Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:44:50 GMT

حجم قاچاق طلا در خراسان رضوی اندک است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۶۷۵۶

حجم قاچاق طلا در خراسان رضوی اندک است

رسول فرزادفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبدا ورود طلای قاچاق ساخته شده به ایران کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی هستند که هم تولیدکنندگان قویتر و بیشتری در عرصه ساخت زیورآلات طلا دارند و هم  رفت و آمد تجار و بازرگانان از آنها به ایران راحت است اما تشدید شیوع ویروس کرونا و رکود تولید در بازارهای جهانی به ویژه ترکیه که مبتنی بر اقتصاد گردشگری است باعث شده که تولید در بسیاری از کارگاه‌های طلاسازی ترکیه به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر به سبب شیوع کرونا رفت و آمدها به ترکیه سخت تر شده و نظارتها بر این بخش نیز در کشورهای ایران و ترکیه بیشتر شده است.

فرزادفر افزود: از دیگر سو هزینه و اجرت طلاسازی در خارج از کشور به میزان قابل توجهی تا ۵۰ درصد ارزش طلا افزایش یافته است به این معنا که به ازای ارزش هر گرم طلای ساخته شده،۵۰ درصد از آن بابت اجرت کار دریافت می‌شود و اگر قیمت هر گرم طلا ۱۲ میلیون ریال باشد ۵۰ درصد از اجرت آن ۶ میلیون ریال می‌شود که با احتساب هفت درصد سود فروشنده و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، در مجموع قیمت هر گرم طلا ۶۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی داخل ایران و کاهش قدرت خرید مردم، افزایش ۶۵ درصدی قیمت طلای ساخته شده خارجی نسبت به طلای تولید داخل کشور برای قاچاق آن توجیه اقتصادی ندارد لذا در مجموع این که گفته شود قاچاق طلا زیاد شده، در شرایط اقتصادی کنونی هیچ توجیه منطقی ندارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در شرایط حاکم شدن رکود بر وضعیت اقتصادی کشور، کاهش تولید داخلی زیورآلات طلا در کشور بیشتر متاثر از کاهش قدرت خرید مردم و رکود اقتصادی تحمیلی بوده است تا این که قاچاق طلا باعث به وجود آمدن این شرایط شده باشد.

فرزادفر افزود: خیلی از کارگاه‌های تولیدی ضعیف بر اثر رکود اقتصادی در سراسر کشور تعطیل شده‌اند و قاچاقیان با خرید کدهای شناسه این کارگاه‌ها و حک آن بر روی زیورآلات طلای قاچاق به نام تولید کارگاه‌های داخلی اقدام به عرضه این زیورآلات در بازار می‌کنند که باعث گمراه شدن کارشناسان در تشخیص طلای ایرانی از خارجی می شود لذا تنها راهکار جلوگیری از این سوء استفاده ایجاد سامانه جامع شناسه گذاری زیورآلات طلا براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی اضافه کرد: در مجموع هنوز کسانی وجود دارند که به دنبال خرید کالای لوکس خارجی هستند لذا در هر ردیف کالایی، قاچاق نیز وجود دارد و فقط می‌توان با افزایش نظارتها، ساماندهی کردن خرید و فروش، نگهداری و حمل کالاهای مختلف میزان قاچاق را تا سطح قابل توجهی کاهش داد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: هم‌اینک در حال پیگیری و رصد کالاهای مختلف در سطوح ورود، مسیر و عرضه کالای قاچاق هستیم تا میزان آن را به حداقل برسانیم.

روز گذشته برخی از رسانه‌های خراسان رضوی از وجود حجم قابل توجهی طلای قاچاق و تاثیر آن بر روند تولید زیورآلات طلا در بازار مشهد گزارشهایی منتشر کرده بودند.

برچسب‌ها بازار طلا مشهد قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایران امارات‌ متحده ‌عربی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار طلا مشهد قاچاق بازار طلا مشهد قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایران امارات متحده عربی ترکیه اخبار کنکور مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیورآلات طلا خراسان رضوی قابل توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد