Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد مددی» روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۴۸ جایگاه سی ان جی فعال در استان، هشت جایگاه پرخطر شناخته شده و بازرسی از ۱۵ جایگاه نیز آغاز و بقیه نیز در مراحل کم خطر تا متوسط قرار دارند.

وی گفت: ارزیابی و آزمون جایگاه های عرضه سی ان جی سالیانه انجام می شود و جایگاه باید از ۱۸۲ آزمون استاندارد نمره و امتیاز قبولی بگیرد تا گواهینامه مربوطه را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: علاوه بر این شاخص ها مخازن جایگاه به ویژه آنهایی که بیش از پنج سال از عمرشان می گذرد، تست و بررسی می شوند تا بر اثر فرسودگی و نشتی موجب بروز حادثه در جایگاه های عرضه سوخت نشوند. 

مددی با قدردانی از تعامل و همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی در رابطه با استاندادسازی جایگاه های عرضه سوخت، افزود: جایگاه دارای نقص بی درنگ توسط بازرسان این شرکت از چرخه خدمات رسانی خارج می شود و با رفع نواقص موجود دوباره توسط کارشناسان استاندارد آزموده و در صورت تائید، فعالیت خود را از سر می‌گیرند. 

به گفته وی، در سایه این تعامل جایگاه های سوختگیری استان همدان در قیاس با سایر استانها وضعیت بهتری از لحاظ ایمنی دارند. 

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: فرآیند آزمون جایگاه ها پیچیده و طولانی است اما جایگاه‌داران باید برای حفظ ایمنی مجموعه خود و مردم شتاب کرده و گواهینامه‌های لازم را دریافت کنند.

مددی همچنین به کالیبراسیون نازل های سوخت سی ان جی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال ۱۵۲ نازل در جایگاه های عرضه سوخت استان تست و کنترل شده تا حقی از مصرف‌کنندگان ضایع نشود.

او تصریح کرد: در صورت اطمینان از عدم صحت عملکرد و محرز شدن کم‌فروشی در نازل های سوخت، تا زمان رفع نقص این تجهیزات غیرفعال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان همچنین از انجام تست هیدرو استاتیک مخازن سی ان جی در خودروهای دوگانه سوز خبر داد و گفت: این تست در هنگام اخذ معاینه فنی توسط آزمایشگاه های مورد تائید استاندارد انجام می شود. 

به گفته مددی، ۶ آزمایشگاه در سطح استان برای انجام این آزمون مهم راه اندازی شده و در حال خدمات رسانی به مردم استان همدان هستند. 

وی اظهار داشت: مخزنی که پنج سال از زمان نصب آن می گذرد باید از فیلترهای استاندارد عبور کند، چنانچه خودرویی در این آزمون مردود شود، مخزن به گونه‌ای امحا می‌شود که قابل تعمیر و ترمیم نباشد. 

مدیرکل استاندارد استان همدان، از مالکان خودورهای دوگانه سوز خواست برای تست مخزن گاز خودرو مقاومت نکنند زیرا استفاده از مخازن فرسوده و معیوب، بسیار حادثه آفرین است.

 چتر استاندارد از سال ۱۳۹۲ بر سر جایگاه های عرضه سی ان جی نیز گسترده شد و از این تاریخ جایگاه داران موظف به رعایت موازین استاندارد هستند.

برچسب‌ها همدان اداره کل استاندارد استان همدان گاز مایع کم فروشی جایگاه های سوخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان گاز مایع همدان گاز مایع کم فروشی جایگاه های سوخت اخبار کنکور مدیرکل استاندارد استان استاندارد استان همدان جایگاه های عرضه سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی جریان دارد، تیم تپانچه بادی مختلط ایران با ترکیب محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ایستادن در جایگاه نخست راهی مرحله فینال شد.

این تیم در مرحله فینال به عنوان دوم دست یافت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.

کد خبر 6088882

دیگر خبرها

  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج