Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:33:49 GMT

افزایش مصرف گاز، باعث خاموشی اضطراری برق در قم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۴۸۹

افزایش مصرف گاز، باعث خاموشی اضطراری برق در قم

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: افزایش مصرف گاز موجب خاموشی اضطراری در مناطقی از قم در روز گذشته شد.

مهندس مهدی آهنین‌پنجه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: خاموشی اخیرناشی از افزایش مصرف گاز خارج از عهده شرکت توزیع برق استان و توسط مرکز دیسپاچینگ ملی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش دو درجه سرمای هوا نسبت به سال گذشته بیان کرد: این امر موجب افزایش 20 تا 25 درصدی مصرف گاز در کشور و در نهایت کمبود آن در نیروگاه‌ها شد که نتیجه آن خاموشی‌های هفته‌های اخیر است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم از مکاتبه با دستگاه‌های اداری و اجرای استان قم و دعوت به همکاری در کاهش مصرف انرژی خبر داد و گفت: از مجموعه مدیریت شهری نیز خواستیم نسبت به کاهش خاموشی بوستان‌ها نیز اقدام کنند تا بتوانیم هر چه بهتر شرایط موجود را مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه در بخش توزیع برق هیچ‌گونه مشکلی در استان نداریم و مدیریت مصرف انرژی تنها راه برون‌رفت از خاموشی‌های احتمالی در این ایام است، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا با مصرف بهینه برق و گاز، بر استمرار خدمات برق و گاز در کشور یاری برسانند در دوهفته گذشته هرشب سهمیه خاموشی داشتیم که با مدیریت بار انجام شده و از قطع مردم بخاطر سرما جلوگیری شد.
آهنین‌پنجه همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت هرچه بهتر خاموشی‌های ناشی از کمبود گاز در نیروگاه‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می‌توانند از طریق نرم‌افزار «برق من» خاموشی‌های احتمالی مناطق خود را پیگیری کنند.
وی در پایان سخنان خود به قطعی برق در شهر قنوات نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه خاموشی روز گذشته به صورت اضطراری اعمال شده و خارج از عهده شرکت توزیع برق استان بود اما به طور کلی در شهر قنوات مشکلی خاموشی نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برق گاز مصرف گاز خاموشي شرکت توزیع توزیع برق مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها