Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان با بیان اینکه بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در هرمزگان راه اندازی می‌شود، گفت: با راه‌اندازی شهرک شیلاتی مهرگان، برای ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فریدون همتی امروز پس از دیدار با علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اظهار داشت: طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در راستای بهره‌وری از منابع آب و خاک در هرمزگان برداشته و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی امری بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: زیرساخت‌های بخش کشاورزی در استان با تمرکز بر روی کشت گلخانه‌ای و صنعت آبزی پروری در حال توسعه است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بخش شیلات می‌تواند به عنوان محور توسعه استان ایفای نقش کند، گفت: فعالیت این شهرک‌ها می‌تواند در راستای رونق تولید و اشتغال استان اثر چشم گیری داشته باشد.

همتی با اشاره به یکی از طرح‌های مهم شیلاتی و در دست اقدام در استان و برنامه ریزی لازم به منظور عملیاتی کردن این پروژه، تصریح کرد: شهرک شیلاتی مهرگان به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی ایران، یکی از طرح‌های مهم آبزی پروری در استان است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در راه اندازی این شهرک شیلاتی از بروزترین فناوری و تجربیات بین المللی در زمینه پرورش میگو استفاده می‌شود.

وی گفت: در این شهرک 13 هزارهکتاری که تا کنون مطالعه هشت هزار و 800 هکتار آن به پایان رسیده، برای تولید بیش از 2.5 میلیارد لارو میگو و صنایع جانبی شامل سورتینگ، بسته بندی و سردخانه و زنجیره ارزش از تولید تا مصرف پیش بینی لازم انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به ازای هر هکتار اراضی پرورش میگو برای یک نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، بیان کرد: با راه اندازی کامل این طرح، برای بیش از 40 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

همتی عنوان کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح به شرکت شهرک‌های کشاورزی واگذار شده و هم اکنون در مرحله پذیرش سرمایه گذار است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های شیلاتی استان، افزود: مجتمع پرورش میگوی 1391 هکتاری سدیج جاسک، مجتمع پرورش میگوی 1080 هکتاری یکدار جاسک، طرح پرورش ماهی در دریا به وسعت 5.5 هکتار در بندرلنگه و مجتمع پرورش میگوی 2150 هکتاری حسن لنگی بندرعباس و مجتمع پرورش میگوی 1351 هکتاری لشتقان بندر خمیر، از جمله طرح‌های مهم و در دست اجرای بخش شیلات و آبزی پروری استان است.

همتی خاطرنشان کرد: مجتمع  گلخانه‌ای 53هکتاری چلوگهره بندرعباس، مجتمع گلخانه‌ای 52 هکتاری شمیل بندرعباس، مجتمع گلخانه‌ای 53 هکتاری آبنمای رودان، مجتمع گلخانه‌ای  1200 هکتاری کلاوی شهرستان سیریک و مجتمع گلخانه‌ای 866 هکتاری دشت بارق شهرستان بشاگرد نیز به عنوان پروژه‌های مهم بخش کشاورزی در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌ها، فراخوان جذب سرمایه گذار و عقد قرارداد سرمایه گذاری هستند.

3600هکتار به اراضی پرورش میگو استان بوشهر افزوده شد + فیلماراضی پرورش میگوی استان بوشهر به 8هزار هکتار افزایش یافتاراضی پرورش میگو در کرگان میناب به متقاضیان بومی واگذار می‌شود

انتهای پیام/864/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع پرورش میگوی استاندار هرمزگان مجتمع گلخانه ای شهرک شیلاتی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان گفت: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و ... در حوزه صادرات برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نخبگان و سرمایه‌گذاران را دو بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهایی که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران جوان را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

وی که امروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره اختراعات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، سخن می‌گفت با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتوی نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جامعه نخبگانی گفت: امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی  است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولان مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها وجشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود