Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز درباره وضعیت پرندگان مهاجر در طبیعت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال شاهد حضور جمعیت خوبی از پرندگان در طبیعت استان هستیم.

وی با اشاره به سرشماری پرندگان مهاجر گفت: جمع‌بندی سرشماری پرندگان هنوز انجام نشده است که بعد از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه امسال شکار ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: به موجب قانون و اینکه امسال هیچ پروانه شکاری در استان صادر نشده  که در واقع شکار هر پرنده حتما قاچاق است.

 

این مسؤول با بیان اینکه همکاران محیط زیست مازندران در حال نظارت و پایش هستند، تصریح کرد: باوجود افزایش پایش‌ها باز هم شاهد تخلفات هستیم این به معنا بوده که همچنان تخلف وجود دارد.

ابراهیمی‌کارنامی به عدم تناسب امکانات و تجهیزات محیط زیست استان مازندران اشاره کرد و گفت: نیرو، امکانات و تجهیزات ما فرسوده بوده و از لحاظ امکانات پایشی در مضیقه قرار داریم و هر سال وضعیت ما بدتر می‌شود، چرا که اعتبارات ما در حدی نیست که بتوانیم جایگزینی امکانات فرسوده را انجام دهیم این درحالی است متخلفان روز به روز مجهزتر شده و همین موضوع سختی کار ما را بیشتر می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه با وجود کم و کاستی‌ها کنترل و پایش با رنج و مشقت درحال انجام است، اظهار کرد: در سرخرود محمودآباد سال گذشته حدود هزار قو وارد استان شدند ولی امسال ۴ هزار و ۵۰۰ قو وارد استان شدند که با همکاری مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دامپزشکی تاکنون  ۱۳تن ذرت در منطقه توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: توزیع غذا برای قوهای مهاجر در منطقه موجب امنیت بیشتر و همچنین تمرکز در مدیریت و نظارت بر بحث بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

این مسؤول در پایان گفت: همکاران محیط زیست به‌صورت شبانه‌روزی در طبیعت استان مازندران حضور دارند و پایش‌ها را به‌صورت مستمر در طبیعت استان در دستور کار خود دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران پرندگان مهاجر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس