Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:19:46 GMT

دانش آموزان افتخار آفرین کردستانی تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۱۴۰

دانش آموزان افتخار آفرین کردستانی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان عصر امروز در این مراسم اظهار کرد: درخشش کردستان در حوزه نانو از جمله دستاوردهای علمی این استان بوده و خرسندیم که طی چهار سال اخیر جزو استان‌های برتر کشور در این رشته هستیم.

محمد رشید قربانی افزود: کردستان در رشته‌های مختلف نانو، زیست فناوری و ورزش جزو استان‌های برتر کشور بوده و این مهم با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای انسانی با انگیزه استان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: المپیاد نانو سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و استان کردستان از سال ۹۴ در این المپیاد شرکت دارد و این پنجمین جشن تلاش در حوزه نانو دانش‌آموزان، پژوهشگران و محققین استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: در حوزه‌های پرورشی و فرهنگی میانگین سطح پوشش دانش آموزان پیش دبستانی حدود ۷۰ درصد است و این در حالی است که ما در کردستان بیش از ۹۰ درصد پوشش داریم.

قربانی افزود: همچنین در سامانه آموزشی شاد استان ما حدود ۸۷ درصد از دانش آموزان را تحت پوشش آموزش مجازی قرار داده است و این در حالی است که کردستانی‌ها از لحاظ معیشت و درآمد سرانه جزو استان‌های آخر کشور هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه پوشش آموزش‌های مجازی دانش آموزان استان کردستان ۲۰ درصد بیشتر از کرمان و ۲۵ درصد بیشتر از فارس از سامانه آموزش اینترنتی استفاده کرده‌اند.

کردستان ۳۵۰۰ دانش آموز المپیادی دارد

نامدار معاون آموزش متوسطه استان نیز در این مراسم اظهار کرد: در آموزش و پرورش دو بخش آموزشی وجود دارد که بخش اول آموزش رسمی و همان آموزش معمول در مدارس است و بخش دیگر حلقه‌های کیفیت بخشی است که برای عمیق‌تر و ماندگارتر کردن آموزش رسمی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما خود را موظف می‌دانیم که استعدادها را بشناسیم و هر آنچه را که نیاز داشته‌اند در حد توان برایشان فراهم کنیم.

نامدار اعلام کرد: کردستان یک استان توانمند از لحاظ نیروی انسانی است و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در استان سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز المپیادی داریم.

وی افزود: هدف اصلی باشگاه نانو ترویج علم نانو است و اکنون در استان هیچ مدرسه‌ای نیست که با علم نانو آشنایی نداشته نباشد.

نامدار خاطرنشان کرد: رسیدن به مرحله کشوری المپیاد نانو جزو آرمان‌های دست نیافتنی ما بود اما اکنون شاهد حضور ۱۳ نفر در مرحله نهایی هستیم و این تعداد برای استانی محروم همچون کردستان درصد بالایی است.

وی اعلام کرد: در جشنواره نانو ما نفرات اول و دوم کشوری داریم و در ارزیابی آزمایشگاه‌های شبکه توانا پژوهش‌سرای شهرستان قروه مقام اول را کسب کرده است همچنین دبیرخانه استانی ما در کد نویسی رتبه اول کشور است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در جشنواره علمی در سه رشته زمین شناسی، سلول‌های بنیادی و جغرافیا در مرحله کشوری مدال کسب کرده‌ایم.

راهیابی ۱۳ دانش آموز کردستانی به مرحله نهایی المپیاد نانو

زارعی مدیر باشگاه نانو استان نیز در این جلسه اظهار کرد: چیزی که در استان کردستان مشهود بود بحث موفقیت پیاپی چهار ساله بود که برایمان مسجل شد که مدیریت توسعه نانو در استان موفقیت خوبی داشته است و امیدواریم در سایر زمینه‌ها هم این روند توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از موفقیت‌های چشمگیر استان در سال جاری حضور ۳۶۰ دانش آموز در المپیاد نانو بود که ۱۲۰ نفر از این تعداد به مرحله دوم راه پیدا کردند و پس از این مرحله ۱۳ نفر از دانش آموزان استان موفق به حضور در مرحله نهایی شدند.

زارعی افزود: خوشبختانه با حمایت‌های آموزش و پرورش پنج آزمایشگاه تخصصی نانو در استان داریم که سیستم را پویا نگه داشته‌اند.

در ادامه این مراسم از نهادهای برگزیده و دانش‌آموزان برتر المپیادی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5120798

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان المپیاد علمی فناوری نانو ویروس کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا گرگان آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا شهرستان کرج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران استان کردستان آموزش و پرورش المپیاد نانو دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج