Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@00:54:11 GMT

آچمز آمریکا؛ از یازده سپتامبر تا کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۰۴۴

آچمز آمریکا؛ از یازده سپتامبر تا کرونا

اقدام شجاعانه رهبر معظم انقلاب در اعلام عدم اطمینان به واکسن کرونا بار دیگر یخ بی‌اعتمادی جهان به آمریکا‌ را شکست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سال ۱۳۸۰ سالی پر التهاب برای جهان بود. سالی که در آن برج‌های دوقلو در نیویورک هدف حمله قرار گرفت. در حالی که جهان در بهت این رویداد به سر می‌برد، جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنانی اعلام کرد که هر کس با ما نیست، علیه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوش در آن سخنرانی، آمریکا را معیار مبارزه با تروریست خواند و اعلام کرد که هرکس با آمریکا همراهی نکند با تروریست هاست.

در فضای روانی پس از حملات یازده سپتامبر تمامی دولت‌های جهان از نحوه تعامل با آمریکا در ماندند. کشورهایی مانند چین، روسیه، کوبا و… حملات تروریستی را محکوم کردند اما حاضر هم نبودند با آمریکا در کشتار بیگناهان همدست شوند.

در این میان وضع ایران ویژه‌تر بود. چرا که آمریکایی‌ها از یک سو تروریست‌ها را مسلمان می‌خواندند و از سوی دیگر بوش ایران را "محور شرارت" می‌نامید. این درحالی بود که ایران نه تنها حملات یازده سپتامبر را محکوم کرد بلکه از سالیان گذشته علیه افراط گرایی مبارزه می‌کرد. ایران حتی چندین نفر از دیپلمات‌ها و شهروندان خود را در افغانستان در راه مبارزه با تروریست از دست داده بود.

ایران می دانست که آمریکایی‌ها تروریست را نه تنها به معنای واقعی آن نمی‌خواهد، بلکه آن را دست آویزی برای سرکوب ملت های آزادی خواه قرار می دهد. لذا در حالی که تمام سیاست مداران دنیا درخصوص سخنان بوش آچمز شده بودند، مقام معظم رهبری در سخنانی اعلام کرد که ایران نه با تروریست‌هاست و نه با آمریکایی‌ها. ایشان با برشمردن اقدامات تروریستی آمریکا و سابقه سیاه سازمان هایی مانند سیا گفتند که تنها زیر پرچم سازمان ملل حاضر به مبارزه با تروریست هستند.

این اقدام موجب شد تا دیگر کشورهای جهان هم اعلام کنند تنها زیر نظر سازمان ملل به جنگ به تروریست می‌روند. اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری درخصوص جنگ زیر نظر سازمانی رسمی و جهانی موجب شد تا آمریکا حتی در تصویب قطعنامه های جنگ طلبانه بعدی به بن بست برسد.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند خود آمریکایی‌ها یا هم پیمانان مرتجع آن در حملات یازده سپتامبر نقش دارند. موضوعی که رهبری هم به آن اشاره کردند.

در آن زمان خیلی ها ایران را به توهم توطئه متهم می کردند اما اتفاقات سال های بعد نشان داد که نه تنها سازمان های اطلاعاتی آمریکایی از این حمله خبر داشتند بلکه آل سعود به عنوان مهمترین هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل در این حملات نقش مستقیمی داشته است.

حالا هم درخصوص کرونا در حالی که جهان بی‌اعتماد به آمریکا فکر می کرد که چاره ای جز پناه بردن به شیطان از شر دیو کرونا ندارد، مقام معظم رهبری رسما اعلام کردند که به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند.

در نتیجه این اقدام شجاعانه، بسیاری از کشورها به پیروی از ایران روی آوردند و شرکت‌های داروسازی آمریکایی که به سود کلان کسب و کار از کرونا چشم داشتند با چالش اساسی روبرو شدند.

نکته قابل توجه اینکه رسانه‌های غربی دست به هر اقدامی می‌زنند تا سود بر باد رفته را به جیب ثروتمندان وال استریت برگردانند؛ اما واقعیت‌های جهانی به زودی دوراندیشی مقام معظم رهبری را به اثبات خواهد رساند و رو سیاهی بار دیگر بر غرب پرستان باقی خواهد ماند.

نویسنده: محمد نعیم رستمی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یازده سپتامبر آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • پیروزی بدون جنگ
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌