Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه بخاری رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه که از فروردین ماه سال ۹۳ تاکنون با تولید حدود ۱۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق در چرخه تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی به مردم نقش مهمی ایفا می‌کند، به منظور تعمیرات اساسی از مدار خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی برق خوزستان نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند که این موضوع حاکی از اهمیت و اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم عملکرد این نیروگاه در سطح خدمت رسانی سایر دستگاه‌ها و همچنین روند توسعه زیرساخت‌های این استان است.

محمدی بیان داشت: رفع چالش‌های فنی و اجرای تعمیرات پیشگیرانه یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های ما به منظور حفظ و تقویت سطح آمادگی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین است که با کاهش دمای هوا و همچنین کاهش میزان مصرف انرژی برق در فصل زمستان اقدام به اجرای این پروژه‌های تعمیراتی می‌کنیم.

مدیرعامل نیروگاه بخاری رامین اهواز با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه در بهره برداری، نگهداری و تعمیرات توربین‌های k۳۰۰، اظهار کرد: این واحد تاکنون با تولید ۱۳ میلیون ۹۲۸ هزار و ۳۵۵ مگاوات ساعت انرژی برق و با کارکرد ۵۰ هزار و ۶۶۱ ساعت، در چرخه تولید پایدار انرژی برق قرار داشت، به منظور تعمیرات اساسی از مدار خارج کردیم تا پس از رفع محدودیت‌ها و مشکلات فنی با آمادگی بهتری به استقبال فصل تابستان و پیک مصرف برق برویم.

او به اجرای همزمان اقدامات پیشگیرانه و تعمیراتی در سایر واحد‌های نیروگاه رامین اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات فنی بخش‌های توربوژنراتور، بویلر و تجهیزات جانبی، مهمترین محور‌های پروژه تعمیرات اساسی واحد شماره ۶ این واحد است که با تکیه بر تخصص و تجربه همکاران نیروگاه و بدون حضور کارشناسان و پیمانکاران داخلی و خارجی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق تعمیرات نیروگاه نیروگاه رامین نیروگاه رامین تعمیرات اساسی رامین اهواز انرژی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده است.   نوراله ادبی فیروزجائی افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

او با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقای میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌ه‌ای واحد ۳ بخار و لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بدون وقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.   نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین