Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:08:10 GMT

پیکر پاک ۱۲۰ شهید دفاع مقدس امسال در کشور تفحص شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۲۸۶

پیکر پاک ۱۲۰ شهید دفاع مقدس امسال در کشور تفحص شد

به گزارش ایرنا، سردار ناصر سعیدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح معراج الشهدای مهران و تکریم ۴۰ شهید تازه تفحص شده اظهار داشت: کار جهادی، داوطلبانه و مخلصانه گروه های جستجوی شهدای دوران دفاع مقدس منجر شد که تاکنون ۵۴ شهید و حدود ۲۰۰ جانباز و مجروح به کشور تقدیم کنند.

وی یادآور شد: اقدام جهادی گروه جستجوی شهدا در کشور نشانگر ارادت این قشر به مجاهدانی است که برای دفاع از وجب به وجب خاک کشور جانفشانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عملیات تفحص شهدا به دوران دفاع مقدس باز می گردد، افزود: در دوران دفاع نیز پس از هر عملیات اقدامات لازم در خصوص جستجوی مفقودین انجام شد.

وی اضافه کرد: مقطع دوم تفحص شهدا پس از دوران مقدس بین سال های ۶۷ تا ۷۰ بود که سازمان ملل بین ۲ مرز ایران و عراق مستقر شد.

سردار سعیدی گفت: بنا بر تدبیر رهبر معظم انقلاب، طرح تفحص شهدا بصورت جدی، سازماندهی شده و جهادی تحت عنوان "جستجوی نور" در سراسر مرزهای کشور برای تفحص شهدا در کشور راه اندازی شد.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص جزییات طرح جستجوی نور نیز افزود: در این طرح مقرر شد از همه تجهیزات و امکانات ستاد کل نیروی های مسلح استفاده شود.

وی اظهار داشت: پس از اجرای طرح جستجوی نور، سه قرارگاه تفحص در جنوب، جبهه میانی و قرارگاه شمال غرب کشور ایجاد شد.

سردار سعیدی اضافه کرد: محصول کار جهادی طرح جستجوی نور و سه قرارگاه تفحص، منجر به پیدا شدن پیکر پاک ۴۵ هزار شهید دوران دفاع مقدس شد.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دوران تفخص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از جنگ هشت ساله همواره بدون هیچ وقفه ای تا به امروز بصورت کاملا جهادی جستجوی مفقودین و شهدا ادامه داشته است.

وی به ابعاد بین المللی جستجوی مفقودین دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: جدیت ایران در جستجوی شهدای دفاع مقدس در جهان نشان داد که هیچ کشوری به اندازه این کشور حس انسان دوستانه و بشردوستانه ندارد.

سردار سعیدی اضافه کرد: ایران همواره کشوری بوده که خود را به اخلاقیات و حقوق انسانها ملزم دانسته است.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شدن شهدای مفقودالاثر را در کاهش دغدغه های عمومی مردم موثر دانست و یادآورشد: پس از دوران دفاع مقدس، بازگشت شهدا به آغوش خانواده باعث شد که آسیب های انسانی ناشی از جنگ  کاهش یابد.

وی با بیان اینکه جریان شهادت در کشور پایان پذیر نیست، افزود: تا زمانی که ما همواره در برابر استکبار ایستاده ایم راه شهدا و ایثارگران همچنان تدوام خواهد داشت.

سردار سعیدی اضافه کرد: طرح جستجوگران نور نه تنها عنوان فرهنگ ایثار و شهدا را در کشور نهادینه می کند بلکه از نهر جاری دفاع مقدس نیز حفاظت می کند.

برچسب‌ها ایلام مهران دفاع مقدس سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مهران دفاع مقدس ایلام مهران دفاع مقدس سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدا عراق اخبار کنکور دوران دفاع مقدس سردار سعیدی جستجوی نور تفحص شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • ماهدشتی‌ها با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وداع کردند + فیلم
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان