Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه تعدد قوانین از مشکلات بخش تولید کشور است گفت: ۵۹ پرونده بخش خصوصی در اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پرهام رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات بخش خصوصی و ارائه پیشنهاد به دستگاه‌های اجرایی در زمینه حل  مسائل بخش تولید در سال جهش تولید، اظهار کرد : بدین منظور اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز در آذرماه سال جاری افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسریع در روند پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی و مذاکره برای گره گشایی موضوعات طرح شده از سوی شرکت‌های مکاتبه کننده  از برنامه‌های اتاق بازرگانی البرز درقالب فعالیت اورژانس کسب و کار است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه اوژانس کسب و کار برای  مطالبه گری و چانه زنی اتاق با سازمان‌های دولتی و نهادهای خصوصی به صورت هدفمند ایجاد شده است، بیان کرد: متاسفانه تعدد قوانین و بخشنامه‌ها در مسیر رونق کسب و کار، مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی به ویژه صنعتگران و تولیدکنندگان بخش خصوصی ایجاد کرده و به نوعی سبب سنگ اندازی در مسیر تولید شده است.

رضایی با بیان اینکه بر اساس اقدامات انجام شده در اورژانس کسب و کار از تاریخ سوم آذرماه سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۹ پرونده به منظور پیگیری مشکلات فعالان بخش خصوصی تشکیل شده است،عنوان کرد: تعدادی از این پرونده‌ها طبق موضوعات  طرح شده در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بررسی شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده مطالبات و مشکلات بخش تولید  در زمینه مشکلات با بانک مرکزی، اداره کل امورمالیاتی استان ، سازمان صمت  البرز و اداره کل تأمین اجتماعی استان بود، ادامه داد: از مجموعه پرونده‌های مطرح شده در اورژانس کسب و کار ۲۱ پرونده به کمیسیون بازرگانی ، ۶ پرونده به کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان البرز ارجاع داده شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات تولید کنندگان به کار می گیرد، گفت: در این میان ۳ پرونده درکمیسیون سرمایه گذاری و یک مورد نیز در کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی البرز بررسی شد.

وی بیان کرد: به منظور پیگیری بخش مهمی از مطالبات شرکت‌های دارای پروند ه در اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز، برخی از سازمان‌های دولتی و خصوصی از جمله گمرک ، شرکت شهرکهای صنعتی، برنامه و بودجه ، صداو سیما و یا سازمان توسعه و تجارت نیز رسیدگی به درخواست های درج شده در پرونده‌های ارجاعی را در دستور کار قرار داده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز تولید صادرات موانع تولید اتاق بازرگانی البرز اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز استان البرز بخش خصوصی بخش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پورنچای دانویواتانا، در آیین گشایش اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان، با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، تاکید کرد: برای تداوم گفتگو‌ها بین ۳۵ کشور عضو ACD و استمرار تعاملات میان منطقه‌ای، برگزاری این نشست‌ها تاثیرگذار است.
دانویواتانا با تاکید بر ضرورت مبادلات بین اعضای مجمع گفت وگوی همکاری آسیا از طریق ایجاد استاندارد‌ها و وضع قوانین سرمایه‌گذاری افزود: موضوعات گوناگونی مطرح است و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم و راهگشاست.
وی از احتمال برگزاری جلسه بعدی این اجلاس در کشور قطر خبر داد وگفت: صرفنظر از علاقه‌مندی به تداوم برگزاری این نشست‌های همکاری، مایل هستیم دست‌اندرکاران به مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، بصورت عمیق بیندیشند تا بتوانیم در پرتو تداوم همکاری‌ها، مشکلات موجود را برطرف کنیم.
پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو آمادگی خود را بعنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب این کار شوند، در نهایت می‌توانیم به اجماع لازم در این زمینه برسیم.
وی تاکید کرد همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین نشست‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین باید نتایج توافق‌های کسب شده بصورت گزارش به ACD ارائه و از طریق بهبود شرایط، مشکلات برطرف شود تا در مسیر توسعه مجمع به پیشرفت نائل شویم.
مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.
این اجلاس تا فردا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برای پیروزی به میدان می رویم/فوتبال ایران یا مشکل مهاجم روبرو است
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری