Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایران از حیث دارا بودن منابع گازی دومین کشور جهان محسوب می‌شود که ۱۷ درصد این منابع را به خود اختصاص داده است.شاید امروزه با فراگیر شدن تکنولوژی و ارتباطات و اثرات عجیب و تازه علم بر زندگی ما که هر روز نیز بیشتر ما را شگفت‌زده می‌کند، بهره مندی از گاز به عنوان منبع انرژی و سوخت امری پیش پا افتاده به‌نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفت خوان رستم گازرسانی به طالقان

اما جالب است بدانید که طرح گاز رسانی به شهرستان طالقان  از سال ۹۰ آغاز شده و هنوز این شهرستان مشکل گاز دارد.

کیان، یکی از روستاییان طالقان به خبرنگار ما گفت: برایم عجیب است که در این کشور واکسن کرونا ساخته شد اما هنوز مسئولان در گازرسانی به طالقان مانده‌اند.

میراحمدی، یکی دیگر از روستانشینان طالقان نیز افزود: سرمای طالقان‌سخت و طاقت فرساست اگر مسئولان هم جای ما بودند در این‌سرما اینجا می‌ماندند؟

از رانش زمین تا همت کم برخی ادارات

اکنون گاز، این منبع انرژی به چهل روستا در طالقان رسیده اما گازرسانی به ۳۹ روستای دیگر با مشکلاتی مواجه شده است.

حسین تقی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: با گازرسانی به این ۳۹ روستا، ۹۰ درصد جمعیت روستایی از این انرژی بهره‌مند خواهند شد و برای این کار هفت پیمانکار جذب کرده‌ایم.

او افزود: رانش زمین در بعضی مسیرهای گازرسانی باعث تغییر مسیر و تاخیر شد که عدم همکاری بعضی‌ ادارات هم در این باره بی‌تاثیر نبود.

مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: اگر اداراتی چون منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب‌منطقه‌ای همکاری لازم را با ما داشته باشند، مشکلی برای ادامه طرح‌های گازرسانی نخواهیم داشت.

چراغ آرزوی شعله‌های آبی روشن می‌شود

برای آن‌که بیشتر از ماجرای گازرسانی به طالقان مطلع شویم به سراغ حسینی، معاون فرماندار طالقان رفتیم.

حسینی به خبرنگار ما گفت: از دو ماه گذشته که معارفه شدم به صورت جدی به بحث همکاری ادارات برای گازرسانی به طالقان ورود کردم هرچند علت اصلی تاخیر در این طرح، دو رانش بزرگ در مسیر آن است.

او افزود: با کمک استانداری توانستیم سایر ادارات را پای کار بیاوریم تا جایی که دیگر مشکلی از نظر همکاری شرکت آب منطقه‌ای هم برای گازرسانی به روستاهای همجوار سد طالقان وجود ندارد.

خواستن توانستن است

پُرواضح است که اگر در این مدت کوتاه امکان به میدان آوردن ادارات وجود داشته است طولانی شدن طرح گازرسانی به طالقان را می‌توان تنها حاصل فرصت سوزی ناشی از همت سست برخی مسئولان دانست.

باید درنظر داشت که اگر رفاه را برای جمعیت روستایی کشور فراهم نکنیم باید ضریب مهاجرت از روستا به شهر را دو برابر در نظر بگیریم و آن‌گاه است که ما می‌مانیم و شهرهایی باد کرده و روستاهایی که دیگر خبری از سرسبزی، آبادی و هیاهوی حیات در آن نیست.

گزارشی از دانیال خلج

انتهای پیام/د.خ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز رسانی جمعیت روستایی رفاه اجتماعی گازرسانی به روستاها گازرسانی به طالقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها

مقامات رژیم صهیونیستی درحالی رویای متوهمانه نابودی جنبش حماس را در سر می‌پروراندند که امروز با وجود ورود جنگ غزه به هشتمین ماه، رژیم صهیونیستی در شرایطی به سر می‌برد که نه تنها توان نابود کردن حماس را ندارد، بلکه قادر به آزاد کردن اسرای خود نیست و حملات مقاومت فلسطین نیز همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و امروز وارد دویست و دوازدهمین روز خود شده است؛ اما ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش ناکام مانده است.

در همین راستا، شبکه الجزیره گزارش داد: اسرائیل به هیچ یک از اهدافی که ماه‌ها پیش اعلام کرده بود، یعنی از بین بردن مقاومت، آزادی اسرا و خلع سلاح نوار غزه، دست نیافت و در این مسیر ناکام ماند.

الجزیره گزارش داد رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهداف متوهمانه خود در مرحله نخست با انجام حملات هوایی اقدام به از بین بردن زیربناهای حیاتی در نوار غزه کرد و در مرحله دوم نیز تلاش کرد تا ساختار مقاومت شامل رهبری، ساختار نظامی، تونل‌ها و سامانه‌های موشکی را از بین ببرد.

رژیم صهیونیستی همچنین در مرحله بعد نابودی کامل مقاومت و تسلط امنیتی بر نوار غزه را برای خود متصور شده بود.

طبق این گزارش، با این وجود امروز و پس از هفت ماه درگیری، گروه‌های مقاومت همچنان می‌توانند از مناطقی که رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود «به طور کامل از وجود رزمندگان پاکسازی کرده است» راکت شلیک کند و همین امر باعث شد «اسحاق بریک» کارشناس نظامی صهیونیست بگوید که رژیم اشغالگر از نظر نظامی به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویای شیرین پریشان و دریاچه‌ای که دیگر نیست
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • ترزیچ: رویای دورتموند تکرار قهرمانی سال 1997 است
  • بایرن مونیخ در رویای همکاری دوباره با پپ گواردیولا
  • لیونل مسی والیبال دشمن رویای بزرگ ایران!
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • آب به قزوین رسید
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها