Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین گودرزی گفت: کمیته نجات جنگل های زاگرس با مسئولیت رئیس جمهور باید تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ گودرزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهارکرد: رخداد مرگ دسته جمعی جنگل بلوط‌های زاگرس را شاهد هستیم؛ قطعا نمایندگان و ملت بزرگ ایران استحضار دارند که 6 میلیون هکتار جنگل بلوط زاگرس به عنوان کمر بند حفاظتی و ریه تنفسی ایران که موهبتی الهی بوده محسوب می‌شود و شرایط معتدلی را برای آب و هوای کشورمان رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: جنگل‌های زاگرس 40 درصد آب شیرین کشور، حفاظت از آب و خاک، تعدیل هوا و 50 درصد از خوراک دام و همچنین امنیت و سلامت کشور را تامین کرده است، اما با این وجود بیماری موسوم به زوال درختان بلوط زاگرس باعث شده در 10 سال اخیر بیش از 1و نیم میلیون هکتار و یا 18 میلیون اصله درخت بلوط از 25 تا 100 درصد دچار آفت زدگی و یا خشکیدگی شوند که البته دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز اقدام در خوری تاکنون در این راستا انجام نداده‌اند؛ بنابراین چنین موضوع مهمی نیازمند عزم ملی و تشکیل کمیته نجات جنگل های زاگرس، همچون کمیته احیای دریاچه ارومیه با مسئولیت رئیس جمهور را می‌طلبد؛ ضمن اینکه همانند کمیته نجات دریاچه ارومیه باید تامین اعتبار برای تهیه طرح ملی نجات جنگل های زاگرس در بودجه های سالانه و شناسایی کانون‌های بحرانی و پهنه بندی آنها و همچنین ایجاد پویش ملی با مشارکت نهادهای مردمی و جهادی برای مقابله با آفت یاد شده در نظر گرفته شود.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال پس از مکاتبات صورت گرفته برای احیای جنگل‌های زاگرس و همچنین پس از سوال اینجانب از وزیر جهاد کشاورزی، ریاست جمهوری تشکیل کمیته ملی راهبردی حمایت از جنگل‌های زاگرس را با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور صادر نمودند که ضمن تشکر از این اقدام دیر هنگام، اما لازم است این کمیته با مسئولیت شخص رئیس جمهور تشکیل و به سرعت سند راهبردی حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس را تهیه و تصویب نمایند.

او  به ضعف مدیریتی شستا بر شرکت های متبوع در حوزه انتخابیه‌اش، اظهار کرد: شرکت شستا ظلم آشکاری را در حق مردم شهرستان درود، صنعت سیمان کشور و همچنین چند هزار کارگر در این شهر روا داشته است، خلاصه این ظلم اینگونه بوده که شستا پس از 60 سال بهره برداری از 3 فاز کارخانه‌های سیمان درود که با درآمد آن ده‌ها کارخانه دیگر در نواحی دیگر کشور تاسیس کرده، حاضر نشده است کوچک‌ترین سرمایه گذاری جدیدی در منطقه داشته باشد؛ ضمن اینکه تولید شرکت فارسیت که تا چند سال گذشته بالغ بر 600 نفر کارگر در آن مشغول به کار بوده‌اند به دلایل غیر کارشناسی متوقف کرده است و کلیه سهام آن را در بازار بورس به صورت خرد به فروش رسانده و با آگاهی کامل حاضر نشده 10 درصد سهام آخر آن را بلوک فروشی کند تا امکان برگزاری مجمع و تشکیل هئیت مدیره و همچنین راه اندازی این شرکت عظیم را فراهم آورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون کارگران فارسیت را  رها کرده و آواره دیگر نواحی کشور شده‌اند؛ لذا مدیران شستا و به ویژه هلدینگ سیمان تامین با این استدلال که سهم شستا در شرکت بهران 30 درصد و سود آن پایین بوده، سالهاست تولید این شرکت را متوقف کرده و البته همه تلاش‌ها نیز برای راه اندازی این شرکت را بی‌جواب گذاشته‌اند.

گودرزی بیان  کرد: مدیران شستا در اقدامی همانند فروش شرکت فارسیت با سرعتی مثال زدنی سهام سه فاز سیمان درود را در بورس به فروش گذاشته‌اند و در هفته‌های اخیر با فروش بخشی دیگر از آن مالکیت شستا را به زیر 30 درصد رسانده‌اند که اقدامی مشابه فروش شرکت فارسیت و مالکیت 30 درصدی بهراد در انتظار مردم و کارگران این دیار است؛ بنابراین بنده در این تریبون نمی‌خواهم افاضات مدیران شستا و سیمان تامین را بیان کنم، اما از وزیر کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم سریعا به این شرکت رسیدگی و همچنین احیای دیگر شرکت‌های تعطیل شده اقدام نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گودرزی دورود زاگرس ازنا جنگل های بلوط نجات جنگل های زاگرس مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور کمیته نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد