Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم برزنونی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گلستان با داشتن ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد اما هنوز حدود ۱۴ هزار دستگاه تراکتور و کمباین این استان پلاک‌گذاری نشده است.

وی اظهار داشت: همچنین در هفت سال اخیر بیش از ۱۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین با پرداخت تسهیلات بانکی به ظرفیت ماشین آلات این استان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: سیاست‌ دولت برای مدیریت سوخت، اختصاص سهیمه برای خودروهای دارای پلاک در بخش کشاورزی است که به احتمال زیاد از سال آینده به صورت کامل اجرا خواهد شد.

برزنونی گفت: ماشین آلات کشاورزی با توجه به افزایش قیمت‌ها، به عنوان یک کالای سرمایه‌ای برای کشاورز به‌حساب آمده و شناسنامه دار کردن آن (پلاک گذاری) به مالکیت و ارزش آن افزوده و برای خودرو در زمان بروز حوادث مصونیت بوجود می‌آورد.

استان گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت از جایگاه ممتازی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.

این استان شمالی در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را دارد که از آن جمله می توان به سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنیه، توتون، پیله تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون اشاره کرد.

۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی گلستان در ۶۶۷ هزار هکتار زمین مشغول فعالیت هستند و ۳۸ درصد اشتغال خالص استان به این بخش اختصاص دارد.

همچنین مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولیدات بخش کشاورزی این استان ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن و ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی آن نیز سه میلیون تن در سال است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تعویض پلاک گنبدکاووس گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تعویض پلاک گنبدکاووس وزارت جهاد کشاورزی تعویض پلاک گنبدکاووس گلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

به گزارش قدس خراسان، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت: که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالاً سرقت باطری توسط این نرم‌افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
سید مرتضی میرزایی افزود: ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با ردیابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت: ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم‌افزار متصل شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • برخورد سمند با کمباین حادثه آفرید
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین