره به رسیدگی به مشکلات پرورش آبزیان اظهار داشت: در کارگروه توسعه آبزیان ضمن بررسی  مسائل و مشکلات تولید میگو در خصوص توسعه فعالیت این پروژه  راهکارهای لازم ارائه شد.

سعید زرین‌فر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید میگو در فصل بعدی از اردیبهشت ماه گفت: آغاز  فصل پرورش میگو در استان بوشهر از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا آذرماه ادامه دارد.

وی، با بیان اینکه چهار ماه دیگر پرورش میگو در استان بوشهر آغاز می‌شود تصریح کرد: مشکلات پرورش میگو در فصل گذشته به ویژه در زمینه بیماری لکه سفیدمیگو مورد بررسی قرار گرفت.

جزئیات افتتاح فاز نخست شهرک شیلاتی استان بوشهر در خردادماه 1400 اعلام شد شهرک شیلاتی «رودشور» تولید میگوی پرورشی استان بوشهر را به 48 هزار تن افزایش می‌دهد عملیات اجرایی بزرگترین شهرک شیلاتی نیمه متراکم جنوب کشور آغاز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو  معمولا در فصل سرما در استخرهای پرورشی بروز می‌کند بیان کرد: در این راستا قرار شد در فصل جدید، بچه میگو  در موعد مقرر در استخرهای پرورشی ذخیره سازی و تا قبل از فصل سرما برداشت شود.

زرین‌فر با تاکید بر تامین بچه میگو مورد نیاز در زمان عملیات ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود حداکثر تا خرداد ماه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی پایان یابد.

وی از تولید 23 هزار و 600 تن میگوی پرورشی در استان بوشهر در فصل گذشته خبر داد و افزود: این  میگوها در 5 هزار و 600 هکتار اراضی ساحلی تولید شد که در این زمینه استان بوشهر بیشترین تولید میگو در کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک شیلاتی رود شور در سال آینده گفت: شهرک شیلاتی رودشور به تنهایی 3600 هکتار به عنوان بزرگترین شهرک شیلاتی کشور فاز نخست آن در فصل آینده وارد تولید می‌شود.

زرین‌فر از افزایش سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مزارع پرورش میگو از 4800 هکتار در سال 1392 اکنون با افزوده شدن شهرک شیلاتی رود شور و مزارع جزیره شیف به بیش  از 8 هزار هکتار افزایش یافته است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استخرهای پرورشی استان بوشهر استان بوشهر پرورش میگو تولید می شود شهرک شیلاتی فصل جدید تولید میگو هزار هکتار بچه میگو فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل

رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، پارسال بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.

او تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.

یوسفی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی گفت: پارسال در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.

او با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.

یوسفی گفت: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.

او اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود