Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر کردکوی و بندرگز در وضعیت قرمز، گرگان، مینودشت، علی‌آبادکتول و بندرترکمن در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، گنبدکاووس، آزادشهر، کلاله، رامیان، گالیکش، گمیشان و آق‌قلا در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند که سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی بویژه در مناطقی با وضعیت زرد و نارنجی، می‌تواند باعث تغییر رنگ آنها و افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان کرونا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت به ایرنا گفت: با افزایش دورهمی‌ها وضعیت این شهرستان در هفته جاری از زرد به نارنجی تغییر کرده و هم اکنون ۲۲ بیمار کرونایی مینودشت در مراکز درمانی بستری هستند.

ابراهیم فدایی مهمترین عامل افزایش بیماران کرونایی در مینودشت را شرکت در دورهمی‌ها و استفاده کمتر از ماسک اعلام کرد و افزود: بیشتر افراد مراجعه کننده به بیمارستان مینودشت علت ابتلا خود به کرونا را حضور در دورهمی‌ها و یا ارتباط با افراد حاضر در این جمع‌های خانوادگی می دانند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت افزود: بر اساس بررسی های میدانی استفاده از ماسک در معابر عمومی و خیابان‌های این شهرستان از حدود ۸۵ درصد در ۳ هفته قبل به ۶۰ درصد در روزهای اخیر رسیده است.

فدایی از تعطیلی سه‌شنبه بازار مینودشت خبرداد و گفت: این بازار هفته قبل با یک سوم ظرفیت دایر شد اما به دلیل حضور زیاد مردم و احتمال شیوع کرونا، اجازه برپایی این بازار در هفته جاری داده نشد.

همچنین رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز از کم شدن حساسیت مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابراز نگرانی کرد و گفت: استفاده از ماسک در ادارات و اصناف شهرستان بالای ۹۰ درصد است اما این رقم در خارج از محیط اداری و خیایان و بازار از ۸۵ درصد در چند هفته قبل به ۷۰ درصد کاهش یافته است.

عبدالرحیم پالیده افزود: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و بازگشت به وضعیت زرد باید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به خصوص در واحدهای صنفی گنبدکاووس بیشتر شود.

وی ادامه داد: هم اینک ۷۷ بیمار کرونایی در گنبدکاووس بستری هستند که ۱۰ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش نیز با اشاره به مدیریت برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در شهرستان گفت: نگرانی ما کم توجهی گروه‌های مردمی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی است.

حسن رحیم‌زاده میزان استفاده از ماسک در ادارات و بانک‌های گالیکش را ۱۰۰ درصد اما در معابر و خیابان‌ها این شهرستان حدود ۷۰ درصد اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشک گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که اجرای محدودیت‌های هوشمند برای کنترل و مقابله با کرونا و نیز اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله و خانواده محور، نقش مهمی در کاهش آمار فوتی‌های روزانه بیماری کووید۱۹ در این استان داشته است.

عبدالرضا فاضل شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان را ۴۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: اگرچه این آمار در مقایسه با هفته قبل کاهش قابل توجهی دارد اما مجاورت با مازندران و تردد کارگران فصلی برای برداشت مرکبات و کم توجهی شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و تردد در خیابان‌ها و حضور در دورهمی‌های خانوادگی، رنگ شیوع کرونا در ۲ شهرستان کردکوی و بندرگز را از نارنجی به قرمز تغییر داده است.

وی اضافه کرد: درصورت استمرار عادی انگاری مردم گلستان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امکان تغییر رنگ شهرهای با وضعیت زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز وجود دارد.

براساس اعلام دیروز سه شنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا گالیکش گلستان کلاله بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا گالیکش گنبدکاووس ویروس کرونا گالیکش گلستان کلاله بهداشت و سلامت اخبار کنکور رعایت شیوه نامه های بهداشتی استفاده از ماسک وضعیت زرد دورهمی ها هفته قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان