Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@14:03:19 GMT

پشت پرده خودکشی کارگر شهرداری در مرودشت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۷۶۵۳

پشت پرده خودکشی کارگر شهرداری در مرودشت

 به دنبال انتشار اخباری مبنی بر خودکشی یکی از کارگران شرکت پیمانکاری شهرداری مرودشت و گمانه زنی پیرامون علت این اقدام، فرماندار ویژه این شهرستان، توضیحاتی در مورد حادثه و بررسی‌های انجام شده، ارائه داد.
رهام پیکری در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد که کارگر مذکور به نام بهرام ابراهیمی‌مهر ۳۱ ساله متاهل و دارای یک فرزند خردسال حدودا سه ساله بوده و تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری برای شهرداری کار می‌کرده و عصر شنبه ۲۰ دی، به زندگی خود خاتمه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رکنا، پیکری با اشاره به آغاز تحقیقات توسط دستگاه‌های انتظامی و امنیتی از بدو وقوع این حادثه، تاکید کرد که حقوق کارگران شرکت پیمانکاری مذکور، براساس اسناد، یک ماه با تاخیر پرداخت می شده و آخرین حقوق دریافتی کارگران هم مربوط به پایان مهرماه است و در زمان وقوع حادثه هنوز حقوق آذرماه پرداخت نشده بود، اگرچه شواهد نشان میدهد که منابع مالی برای پرداخت حقوق آبان نیرها تامین شده و قرار بوده روز شنبه (زمان وقوع حادثه) به حساب کارگران واریز شود.
فرماندار ویژه مرودشت با بیان اینکه حقوقها روز یکشنبه ۲۱ دی، به حساب کارگران واریز شده است، گفت: بعد از جمع آوری اطلاعات پیرامون این حادثه، جلسه ای با حضور اعضای شورای تامین در محل فرمانداری مرودشت برگزار و موضوع بررسی شده است.

خودکشی کارگر شهرداری در مرودشت 

پیکری تعداد کارگران تحت مدیریت شرکت پیمانکاری تامین نیروی شهرداری مرودشت، ۵۷ نفر بوده است، گفت: براساس اسناد، کارگران فقط حقوق آذرماه را طلبکار هستند و مطالبات اضافه کاری آنان نیز تا مردادماه پرداخت شده است.
او تاکید کرد که بررسی‌ها حاکی از آنست که علت اقدام به خودکشی کارگر فوت شده، صرفا پرداخت نشدن حقوق نبوده و برخی از شهرداری‌ها در فارس و کشور به دلیل مشکلات ناشی از کاهش درآمد، ماه‌ها حقوق معوقه دارند.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در ادامه درباره وضعیت خانواده این کارگر متوفی گفت: آقای ابراهیمی مهر حدود ۳۱ سال سن داشت و همسر ایشان از کارکنان یک داروخانه در مرودشت است و آنها یک فرزند دو تا سه‌ساله هم دارند.
رئیس شورای تامین شهرستان مرودشت همچنین به استناد گزارش یکی از همکاران کارگر فوت شده شهرداری مرودشت اعلام کرد که ظاهران متوفی صبح روز حادثه در مورد تصمیمش به خودکشی صحبت کرده بود اما او موضوع را جدی تلقی نکرده و به کسی هم اطلاع نداده است.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با یادآوری اینکه مسئولان قضایی دستورات لازم برای بررسی همه جانبه این پرونده را صادر کرده‌اند، گفت: برای اینکه حقی از این کارگر و سایر کارگران ضایع نشده باشد، وضعیت قراردادها بررسی شده است.
پیکری همچنین از تعیین نماینده‌ای به نیابت استانداری فارس و فرمانداری مرودشت برای تداوم رسیدگی به موضوع خبر داد و گفت: طی بررسی اسناد مربوط به کارگر متوفی، نامه‌های درخواست وام به مبالغ ۱۲۰ میلیون و ۵۰ میلیون و خرید کامیون از یک شرکت لیزینگ نیز مشاهده شده است.
وی با تایید اینکه یکی از دوربین‌های موجود در محوطه واحد موتوری شهرداری مرودشت، فیلم حادثه را ضبط کرده است، اعلام کرد که براساس گزارش‌ها، متوفی زمانی که نگهبان مشغول ادای فریضه نماز بوده، اقدامش را عملی کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه همه مسئولان پیگیر حق و حقوق کارگر متوفی هستند، گفت: اگر قصوری از سوی شهرداری یا پیمانکار واقع شده باشد، رسیدگی خواهد شد.

پیکری گفت: هنوز سند و مدرکی که علت اقدام به خودکشی این کارگر را نشان دهد، به دست نیامده است و باید تا گزارش نهایی پلیس و دستگاه امنیتی و نهاد قضایی پیرامون علت این حادثه منتظر بمانیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا خودکشی اخبار حوادث خودکشی کارگر شهرداری مرودشت سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل بازیگر سینما و تلویزیون ایران عکس فیلم عجیب ساعت دختر زندگی اخبار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد

  به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی در  نشست با کارگران و کارفرمایان که به مناسبت گرامیداشت  هفته کار و کارگر در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب درباره حقوق کارگران  در دیدار اخیر ایشان با این قشر گفت: رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی  ، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان بر پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.
آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قراردادهای خاص و تحمیلی به کارگران ،  از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است گفت:  اگر  کارگران نسبت به این نوع قراردادها معترض باشند می توانند شکایت کنند .
وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی  یا وکیل در پرونده های خود دارند نیز  در رایزنی با کانوی وکلای  قوه قضاییه، سهمیه ویژه  برای وکلای معاضدتی ، در نظر گرفته خواهد شد.
حیدر آسیابی افزود: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می یابد  تا افراد به جای مراجعه به محاکم ،  اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند .
آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحدهای تولیدی است  افزود: این رویکرد  هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است  که در نتیجه آن فقط ر سال گذشته  110 واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری شد .
وی ادامه داد:  حفظ حدود 3 هزار فرصت شغلی نتیجه احیای این واحد ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل  کاهش 15 درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم  به علت رونق این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.
وی گفت: هدف جلسه امروز تعامل بین بخشی بین متولیان اجرایی بخش خصوصی در کنار سایر نهادهای مثل شورای گفتگوی بخش خصوصی، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید در استان بود تا با استفاده از ظرفیت همگرایی دستگاه قضایی برای حل مشکلات کارگران  تلاش شود.
وی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.
وی  گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت های خود آموزش های فنی و حرفه ای را جدی تر بگرند .
وی گفت: قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.
حسینعلی خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این نشست با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران گفت: 188 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در 43 هزار کارگاه کار می کنند .
وی ادامه داد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده  الان به 16 روز رسیده است که رتبه سوم کشور  راداریم .
وی با اشاره به کاهش 15 درصدی تعداد افرادی که در استان  بیمه بیکاری دریافت می کنند افزود: تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستا د اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است .
بیمه کارگران ساختمانی ، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه های بالای 50 نفر، تمکین نکردن کارفرمایان به آرای صادر شده در هیئت های حل اختلاف و مراجع قانونی، به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز،  قراردادهای چندماهه و تحمیلی از جمله مواردی بود که در جلسه امروز از سوی نمایندگان کارگری  مطرح شد

دیگر خبرها

  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز