Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@21:42:14 GMT

القائده یک مقر جدید دارد و آن ایران است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۵۸۳

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ادعا‌هایی در خصوص ارتباط ایران با گروه تروریستی القاعده مطرح خواهد شد و القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است ایران از القاعده حمایت می کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد. ناطقان: وزیر خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت تهران در رشته‌ توییت‌هایی با انتقاد از ایران نوشت، یافتن فردی حتی میانه رو در ایران  که مایل به عادی سازی روابط با آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در متن سخنرانی روز سه شنبه وزیر خارجه آمریکا ادعا‌هایی در خصوص ارتباط ایران با گروه تروریستی القاعده مطرح خواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه که به متن سخنرانی روز سه شنبه مایک پمپئو دست یافتند، گزارش داد استناد پمپئو در این سخنرانی به اطلاعاتی خواهد بود که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده اند و در آن به کشته شدن فرمانده دوم القاعده در تهران در ماه اوت اشاره دارد. منابع ناشناس مشخص نکرده اند که پمپئو قصد دارد چه مقدار از این اطلاعات را فاش کند.

بنا به نوشته رویترز در حالیکه که تنها هشت روز به پایان دولت ترامپ باقی مانده است، پمپئو ظاهراً جزئیاتی از ادعای مبنی بر اینکه ایران به سران القاعده پناهگاه امن داده و از این گروه تروریستی حمایت کرده، ارائه خواهد کرد.

مشاوران جو بایدن معتقدند دولت ترامپ در تلاش است تا مسیر کابینه جدید را برای بهبود روابط با ایران ناهموار کند. به گزارش رویترز برخی از مقامات آمریکایی ادعا کردند که قرار است تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی در روز‌های باقی مانده ترامپ در قدرت اعمال شود.

وزیر خارجه فعلی آمریکا به داشتن رویکرد خصمانه علیه ایران شناخته شده است و در چند سال اخیربه طور ویژه ماموریت هدایت کارزار فشار حداکثری علیه تهران را به عهده داشته است.

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا درباره ارتباط ایران و القاعده مطالب زیر را مطرح کرد:

 ایران به برنامه ریزی حملات 11 سپتامبر کمک کرد

القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است

ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد

القاعده در 3 دهه اخیر با ایران رابطه داشته است

ایران به برنامه ریزی برای حملات 11 سپتامبر کمک کرده بود

ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند

ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد

ایران از القاعده حمایت می کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد

ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور ارتباط داشته باشند.


منبع: عصر ایران برچسب ها: وزیر خارجه آمریکا ، القاعده ، مقر جدید ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا القاعده مقر جدید ایران وزیر خارجه آمریکا مقر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز در حالی با وزیر خارجه چین دیدار کرد که مسائل حل نشده همچنان روابط بین واشنگتن و پکن را تهدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه چین در دیدار با بلینکن تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای سرکوب اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

وزیر امور خارجه چین در دیدر با همتای آمریکایی خود بر ضرورت راه حل دو دولتی در فلسطین اشغالی برای حفظ ثبات تاکید کردند.

در این گفت‌وگو چین از دستیابی به صلح در فلسطین از طریق گفتگو و مشورت حمایت کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به روابط روسیه و چین پرداخت و گفت: روسیه یک شریک استراتژیک است و هیچ طرف سومی حق دخالت در همکاری اقتصادی و نظامی مسکو و پکن را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

 سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از واشنگتن خواست که تحریم‌ها علیه پکن را متوقف کند و افزود: آمریکا نباید ما را به عنوان یک قدرت رقیب در نظر بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حالی وارد چین شده است که روابط بین دو کشور اندکی بهبود یافته اما همچنان مسائل حل نشده فی مابین، ثبات در روابط بین این دو قدرت جهانی را تهدید می کند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.  

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت می گیرد که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق