Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: در مسیر تقویت سرمایه‌های اجتماعی، کرامت حرف اول را می‌زند و اگر می‌خواهیم سرمایه‌های اجتماعی جایگاه والایی پیدا کند باید در پی تقویت کرامت که بسیار مورد تأکید خدای متعال است، باشیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که امروز ۲۳ دی در سالن اجتماعات استاندار قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بررسی و رصد وضعیت سرمایه‌های اجتماعی، ذیل فرهنگ عمومی گامی ارزشمند و مهمی است باید بامطالعه و رصد، جایگاه استان را مشخص کرده و چشم‌انداز آینده را ترسیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است در تمام عرصه‌ها، رویکرد ملی و بومی در پیش بگیریم و چارچوبی مشخص داشته باشیم، در عرصه سرمایه‌های اجتماعی نیز چه در عرصه مفاهیم اصلی، چارچوب نظری و چه در ترسیم چشم‌اندازها و اجرای راهکارهای تقویت‌کننده سرمایه‌های اجتماعی باید رویکرد ملی و استانی در پیش بگیریم.

امام‌جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه اعتماد عمومی یک ثمره مهم از شجره طیبه سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی یک ثمره از شجره طیبه سرمایه اجتماعی است و صداقت عنصر اصلی شکل‌گیری اعتماد عمومی است.

وی تأکید کرد: بی‌صداقتی اعتماد عمومی را دچار آسیب می‌کند، امام علی (ع) فرموده اگر می‌خواهید به‌جایی برسید، راه آن صداقت است و مسیری غیر صداقت، بی‌راهه محسوب شده و کسانی که کوته‌فکر هستند به حیله و نیرنگ اقدام می‌کنند و این عناصر نامطلوب سرمایه‌های اجتماعی را به نابودی می‌کشاند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: مساجد، هیئات مذهبی، مراکز و اجتماعات دینی به‌عنوان مهم‌ترین مراکز ارتقادهنده سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، در مسیر تقویت سرمایه‌های اجتماعی، کرامت حرف اول را می‌زند و اگر می‌خواهیم سرمایه‌های اجتماعی جایگاه والایی پیدا کند باید در پی تقویت کرامت که بسیار مورد تأکید خدای متعال است، باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شوراي فرهنگ عمومي سرمایه های اجتماعی اعتماد عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان