Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی در چارچوب طرح رعایت حق تقدم عابر پیاده، اولین گذرگاه هوشمند عابر پیاده کشور در مشهد به بهره برداری رسید.

احمد حافظ،  شهردار منطقه ۱۰ مشهد، در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد اتفاق مبارکی برای اولین بار در کشور هستیم که طی آن طرح هوشمندسازی گذرگاه عابر پیاده به صورت پایلوت در تقاطع اندیشه واقع در منطقه ١٠ به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی یک سال گذشته شهرداری مشهد به دنبال اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده و بالا بردن سطح ایمنی گذرگاه و تقاطع‌ها برای عابران در چارچوب ترویج فرهنگ شهروندی بوده که در این مدت اقدامات زیرساختی و فرهنگی زیادی انجام شده است.

حافظ اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در چارچوب طرح حق تقدم عابر پیاده به صورت پایلوت در منطقه ١٠ آغاز شد، استفاده از سیستم هوشمند در تقاطع است که بر این اساس سیستم با استفاده از لیزر به خودروهایی که هنگام چراغ قرمز روی خط عابر پیاده توقف کنند، ابتدا به صورت صوتی و یا درج روی تابلو کنار چراغ فرمان هشدار می دهد و در صورت بی توجهی، خودروهای متخلف از سوی پلیس راهور اعمال قانون خواهد شد.

حافظ تصریح کرد: امیدواریم با اجرای کامل اینگونه طرح‌ها و همکاری و مشارکت پلیس راهور شاهد رعایت حقوق عابران پیاده و ایمنی آن‌ها هنگام عبور از عرض خیابان ها در شهر باشیم.

در ادامه این مراسم سرهنگ علیرضا رحیمی، رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، نیز اظهار کرد: طرح استفاده از حسگر هوشمند در تقاطع‌های عابر پیاده یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری مشهد در راستای هوشمندسازی و افزایش سطح ایمنی عبور عابران پیاده از گذرگاه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: این طرح یک حرکت رو به جلو در چارچوب افزایش ایمنی و حفظ جان عابران پیاده در هنگام عبور از خیابان است.

رحیمی با اشاره به اینکه هرگاه به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک رفته‌ایم، تاثیرات مثبت آن را در کاهش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت دیده ایم، افزود: استفاده از طرح هوشمندسازی تقاطع‌ها نیز می‌تواند تاثیر مثبتی در این رابطه داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، گفت: متاسفانه نیمی از کشته‌شدگان بر اثر تصادفات رانندگی عابران پیاده هستند که امیدواریم با اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده و طرح هوشمندسازی تقاطع‌ها شاهد کاهش چنین حوادثی باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حق تقدم عابر پیاده عابران پیاده پلیس راهور تقاطع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد