Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سی و هفتمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» از بهره‌برداری پروژه ابر رایانه سیمرغ خبر داده است.

ابر رایانه سیمرغ جزو ۱۰۰ ابررایانه جهان است که فناوری ساخت آن‌ها در انحصار چند کشور است. این پروژه در مسائلی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا کاربرد دارد و زمینه پیش‌بینی هوا، تحلیل زمین‌شناسی، زلزله‌شناسی و تحلیل داده‌های ژنتیکی را بر بستر داده‌ فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، با توجه به اهمیت بالای دسترسی به سیستم‌های با توان پردازشی بالا در پیشرفت کشور، نیاز به توسعه مراکز پردازش فوق‌سریع که وظیفه ارائه خدمات پردازشی با کارایی بالا به همه صنایع، سازمان‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و متخصصان و کارشناسان کشور را دارد، به ‌عنوان ابزاری راهبردی به منظور تسهیل پیشرفت‌های علمی، مهندسی و فناورانه کشور احساس می‌شود.

ابر رایانه سیمرغ با هدف ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان (بند یک الزام‌های شبکه ملی اطلاعات) و گسترش ظرفیت و ایجاد امکانات لازم برای شکل‌گیری اقتصادی ارائه خدمات بومی و محتوای اسلامی- ایرانی (بند ۴ ماده ۴-۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی) طراحی و ساخته شده است.

 ایجاد یک ابر رایانه پرظرفیت برای ارائه خدمات پردازشی در سطح گسترده می‌تواند به عنوان ابزاری راهبردی به منظور تسریع پیشرفت‌های علمی، مهندسی و فناورانه کشور به کار گرفته شود.

در طرح این ابر رایانه، دستیابی به مدل مهندسی و پرتوتایپ ابر رایانه با ظرفیت پردازشی نزدیک به ۱۶۰ ترافلاپس در گام نخست طرح و توسعه آن به مقیاس پتافلاپس در گام دوم طرح پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها اینترنت دانش بنیان توسعه ایران اقتصاد مقاومتی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت دانش بنیان توسعه ایران اینترنت دانش بنیان توسعه ایران اقتصاد مقاومتی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری