Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا میریوسفی روز سه‌شنبه در واکنش به اتهام مایک پمپئو که در باشگاه مطبوعات واشنگتن ایراد شد، این مطلب را به یکی از رسانه‌های آمریکایی گفت.

وی افزود: این اتهام‌ها تنها این واقعیت را تقویت می‌کند که دولت ترامپ با ناامیدی به سیاست شکست خورده ضد ایرانی ادامه می‌دهد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم در پاسخ به سوال خبرنگاران داخلی، توئیت‌های امروز مایک پمپئو را ناشی از عصبانیت روانی در پایان دوره مفتضح او در سمت وزیر خارجه و عصبانیت ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به تعبیر زیبای شهید بهشتی، آقای پمپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

 تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو بودند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به ادعای مایک پمپئو در مرتبط کردن ایران با القاعده در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از تروریستی نامیدن کوبا تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای "دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم" به صورت رقت‌آوری، حرفه فاجعه‌بار خود را با دروغ‌های جنگ طلبانه پایان می‌دهد.

ظریف اظهار داشت: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

پمپئو ادعا کرد: ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد ایران از القاعده حمایت می کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد و ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور ارتباط داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حملات ۱۱ سپتامبر مایک پمپئو دونالد ترامپ آمریکا ۱۱ سپتامبر مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران