Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@07:27:30 GMT

بررسی نحوه توزیع مابه التفاوت ارز به مردم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۰۰۴

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ از تصمیم گیری در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز به مردم تا پایان هفته خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای رحیم زارع در نشست خبری و در تشریح مصوبات نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰؛ تأکید کرد: مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است که قصد داریم به صورت مستقیم به دست مردم برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقای زارع گفت: پیش بینی می‌شود در کمیته‌های مربوطه تا پایان هفته در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز که می‌تواند از طریق بن‌کارت، یارانه نقدی و یا یارانه دارویی باشد، تصمیم‌گیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بررسی لایحه بودجه تا دو هفته آینده در کمیسیون به پایان برسد، نمایندگان ۱۰ روز جهت ارائه پیشنهادات فرصت دارند، از نیمه دوم بهمن ماه لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره مباحث مطرح شده در زمینه نرخ ارز در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس تصریح کرد: مواردی در خصوص تک نرخی شدن ارز مطرح شد، در لایحه بودجه دولت قصد داشت با ظرافت خاصی ارز را بر اساس نرخ نیمایی به فروش برساند.

آقای زارع همچنین در خصوص دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه؛ گفت: اجازه داده شد تا مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی از طریق بانک کشاورزی در اختیار شرکت‌های وابسته وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای طرح‌های مهم کشاورزی مانند مهار آب‌های مرزی، سامانه‌های گرمسیری و سردسیری، طرح‌های آبخیزداری، مبارزه و مهار ریزگردها، تولید واکسن دامی، بذر و نهاده‌های کشاورزی، آب و فاضلاب، راه‌های روستایی و آبیاری نوین قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اینکه ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت جداگانه به منظور آبرسانی به روستا‌ها و حوزه‌های عشایری در نظر گرفته شد، ادامه داد: مشترکان برق روستایی، عشایری و چاه‌های کشاورزی از پرداخت عوارض موضوع ماده (۵) صنعت برق معاف شدند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس با بیان اینکه کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف که به مدت یک سال از بهمن ماه سال گذشته کارکنان خود را حفظ و یا افزایش داده‌اند از پرداخت تمامی جرائم بیمه تأمین اجتماعی معاف شدند، تصریح کرد: کارفرمایانی که نیرو‌های خود را تعدیل کرده‌اند در صورت بازگشت به کار از پرداخت تمامی جرائم تأمین اجتماعی معاف می‌شوند.

آقای زارع با تأکید بر اینکه مبلغ دو هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای برق‌رسانی چاه‌های کشاورزی در نظر گرفته شد، عنوان کرد: به دولت اجازه داده شد مبلغ دو هزار میلیارد تومان جهت بهسازی روستا‌ها و تهیه و اجرای طرح‌های هادی از محل سرجمع بودجه توازن منطقه‌ای در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

وی افزود: به دولت اجازه داده شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور اجرایی شدن ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی برای پیمانکاران و کارگزاران زیرساخت همسان‌سازی، واگذاری، صدور موافقتنامه و فاکتورینگ را فراهم کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین گفت: به منظور دریافت عوارض انشعاب برق در کلانشهر‌ها مشترکان به ۳ دسته تقسیم شدند که دسته سوم از پرداخت عوارض معاف و عوارض دسته‌های اول و دوم بر اساس متوسط قیمت زمین محاسبه می‌شود، وجوه حاصل از این محل در برق رسانی به مناطق محروم روستایی و عشایری هزینه می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: لایحه بودجه ، کمیسیون تلفیق ، مجلس ، ارز

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لایحه بودجه کمیسیون تلفیق مجلس ارز هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و معاون حقوقی، برخی معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و برگزاری ٨ جلسه سه‌ساعته در روزهای تعطیل رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است. این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری