Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمی‌توان تنها مسلمانان از شیفتگان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیستند، بلکه این سردار مقاومت در دل همه پیروان ادیان توحیدی در کشورمان جای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهع نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با عنوان «سرباز مکتب امام خمینی (ره)» به همت سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم که با هدف تجلیل از شهدای ادیان توحیدی و مدافع حرم برگزار شده بود، علاوه بر مسئولان لشکری و کشور، تعدادی از نمایندگان ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی حضور داشتند و در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

شاوردیان: شهید سلیمانی یک اَبَرانسان بود

آرا شاوردیان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای ارامنه تحت فرماندهی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی اَبَر انسانی بود که برای آزادی و انسانیت مبارزه کرد و مسلمان و مسیحی را از چنگ داعش و تفکرات افراطی نجات داد و سپهبد شهید سلیمانی برای وطن و در مسیر حقانیت مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم را می‌توان پهلوان عصر حاضر نامید زیرا از هویت و تمدن و ارزش‌های والای انسانی دفاع کرد، یادآور شد: راز محبوبیت حاج قاسم در اخلاص او است. سردار سلیمانی از دشمن پروا نداشت، اهل معنویت و اخلاص بود و در مسائل داخلی کشور اهل حزب و جناح نبود.

نماینده ارامنه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مجدانه پیگیر پرونده ترور شهید سلیمانی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تا احقاق حق مشروع خود پیوسته و شبانه‌روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همه دنیا بداند انتقام سخت از مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش در راه است. سردار شهید سلیمانی شخصیتی فراتر از تعصبات قومی، دینی و ملی بود و اینگونه به الگویی بی‎بدیل برای ایستادگی در برابر ظالمان و دفاع از مظلومان تبدیل شد و این همان سیره ادیان الهی و پیامبران توحیدی است.

شاوردیان در بیان مهمترین شاخصه‌های سربازان مکتب امام خمینی (ره) بیان کرد: برجسته‌ترین ویژگی سربازان این مکتب حفظ وحدت و اتحاد کلمه آن در شرایط حساس کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: سربازان این مکتب باید با توجه به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی در مسیر تحقق اهداف سردار سلیمانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین تربیت‎شدگان مکتب امام حرکت کرده و ادامه‌دهنده راه و آرمان‎های شهدا باشند.

شاوردیان تاکید کرد: در شرایطی که جبهه جور و استکبار با توسل به هر حیله و نیرنگی به دنبال اعمال فشار به ملت ایران و دیگر ملت‎های آزاده جهان است، باید تفکر شهید سلیمانی در دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر زورگویی و زیاده‎خواهی مستکبران تداوم یابد.

وی با اشاره به مقاومت و مقابله ملت ایران در برابر تحریم‌ها و اعمال فشارهای خصمانه دشمنان انقلاب، افزود: سیره و تفکر امام و شهدا باید تا بیرون راندن دشمنان متجاوز از منطقه ادامه یافته و آنها را به سزای اعمال کریه و پلیدشان برسانیم.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در بیان مهمترین عامل وحدت ادیان توحیدی گفت: مقابله با ظالم و دفاع از حق و مظلومیت مهمتربن عامل وحدت در میان همه ادیان است.

خاخام گرامی: دفاع از مظلوم در تمام ادیان توصیه شده است

همچنین در بخش دیگری از این مراسم راو یهودا گرامی مرجع دینی کلیمیان به سخنرانی پرداخت و یکی از جنبه‌های مشترک بین تمام ادیان الهی غیر از توحید و یکتاپرستی را بحث ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم و عدالت‌طلبی دانست و عنوان کرد: دفاع از مظلوم و به دنبال حق بودن در تمام ادیان تأکید شده است و حتی در مواقعی که در این راه خطر وجود داشته باشد نباید از حق‌طلبی کوتاه بیاییم همانگونه که راه تمام انبیا نیز عدالت‌خواهی بود.

او با بیان اینکه همه انسان‌ها از یک پدر و مادر خلق شده‌اند و برابر هستند لذا نباید به هم ظلم کنند و باید به دنبال عدل و ظلم‌ستیزی باشیم، اظهار داشت: مهم‌ترین خصلت شهید حاج قاسم سلیمانی ظلم‌ستیزی بود و جان خود را به خطر انداخت تا با ظلم مبارزه کند که باید الگو و نمونه برای همه انسان‌ها باشد.

ارشد یهودیان ایران با اشاره به تاکید همه ادیان توحیدی بر گسترش عدالت و ظلم‌ستیزی، اظهار کرد: شهید سلیمانی نمادی درخشان و بی‎بدیل از ظلم‎ستیزی و دفاع از مظلوم در ایران و دنیا است. حاج قاسم همه زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، دروغ، جهل و تاریکی کرد و از این‌رو ایثار و دلاورمردی سردار دل‌ها برای همه انسان‌های دنیا قابل احترام است.

خاخام یهودیان ایران با اشاره به جایگاه و شخصیت والای شهید در نزد همه ادیان الهی، خاطرنشان کرد: کسی که در راه دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم از دنیا می‎رود، نمرده بلکه شهید و جاودانه شده و مایه افتخار همه ادیان، مذاهب و ملت‌ها است.

یهودا گرامی با تاکید بر اینکه راه شهدا زنده و پویا است، یادآور شد: شهید پر افتخار حاج قاسم سلیمانی سمبلی برای ره‍پویان راه صداقت، عدالت و ظلم‌ستیزی در دنیا بوده و به سمبلی برای همه انسان‌های آزادی‎خواه، ادیان الهی و ملت‎های دنیا تبدیل شده است.

وی در بیان مهمترین عامل وحدت ادیان توحیدی گفت: علاوه بر وحدانیت که وجه مشترک همه ادیان توحیدی است، می‎توان از ظلم‎ستیزی به عنوان وجه مشترک ادیان یاد کرد.

مرجع دینی کلیمیان ایران تاکید کرد: با توجه به ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومیت مسلما راه شهید سلیمانی زنده و پویا است با توجه به اینکه با ظلم می جنگید و در راه ظلم ستیزی ودفاع از مظلومیت بود.

ماموستا بابایی: سرار سلیمانی سیدالشهدای زمان حاضر است

ماموستا عزیز بابایی امام جمعه اهل سنت تهران به عنوان یکی دیگر از نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: سردار سلیمانی، سردار یک مذهب خاص یا سردار یک کشور خاصی نیست، بلکه سردار همه عالم و سردار جبهه مقاومت است.

وی گفت: سردار سلیمانی، سیدالشهدای این عصر است، او سر را در مقابل دشمن بالا گرفت و در مقابل دشمنان اسلام و طراحان خاورمیانه بزرگ و دشمنان فلسطین تسلیم نشد.

امام جمعه اهل سنت تهران افزود: شهادت سردار سلیمانی چنان بلایی سر‌ ترامپ آورده که امروز به خفت و خواری افتاده و حتی جایگاهی هم در آمریکا ندارد.

بابایی بیان داشت: سردار قاسم سلیمانی نه تنها در برابر ظلم به شیعیان، اهل سنت و دیگر ادیان توحیدی می‎ایستاد، بلکه حامی همه مستضعفان ستم‎دیده در هر نقطه از دنیا بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی آزادگی، وارستگی و دیگر فضائل انسانی را در مکتب امام حسین (ع) آموخته بود، بیان کرد: با شهادت حاج قاسم اهدف او متوقف نشده و اینک همه مظلومان عالم راه آن شهید والامقام را ادامه می‎دهند.

امام جمعه اهل سنت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌هایی از مهمترین ویژگی‌های مکتب امام خمینی (ره) اشاره و تاکید کرد: امام راحل مسلمانی شیعی بود، اما اهداف و آرمان‌هایش متعلق به همه مستضعفان دنیا بود.

ماموستا بابایی افزود: در شرایطی که قرن بیستم به سمت فراموشی خدا، قرآن، اسلام، روح و معنویت پیش می‎رفت، خداوند متعال امام خمینی و دیگر علما را برای برافراشتن دوباره پرچم معنویت در جهان انتخاب کرد.

وی سپس از معنویت به عنوان وجه اشتراک و مهمترین عامل وحدت ادیان توحیدی یاد و تصریح کرد: در شرایطی که غرب در مسیر حذف ارزش‌های انسانی و از هم‌پاشیدگی جامعه، انسانیت و بنیان خانواده است، باید معنویت به عنوان وجه اشتراک ادیان هر چه بیشتر در بین جوامع نمود و عینیت یابد.

امام جمعه اهل سنت تهران اظهار کرد: تحقق عینی معنویت در بین جوامع و ادیان بشر را از خودکشی رهانیده و نجات خواهد داد.

اسقف مارنرسی: شهید سلیمانی برای تمامیت ارضی کشور بود

اسقف مارنرسی بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشور درباره شخصیت سردار سلیمانی عنوان داشت: همه ما پیروان ادیان توحیدی در کشور عزیزمان ایران سهمی در شهید سلیمانی داریم شهید سلیمانی فقط برای مسلمانان نیست، شهید سلیمانی برای آشورائیان، ارمنی‌ها، زرتشتیان، کلیمیان و مسلمانان و برای همه ملت شریف ایران است.

وی افزود: تلاش و مجاهدت‌های شهید سلیمانی برای قشر خاصی از ایران نبود بلکه برای تمامیت ارضی کشور ایران بود، شهید سلیمانی انتخاب نکرد خدمت خود را برای چه کسی انجام دهد و از این بابت خدا را سپاس می‌گویم که اگر شهید سلیمانی نبود مشخص نبود الان آینده آشورائیان سوریه به کجا می‌رسد.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور جغرافیان سیاسی منطقه را مدیون مجاهدت های شهید سلیمانی دانسته و گفت: اگر شهید سلیمانی نبود معلوم نبود جغرافیای سیاسی منطقه به کجا می‌کشد و وضعیت پیروان ادیان مختلف توحیدی به کجا می‌رسید چرا که او برای آزادی همه ادیان مجاهدت کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات بارز شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی عاشق بود، عاشق خدا، سرزمین، رهبر، امنیت و ملتش بود و بخاطر این عشق مسیر عشق را پیمود و به معبود رسید و از آن بابت امروز شهید در دلهای ما زنده است و به آن خاطر سردار دلهاست.

اسقف بنیامین به تعلیمات پیامبر الهی حضرت مسیح(ع) در خصوص جانفشانی شهدا اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی وفادار بود این وفاداری به قانون خود، به به تمامیت ارضی ایران و به همه مردم کشورش و مظلومان جهان بود.

وی یاد اظهار داشت: شهید سلیمانی به شهادت رسید اما راه شهید تازه شروع شده است؛ شهید سلیمانی به اتمام نرسیده بلکه تازه شروع شده و باید درسی باشد برای ما خدمتگزاران، دولتمردان و مجلسیان برای ادامه راه اداره کشور.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت تهران شهید سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی دفاع از مظلوم ادیان توحیدی همه انسان ها ادیان الهی امام خمینی همه ادیان عامل وحدت مکتب امام ظلم ستیزی برای همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی

   

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی به شهر‌های شازند و آستانه و ۱۰ روستا از اجرای شتابان طرح‌های حوزه آبرسانی در کشور توسط دولت خبر داد.

هاشم امینی با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا، گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستا‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است، افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ طرح در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه تعریف شده است که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند و یکی از این طرح‌ها تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شازند است که با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی با قدردانی از تلاش‌های استاندار مرکزی، گفت: با توجه به رصدی که در کل کشور داریم استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در دو سال گذشته در جهت سیاست‌های دولت مردمی، جریان خدمت در آن شتاب گرفته است. 

در حاشیه‌ افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی، کلنگ‌زنی آغاز نصب انشعاب فاضلاب شهر‌های شازند و آستانه با حضور استاندار مرکزی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی