Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود در تاریخ نوزدهم دی ماه به موضوع ممنوعیت ورود واکسن‌ از آمریکا و اروپا اشاره کردند؛ موضوعی که برای برخی جای سوال بود؛ از همین رو نیز به سراغ یکی از دیپلمات‌های اسبق کشورمان رفتیم تا در این زمینه از او بیشتر جویا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در استرالیا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبیعتا شرکتی که بتواند زودتر واکسن را تولید کند به سبب نیاز جهانی می‌تواند ثروت بسیاری به دست بیاورد و این موضوع موجب نوعی عجله در ارائه واکسن به بازار شده است. متاسفانه برخی از این شرکت‌ها منتظر نتیجه قطعی و کامل واکسن نشده اند، به همین سبب هم اعلام شده بود که تولید واکسن در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ مقدور خواهد بود؛ زیرا باید مراحل آزمایش‌های انسانی را طی کند؛ اما هم این سودی که این شرکت‌ها به دنبال آن بودند و هم عجله ترامپ برای اینکه بتواند از تولید واکسن یک استفاده سیاسی در انتخابات کند و رای بیشتری را به دست بیاورد موجب عرضه زودهنگام واکسن شد.

وی ادامه داد: همچنین این واکسن‌ها دوره آزمایشات انسانی را به طور کامل طی نکردند، درحالی که باید در آزمایش‌های انسانی منتظر وقوع عواقب جسمیِ زدن این واکسن‌ها باشند، اما منتظر نماندند. کما اینکه مطابق با گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (سی‌دی‌دی) ۳۱۵۰ نفر پس از دریافت واکسن کووید-۱۹ دچار فلج شده‌اند و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه نیستند.

قدیری ابیانه ادامه داد: فیلم‌هایی هم از برخی مقامات کشور‌ها پخش شد که نشان می‌داد این واکسن‌ها را دریافت کردند، اما دوربین‌ها نشان دادند که این واکسن زدن‌ها به صورت نمایشی بوده و واکسنی تزریق نشده است، بنابراین این‌ها بخشی از عواملی هستند که نمی‌توان به این واکسن‌ها صددرصد اعتماد کرد؛ البته اگر دارویی واقعا مفید باشد باید از آن استفاده کرد؛ کمااینکه ما از سایر واکسن‌های انسانی در حال استفاده هستیم و حتی اگر خودمان آن‌ها را نسازیم وارد خواهیم کرد؛ اما نکته مهم این است که حتی اگر واکسنی تولید شود و مفید هم باشد معلوم نیست آن واکسن‌هایی که به کشور ما وارد خواهند کرد دستکاری نشده و مواردی را به آن اضافه نکنند. ما نمی‌خواهیم مردم ما آزمایشگاه واکسن‌های غربی شوند و نمی‌خواهیم قربانی شوند.

قدیری ابیانه با اشاره به ورود خون‌های آلوده به کشورمان از فرانسه در دهه شصت گفت: برای مثال در برهه‌ای از تاریخ برخی بیماران ما برای درمان نیاز به خون داشتند و فرانسه خون‌های آلوده به ویروس ایدز را عمداً به کشور ما صادر کرد. زمانی که از مسئول وقت فرانسه که بعدا وزیر خارجه این کشور شد سوال پرسیدند که چرا این خون‌های آلوده را استفاده کردید؟ او در پاسخ گفت که ما برای مردم خودمان از این فرآورده استفاده نکردیم. بسیاری از افرادی هم که امروز دچار ایدز شدند در نتیجه ارسال همان محموله‌های آلوده به این ویروس ایدز بوده است؛ بنابراین انگلیس و فرانسه نیز مثل آمریکا دیگر قابل اعتماد نیستند و این هم سابقه طولانی دارد که کشور‌های غربی داروهایشان را روی افراد کشور‌های دیگر آزمایش می‌کنند؛ برای مثال برخی از مقامات انگلیسی اعلام کرده اند که واکسن‌هایشان را بر روی مردم کنیا آزمایش خواهند کرد؛ یعنی برای آفریقایی‌ها ارزش قائل نیستند، کمااینکه مدتی قبل این‌ها ایرانی‌ها را تشویق کردند تا نمونه بزاق خود را برای غربی‌ها ارسال کنند.

سفیر اسبق کشورمان در استرالیا افزود: همچنین برخی پرستاران زن بلغاری در پوشش کمک به کودکان لیبیایی عامدانه آمپول آلوده به ایدز را به کودکان لیبیایی تزریق کردند که در نتیجه آن صد‌ها کودک به ایدز مبتلا شدند و وقتی ماجرا لو رفت و این‌ها دستگیر شدند، غربی‌ها فشار زیادی آوردند که این‌ها آزاد شوند و دولت لیبی هم در نهایت آن‌ها را که صهیونیست بودند آزاد کرد.

وی اظهار کرد: غربی‌ها در جنگ بیولوژیک از این اطلاعات ژنتیکی استفاده می‌کنند تا ببینند چه نوع سلاح بیولوژیک بر روی ملت‌های مختلف اثر دارد و چگونه می‌شود با توجه به ویژگی‌های ژنتیکی اثر گذاشت و حتی آن‌ها را در جنگ بیولوژیک مغلوب کرد؛ امروز سلاح بیولوژیک در سطح جهان یکی از سلاح‌های مخرب است و انگلیس، آمریکا، اسرائیل و فرانسه در این موضوع مطالعه می‌کنند، بنابراین ما باید همواره مواظب این توطئه‌ها باشیم. یادمان نرفته که این کشور‌ها صدام را با انواع سلاح‌های شیمیایی، عصبی و میکروبی تقویت کردند تا با آن‌ها علیه ملت ایران جنایات مرتکب شوند. ضمناً آن‌ها عملا جلوی واردات دارو‌ها به ایران را گرفته‌اند و اگر بتوانند مردم ایران را دچار قحطی و فشار معیشتی کنند خوشحال می‌شوند. این‌ها همان‌هایی هستند که می‌خواستند مانع تولید رادیو دارو‌ها در ایران شوند.

قدیری افزود: بیل گیتس میلیاردر آمریکایی هم که در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی اقدامات بسیاری انجام داده عنوان کرده است که باید جمعیت جهان کاهش یابد و در صدد تولید محصولاتی بوده که باعث عقیم شدن مردم شوند، حتی در هند غربی‌ها برنامه‌هایی را برای عقیم‌سازی افراد در نظر گرفته‌اند بدون اینکه آن افراد بدانند. با این وجود ما هرگز نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم به خصوص در زمینه واکسن که هنوز مراحل آزمایشی خود را هم طی نکرده است و مایل هستند تا از ملت‌های دیگر به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرده و واکسن‌ها را بر روی آن‌ها تست کنند تا اگر مفید بود بر روی مردم خود استفاده نمایند؛ ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند از اینکه اگر کشور‌هایی واکسن تولید کردند از آن استفاده کنند. این بی‌اعتماد نسبت به غرب را نمی‌توان نادیده گرفت و نمی‌توانیم جان مردم خود را به خطر بیاندازیم، بنابراین صحبت‌های مقام معظم رهبری در این زمینه برای حفظ سلامت مردم ما بیان شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ایران هم در جنبه‌های مختلف تلاش شده تا واکسن این بیماری را کشف کنند، اما هنوز در مرحله آزمایش انسانی است؛ امیدواریم که این موضوع هم جواب دهد تا موجب سلامتی مردم ما ‌شود و بتوانیم به کشور‌های دیگر هم کمک کنیم؛ از طرفی موجب کسب درآمد هم برای ما می‌شود،  بالاخره دیر یا زود واکسن کرونا به تولید خواهد رسید، ولی تا آن زمان باید با رعایت اصول بهداشتی مانع گسترش کرونا شویم. ناگفته نماند کشور‌هایی که پیشرفته محسوب می‌شوند به بیش از ۴هزار فوتی و ۱۰۰هزار مبتلا در روز رسیده‌اند، حال آنکه خوشبختانه ما توانسته‌ایم تعداد فوتی‌ها را تا اعداد دو رقمی کاهش دهیم. ضمن اینکه مدیر سازمان غذا و داروی آمریکا در مصاحبه تأکید کرد که کاخ سفید چندین بار به ما اخطار داده که یا واکسن فایزر را تایید کنید و یا استعفا بدهید.

بیشتر بخوانید

احمدی‌نژاد دوست دارد در رسانه مطرح باشد/ اصلاحات ورود مصداقی به انتخابات ریاست جمهوری نداشته است چرا رهبر انقلاب با وارد کردن واکسن‌های آمریکایی و انگلیسیِ کرونا مخالفت کردند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس واکسن ها کشور ها غربی ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست

 

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، دهم ارديبهشت ۱۴۰۳ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی در آخرین نشست هفتگی با خبرنگاران به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه‌) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: ما تقویت روابط با همه کشورهای خلیج فارس را مهمترین عامل برای تحقق ثبات، امنیت دسته جمعی، آرامش و پیشرفت پایدار برای همه منطقه می‌دانیم.

وی گفت: ما همواره منادی دوستی و برادری میان کشورهای منطقه بوده و هستیم و معتقدیم که کشورهای منطقه در چارچوب منافع مشترک می‌توانند امنیت منطقه‌ای را برای شکوفایی و توسعه پایدار محقق کنند.

کنعانی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی در راستای ارائه توانمدی‌های صادراتی ایران در این منطقه که در شرایط خاصی هم به سر می برد و البته با مشارکت بازرگانان، تجار و مقامات دولت‌های دور و نزدیک نشان‌دهنده این است که ایران عزم و اراده‌ای جدی برای تحکیم ثبات و امنیت و توسعه پایدار منطقه دارد.

هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری نمایشگاه

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در طول سه روز گذشته از برپایی نمایشگاه شاهد برگزاری نشست های دوجانبه بسیار خوبی بین تجار شرکت کننده و تولیدکنندگان ایرانی بودیم و پیش بینی می‌کنیم که حجم قراردادی که بسته می‌شود بیش از حجم قرارداد نمایشگاه گذشته باشد.

وی گفت: همچنین این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای گفتگو میان مقامات ایران با مقامات بیش از ۲۲ کشور حاضر در این رویداد فراهم آورده است. 

کنعانی افزود: برگزاری این نمایشگاه در این مقطع زمانی خودش دست‌آورد بزرگی برای دولت جمهوری اسلامی ایران است. ایران هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه امنیت و برای تثبیت امنیت در منطقه در مقابل کسانی که امنیت منطقه را دچار خدشه کردند مقتدرانه عمل می‌کند و هم نمایشگاهی را با چنین حجمی از حاضرین خارجی برگزار می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همانطور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان دهنده هم افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

برخورد خشن پلیسی با دانشجویان آمریکا محکوم است

وی گفت: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه توسط اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

کنعانی تصریح کرد: کسانی که به عدالت فکر می‌کنند و بها می‌دهند بیش از این دیگر حمایت برخی دولت‌ها از نسل کشی اسرائیل را تحمل نمی‌کنند و نمی‌توان با برخوردهای خشن و پلیسی صدای معترضان را بست. وزارت امور خارجه ایران برخورد پلیسی را با مطالبات دانشجویی به هیچ وجه نمی پذیرد و این نوع برخورد را نگران کننده می‌داند و لازم است که جامعه جهانی با این مساله برخورد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: آمریکا با اجازه دادن به پلیس برای برخورد خشن در محیط دانشگاه مشخص کرد که رفتار و رویکردی دوگانه با شعارهای حقوق بشری دارد. آنها باید اجازه دهند که داشجویان به بیان دیدگاه و ابراز رأی خود بپردازند و خاموش کردن صدای دانشجویان با رفتارهای خشن خاموش کننده مطالبات بر حق افکارعمومی جهان نخواهد بود و لازم است که دنیا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به این مهم توجه کنند.

افق روشنی را در روابط میان ایران و عربستان داریم

وی گفت: مناسبات دوجانبه ایران و عربستان در مسیر طبیعی خودش پیش می‌رود و شاهد تداوم گفت‌وگوها و مشورت‌ها میان دو طرف در دو سطح سیاسی و اقتصادی هستیم و حضور هیأت اقتصادی عربستان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران نشانه دیدگاه عربستان همسو با نگاه ایران به منظور زمینه سازی افزایش توسعه تبادلات تجاری است.

کنعانی بیان کرد: ما موضوعات اقتصادی را از ابتدای از سرگیری مذاکرات دو طرف در دستورکار داشتیم و هر دوطرف بر این مهم متفق القول هستند و گفتگوها در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در حال حاضر هیات وزارتی ایران به سرپرسی آقای خاندوزی وزیر اقتصاد به منظور شرکت در نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین، هیات شرکت کننده در سطح معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای داووس در عربستان حضور دارد و ما از فرصت گفتگوهای دوجانبه با طرف‌های‌ شرکت کننده استفاده می‌کنیم. افق روشنی را در روابط میان ایران و عربستان می‌بینیم و سفرای دو کشور گفتگوهای خود را با مقامات عالی رتبه دو طرف پیگیری می‌کنند.

سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم در جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر نبود نقش سپاه در مبارزه با تروریسم چندجانبه باید اعضای پارلمان اروپا در پشت درب‌های پارلمان خود ور معرض تهدید تروریستی قرار می‌گرفتند 

وی ادامه داد: سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریستی در جهان است و توصیه می‌کنیم که در قبال سپاه درست تصمیم بگیرند و به درستی بیاندیشند.

کنعانی بیان کرد: اجرای اسناد و توافقات اصل مهمی است و مورد تاکید رهبری انقلاب هم هست که باید سازوکاری برای اجرایی کردن آنها تعیین شود. وزارت امور خارجه همواره در حوزه اجرای اسناد دوجانبه سازوکارهای پیگیری خود را داشته و دارد و در حوزه‌های دوجانبه اسناد را مورد مداقه قرار می‌دهد و نتایج بررسی خود را به دستگاه‌های دیگر هم ارجاع می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: آیا اینکه صد در صد اسناد و توافقات دوجانبه اجرایی میشود به هرحال در این موضوع دو طرف وجود دارد. افزایش نرخ تبادلات و توافقات ایران با شرکای خارجی و افزایش حجم سرمایه گذاری های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر نشان دهنده موفقیت نسبی ایران بوده و البته ما تلاش خود را همچنان ادامه می‌دهیم.

مبارزه با تروریسم در جهان عزم و اراده مشترک میطلبد

کنعانی بیان کرد: هرگونه اقدام و عملیات ترویستی چه علیه شهروندان و چه علیه اماکن دولتی در روسیه یا هرکشور دیگری از نظر ما محکوم است. ایران در مبارزه با تروریسم در کنار دوستان و از جمله روسیه است. تروریسم تهدیدی مشترک برای همه کشورهای جهان است. 

وی گفت: بعضی کشورها در راستای منافع نامشروع خود از تروریسم برای تأمین اهدافشان استفاده می‌کنند و این رویکرد مخرب و غلط برای تمام جهان نتایج دلخراشی داشته و رخدادهای تلخی چه در روسیه، چه در ایران و چه در برخی کشورهای دیگر منطقه نشان می‌دهد که همچنان تروریسم تهدیدی برای ملت‌ها به حساب می آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: برخی کشورها از تروریسم به عنوان ابزاری جهت تامین اهداف خود استفاده می‌کنند، اما تهدید این مساله برای همه کشورهای منطقه و جهان است و مبارزه با آن نیز عزم و اراده‌ای محکم و مشترک را می‌طلبد.

افغانستان به تعهداتش در قبال حق‌آبه ایران عمل می‌کند 

کنعانی افزود: در اجرای معاهده ۱۳۵۱ میان ایران و افغانستان ما مطالبه حق آبه تعیین شده ایران را از طرف افغانستانی به طور جدی در همه سطوح داشتیم. از ابتدای سال نیز بحث رهاسازی آب از سد کمال خان هم شروع شده و خوشبختانه در چارچوب گفتگوهای انجام شده ما شاهد جریان آب به سمت مرزهای ایران هستیم. 

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعی که داریم از زمان رهاسازی این آب حدودا ۱۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد مرزها و خاک ایران شده و جریان آب کماکان وجود دارد. در طول سال گذشته هیات حاکمه افغانستان در خصوص سد کمال خان اصلاح و مرمتی در دریچه‌های این سد انجام داده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ایران انتظار دارد که طرف مقابل بر اساس تعهد خود در قبال معاهده مزبور در خصوص حق آبه عمل کند. 

اگر آمریکا دنبال آتش‌بس بود، ارسال تسلیحات به اسرائیل را قطع می‌کرد 

کنعانی گفت: مسأله فلسطین مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی است، آتش بس فوری در این جنگ فوری‌ترین نیاز این مساله است و پس از آن نیز تحقق اهدافی از جمله گشایش کامل معابر کمک رسانی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه است. موضوع آزادی و تبادل اسرا هم یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اینکه آمریکا هم یکی از کشورهایی است که می‌خواهد راهکار سازش را پیگیری کند، اساسا در این مدت نشان داده که بازیگری برای ایفای این نقش نیست و اگر اراده‌ای برای آتش بس داشت می‌توانست با قطع فوری حمایت‌های مالی، سیاسی و عدم ارسال تسلیحات به اسرائیل به توقف جنگ کمک کند. دولت امریکا در این زمینه صلاحیت و صداقت خود را اثبات نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تلاش‌های دیپلماتیک ارزنده‌ای را در سازمان ملل و به‌ خصوص در شورای امنیت و بسیاری دیگر از مجامع منطقه‌ای و بین المللی داشته و همچنان هم به تلاش‌های دیپلماتیک خود تا دستیابی به آتش بس و توقف جنگ در غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد