Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنرانی در «باشگاه ملی مطبوعات» در واشنگتن، به اتهام زنی در خصوص ارتباط ایران با القاعده و حمایت از این گروه تروریستی پرداخت و مدعی شد، ایران به پایگاه جدید القاعده تبدیل شده است و اکنون این گروه تروریستی، کار‌هایی که پیش از این از طریق افغانستان و پاکستان انجام می‌داد، از طریق ایران انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ادعاهای مضحک خود گفت که القاعده از سه دهه قبل با ایران در ارتباط بوده است و تعداد زیادی از مقامات بلندپایه القاعده به همراه خانواده‌هایشان پس از حملات ۱۱ سپتامبر به ایران پناهنده شده‌اند.

باربارا اسلوین، پژوهشگر مسائل خاورمیانه در اندیشکده شورای آتلانتیک: مایک پمپئو ادعاهای فوق‌العاده مضحکی در مورد اینکه ایران پایگاه جدید القاعده است، بیان کرد. او حاضر به پاسخ به سوال خبرنگاران نشد که خودش گویای عمق استدلال اوست. او همچنین از اشاره به داعش، که امروز تهدید القاعده را زیر سایه برده‌، ناتوان مانده است. او مدعی شد که ارتباط ایران با القاعده از سال ۲۰۱۸ تا کنون افزایش یافته‌ است، سال ۲۰۱۸ چه اتفاق دیگری افتاد؟ عقب‌نشینی یکجانبه آمریکا از برجام!  

پمپئو گفت: ما امروز دو رهبر شبکه القاعده (سلطان یوسف حسن و محمد آباتیا) را که در ایران زندگی می‌کنند، در لیست تحریم‌های خود قرار می‌دهیم. وی افزود: سه رهبر گردان های القاعده کرد را در این لیست نیز قرار داده اند.

وزیر خارجه امریکا گفت: اگر شخصی اطلاعاتی در مورد المغربی بدهد، تا هفت میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

او در ادامه در اظهاراتی سخیف عنوان کرد: «نتیجه اش این است که مخلوق شیطانی اسامه بن لادن در حال تقویت خود گسترش ابزارهای عملیاتی خود است. اگر ما این محور ایران-القاعده را نادیده بگیریم، به بهای خطر افتادن خودمان تمام خواهد شد. باید این محور را به رسمیت بشناسیم، با آن روبه رو شویم و بر آن غلبه کنیم.»

وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش مقابله با تروریسم خود نیز نام پنج نفر را در ارتباط با ایران ذکر و آنها را به لیست تحریم‌های خود وارد کرد.

این افراد عبارتند از: «محمد آباتای» شهروند مغربی، «احمد اسماعیل فؤاد رسول» شهروند عراقی، «العارف سلطان یوسف حسن» شهروند سعودی، «الشاخان فؤاد احمد نوری علی» شهروند عراقی، «شریف نیامت حما رحیم حما» شهروند عراقی.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد، ایران به اعضای القاعده و گروه ربایندگان هواپیمای حوادث ۱۱ سپتامبر اجازه داد تا از سرزمین‌های خود عبور کنند.

وزارت خزانه‌داری دولت ترامپ ـ که تا ۸ روز دیگر دورانش می گذرد ـ مدعی شد که گروه مرتبط با القاعده در منطقه‌ای میان مرز ایران و عراق فعالیت دارند.

 

واکنش شدیداللحن ظریف

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به «مایک پامپئو» نوشت: همه تروریست های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

 

مت داس، مشاور سیاست خارجی سناتور برنی سندرز: مایک پمپئو در سخنرانی ضد ایرانی خود مدعی شد که القاعده در افغانستان تضعیف شده‌ است؛ بدون اینکه بگوید تضعیف این گروه در افغانستان توسط آمریکا با کمک ایران اتفاق افتاد.

وی به قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست از سوی آمریکا نیز اشاره کرده و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن های خیال‌بافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می گوییم، فریب می دهیم، دزدی می کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه اش با دروغ های جنگ طلبانه است. کسی دیگر فریب نمی خورد. همه تروریست های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اتهامات اخیر وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده اظهار داشت: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی های دروغین تحت عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقی مانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آنها علیه ایران است. تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پمپئو پیشتر نیز یک بار در دوره ریاست سازمان سیا و در قبال دلارهای نفتی، به دنبال برقراری ارتباط ساختگی میان ایران و القاعده برآمده بود تا با شانتاژ و تبلیغات دروغین، بار مسئولیت و فشارها بر متحدین آمریکا ـ که متهم پرونده القاعده و حمایت از فاجعه 11 سپتامبر هستند ـ منحرف سازد، ولی تا پایان دولت ترامپ موفق به باورپذیری روایت خودساخته در افکار عمومی آمریکا و جهان نشد.

تریتا پارسی، پژوهشگر اندیشکده موسسه کوئینسی برای صلح: از خودتان سوال کنید اگر پمپئو دلیل قانع‌کننده‌ای برای این ادعاهایش داشت، چرا گذاشت یک هفته مانده به ترک مقامش آن را برملا کند؟ ... در نظر بگیرید که پمپئو چهار سال برای شکست ایران تلاش کرد و اگر واقعا می‌توانست از این مدارک تا حالا به هر شکلی برای توجیه سیاست فشار حداکثری استفاده می‌کرد. توضیح محتمل‌تر این که پمپئو در حال قلب واقعیت است تا وسواس خودش برای درگیری با ایران را توجیه کند. حالا که با شکست کودتای ترامپ، شانس درگیری نظامی با ایران از دستان پمپئو خارج می‌شود، او تمام تلاشش را می‌کند تا برای جلوگیری از برگرداندن نتایج فاجعه‌بار عملکردش توسط دولت بایدن، مانع‌تراشی کند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران طی این سالها به این نوع فرافکنی ها و سناریوهای هالیوودی پاسخ مناسب داده اند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران که خود سال ها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه های مورد حمایت آنها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش، کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد و معتقد است این صفحه از نمایش طیف تندرو در آمریکا کمکی به عطش و اعتیاد آنها به اقدامات تحریمی و یا تنش آفرینی نخواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا ایران و آمریکا پمپئو القاعده ظریف اتهام زنی آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا ارتباط ایران با القاعده وزیر خارجه امور خارجه ۱۱ سپتامبر مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.   به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.   هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.   سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.   استعفا‌های قبلی   حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.   طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.   ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.   رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.   نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد