Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پروفسور احسان کامرانی امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: تولید واکسن ایرانی که نشانه ایمان و خودباوری نیروهای جوان کشور در عرصه علمی است، نویدبخش پیشرفت بزرگی برای ایران اسلامی است.

وی با بیان این که تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ممنوعیت استفاده از واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی نشانه روشنی از توجه و دغدغه ایشان نسبت به سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: ما در سطحی از توان علمی در حوزه دانش پزشکی در کشورمان هستیم که اتکای به آن می‌تواند ما را به واکسن ایرانی کرونا برساند و در عین حال مانعی بر سر راه سواستفاده از نیاز ما به این واکسن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با تصریح بر این که رهبری در سخنرانی‌شان منعی برای واردات واکسن از دیگر کشورها قائل نشدند اما تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همواره از این فرصت‌ها به نفع استثمار ملت‌ها بهره جسته‌اند، خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی کرونا در مراحل بسیار خوبی از مطالعات انسانی قرار دارد و این اتکای ما به توان علمی دانشمندان کشورمان بی‌شک توفیقات بزرگ‌تری را نیز در آینده به دنبال خواهد داشت.

دکتر کامرانی با اشاره به این موضوع که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها حتی داروهای درمانی و کمک درمانی در کرونا را به ایران نفروختند و حتی بر سر راه تأمین داروهای خاص برای بیماران خاص کشورمان نیز مانع ایجاد می‌کنند، افزود: پس چطور ممکن است که آنها بخواهند بدون هیچ بازی سیاسی واکسن را در اختیار کشورمان قرار دهند.

وی با تقدیر از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری و کادر درمان در کشورمان در تمامی ماه‌های اخیر بیان داشت: به مدد همکاری‌های دقیق میان بخشی در هفته‌های اخیر در کشورمان بحمد الله شاهد کاهش چشمگیر شمار موارد فوتی کرونا در کشورمان بوده‌ایم و با تداوم این روند و تهیه واکسن مناسب بزودی این بیماری در کشورمان فروکش خواهد کرد و ملت ایران از آزمون دیگری موفق و سربلند بیرون می‌آید.

این استاد دانشگاه گفت: همان طور که دانش ساخت ماهواره، سلول‌های بنیادی، تجهیزات دفاعی پیچیده، دانش تولیدات نانوفناوری و ... را در کشور بومی‌سازی کردیم، تولید واکسن نیز در داخل کشور با موفقیت انجام خواهد شد و همه ملت ایران از آن بهره‌مند می‌شوند و نباید در این زمینه اسیر جوسازی‌های مسموم رسانه‌های دشمن شویم.

دکتر کامرانی ادامه داد: منطق می‌گوید که وقتی توانایی ساخت واکسن کرونا در داخل کشورمان و بدون کمترین ریسکی از صفر تا 100 وجود دارد و بحمدالله در این زمینه توفیقات بزرگی نیز کسب شده است لذا متکی بودن به بیگانه‌ای که اکنون خودش بالاترین سطح از ابتلا و فوتی قرار دارد، عاقلانه نیست و ممکن است عواقب بسیار خطرناکی برای کشورمان بدنبال داشته باشد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین کشور عامل حملات بیوتروریستی به سراسر جهان هستند و این بیم وجود دارد که آنها در قالب واکسن کرونا نیز به دنبال اهداف شوم خود باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با حساس خواندن موضوع سلامت در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مستمر ایشان در موضوع شیوع بیماری کرونا و تأکیدات مصرح‌شان به همه دستگاه‌ها برای همکاری با وزارت بهداشت برای مهار این بیماری در کشورمان، گفت: نگرانی ایشان نسبت به سلامت مردم دغدغه‌ای همیشگی بوده و لذا تصمیم اخیر در زمینه واکسن نیز برآمده از یک تحلیل دقیق و اطلاعات راهبردی در این زمینه است و خیلی زود به واکسن کرونا در کشورمان دست خواهیم یافت و این موفقیت در تاریخ نیز ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت واکسن دانشگاه آزاد مقام معظم رهبری واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد

 دکتر طاهره افتخار می افزاید: این ویروس از تماس جنسی و یا تماس های خیلی نزدیک سرایت می کند و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر ویروس ها دارد.

وی توضیح می دهد: ویروس اچ پی وی به مواد شوینده نیز مقاومت نشان داده و در مواردی حتی پزشکان از لمس صورت خود با دست آلوده به این ویروس مبتلا شده اند. بنابراین ممکن است این ویروس از راه غیر جنسی هم انتقال یافته و برای مثال در فردی از طریق نشستن در جایی مرطوب و جایگزین شدن فردی دیگر در آن مکان نیز انتقال یابد؛ اما شایع ترین راه انتقال این ویروس از طریق مقاربت است.

دکتر طاهره افتخار، متخصص زنان و زایمان

این پزشک متخصص زنان و زایمان درباره سن مبتلایان به ویروس اچ پی وی می گوید: بیشترین بیماران سنین ۲۳ تا ۳۰سال هستند که در این باره تفاوتی بین جنسیت وجود ندارد بنابراین ممکن است هم دختران و هم پسران را مبتلا کند.

وی بیان می کند: دلایلی مانند مصرف سیگار یا مصرف قرص های پیشگیری از بارداری، خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی را افزایش می دهد؛ اما در افراد زیر ۳۰سال چنانچه فرد رفتار پر خطر نداشته و زندگی، ورزش و تغذیه سالم داشته باشد خود به خود ممکن است این ویروس از بین برود.

افتخار تصریح می کند: ویروس اچ پی وی مانند ویروس تبخال از بین نمی رود و برای همیشه در بدن باقی می ماند بنابراین تشخیص زودهنگام آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم بسیار اهمیت دارد.

همه ویروس ها ریسک سرطان ندارند

وی ادامه می دهد: یکی از شایع ترین علل سرطان دهانه رحم، ویروس اچ پی وی است. هر زگیل در هر جای بدن ممکن است به سبب وجود ویروس اچ پی وی به وجود آید اما همه این ویروس ها ریسک سرطان ندارند و تنها تعدادی از آن ها مانند زگیل تناسلی پر خطرند که شانس ابتلا به سرطان ها را بیشتر می کند.

این پزشک متخصص زنان می افزاید: شایع ترین سرطان های ناشی از ویروس اچ پی وی، سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و قسمت خارجی ناحیه تناسلی است و در برخی موارد، ممکن است حلق و حنجره را نیز درگیر کند.

وی با اظهار تأسف اذعان می دارد: شیوع ویروس اچ پی وی تنها مختص جوامع غربی نیست بلکه متأسفانه بین جوانان جامعه ایران، تعداد مبتلایان به این ویروس بسیار است که یکی از علل آن، وجود رفتارهای پر خطر و کنترل نشده در جامعه است.

افتخار درباره راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم می گوید: افرادی که روابط پر خطر نداشته و ارتباط شان محدود به کانون خانواده است به صورت مداوم نیاز به تست پاپ اسمیر ندارند اما کسانی که محدودیتی در رابط جنسی ندارند بسیار بیشتر از دیگران در خطر ابتلا قرار می گیرند. 

واکسن گارداسیل مطمئن تر است یا پاپیلوگارد؟

وی بر لزوم تزریق واکسن برای کودکان و جوانان تأکید می کند و ادامه می دهد: یکی از راه های ایمن سازی در برابر ویروس اچ پی وی، تزریق واکسن خارجی گارداسیل است. البته از آنجایی که این واکسن گران است و چندان اعتمادی به تاریخ مصرفش نیست، بهتر است از مشابه ایرانی آن به نام پاپیلوگارد استفاده کرد.

افتخار تصریح می کند: در واقع این واکسن ها از عملکرد و ماهیت یکسانی برخوردارند و تفاوت عمده آن ها در کشور سازنده واکسن می باشد. علاوه بر این واکسن پاپیلوگارد هم ارزان تر از گارداسیل است و هم عامل ۷۰درصد از سرطان هایی که مربوط به ویروس اچ پی وی است را پشتیبانی می کند بنابراین نگرانی در این باره وجود ندارد.

وی درباره سن تزریق این واکسن در دختران و پسران می گوید: این واکسن برای هر جنسیتی می تواند از سن ۹ تا ۴۵ سالگی تزریق شود.

این پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی به جوانان توصیه می کند: پرهیز از رفتارهای پرخطر بهترین راه مصون ماندن در برابر ویروس اچ پی وی است تا سلامتی را در تمام طول عمر خود به همراه داشته و به انواع بیماری ها از جمله زگیل تناسلی و ... مبتلا نشوند. چراکه انجام رفتارهای پر خطر علاوه بر تهدید ابتلا به این ویروس، سبب ابتلا به ایدز، هپاتیتB، هپاتیتC و بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر می شود.

افتخار درباره نقش ورزش در پیشگیری یا بهبود سرطان های مربوط به زنان می گوید: چنانچه ویروس اچ پی وی وارد بدن سالم شود، سیستم ایمنی بدن به ویژه در سنین جوانی می تواند آن را تا حدود زیادی از بین ببرد. بنابراین ورزش در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است.

وی درباره بهترین روش های تشخیص زود هنگام سرطان دهانه رحم تصریح می کند: بهترین روش های تشخیص این نوع بیماری استفاده از تست های غربالگری همچون آزمایش پاپ اسمیر، سونوگرافی های زنان و معاینات سالانه است چراکه این ویروس مانند ویروس تبخال در بدن می ماند و قابل رؤیت نیست. بنابراین انجام آزمایش های پی در پی و منظم در تشخیص زودرس و درمان به موقع بسیار مؤثر خواهد بود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد