Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمک مومنانه اهالی مسجد علوی تهران تنها شامل حال نیازمندان پایتخت نمی‌شود، بلکه تعدادی از خانواده‌های نیازمند در شهرهای مشهد و قوچان را نیز شامل شده، خیریه مجازی این مسجد در دوران کرونا هشت مرحله بسته‌های معیشتی بین محرومان توزیع کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: با سخن حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل امسال و در پی تشدید شیوع ویروس کرونا که مشکلاتی برای برخی از هموطنان مان در حوزه معشیتی پیش آورد، گروه های مختلف مردم دست به کار شدند و با جمع آوری کمک های مردمی به هر مبلغ و میزانی، دست نیازمندان را گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقش مسجدی ها، هیئتی ها و حوزویان در این زمینه، بسیار پررنگ بوده است و هیچ محله ای و روستایی را شاید نتوان سراغ گرفت که نیازمندان آنان از کمک های مومنانه بهره مند نشده باشند. جالب است بدانیم که طبق گزارش های مختلف و اظهارنظر همین گروه ها، در بسیاری از موارد فعالان مساجد و هیئت های مذهبی برخوردار، کمک رسانی خود را به محله یا شهر یا استان محل سکونت شان محدود نکردند و محرومان نیز نقاط کشور را نیز درنظر گرفتند.

 

مسجد علوی واقع در تهران، خیابان پیروزی، خیابان بستان منش، کوچه شهید غنیان از جمله همین مساجد است که به همت هیئت امنا و بسیجیان و البته نمازگزارانش، خدمت رسانی خود را به برخی از شهرهای دیگر کشورمان نیز گسترش داده است.

 

هشت نوبت کمک مومنانه به نیازمندان

با شیوع ویروس کرونا فعالان این مسجد، خیریه مجازی را راه انداختند و با همکاری هیئت محبان الشهدا و سرای محله صد دستگاه و همراهی چند خیر نیک اندیش، در دوره شیوع این بیماری، در هشت نوبت و هر بار بین 70 تا 110 بسته ارزاق را میان نیازمندان در محله صد دستگاه و شهرهای قوچان و مشهد توزیع کردند.

 

آخرین نوبت از کمک مومنانه اهالی مسجد علوی به گفته حجت الاسلام والمسلمین «سید علی مقدم قوچانی» شامل توزیع 80 بسته ارزاق و بهداشتی و اهدای کارت هدیه 200 هزار تومانی یا پول نقد به مبلغ 100 هزار تومان میان خانواده های نیازمند به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.

 

تهیه پنج بسته جهیزیه برای نوعروسان

 

خیریه مسجد علوی همچنین در تهیه اقلام جهیزیه نیز در دوره شیوع ویروس کرونا بسیار فعال بوده و تاکنون پنج مجموعه شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، پلوپز، سرویس قاشق و سرویس چینی به نوعروسان اهدا شد.

 

هیئت امنا و پایگاه بسیج مسجد علوی همچنین در تمام مناسبت های مذهبی، غذای گرم طبخ و میان نیازمندان محله صد دستگاه و خیابان نجار محمودی توزیع می کند که به گفته مقدم قوچانی، تعداد این غذای گرم بستگی به پولی است که جمع می شود و بین 250 تا 400 پرس بوده است.

 

برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبتهای دینی و ملی

 

پایگاه بسیج مسجد علوی همچنین در دوره شیوع ویروس کرونا سه مسابقه فرهنگی و کتاب خوانی به مناسبت عید غدیر، هفته دفاع مقدس و میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار برگزار کرده است که مورد اخیر در قالب طرح ملی «سپاس» برگزار شد و ضمن اهدای جوایز به پنج نفر از شرکت کنندگان، گروهی از طرف این مسجد در بیمارستان فجر تهران حاضر شده و هدایایی به ۱۰ نفر از پرستاران این بیمارستان اهدا کردند.

 

برگزاری نماز جماعت و مجالس مذهبی در مسجد علوی در دوره کرونا طبق اعلام امام جماعت این مسجد کاملا تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل های مرکز رسیدگی به امور مساجد بوده است البته اولویت با برگزاری برنامه های مختلف است که در این زمینه پایگاه بسیج و هیئت امنا با ضد عفونی کردن مستمر این مسجد و محدوده اطراف آن به ویژه در کوچه شهید غنیان، زمینه برگزاری این برنامه ها را فراهم می کنند.

 

دقت بسیجیان در رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی با هدف تعطیل نشدن برنامههای مسجد

 

مشاهده خبرنگار ما نیز نشان می دهد نماز جماعت در مسجد علوی که البته تعداد نمازگزاران در آن بیشتر از 50 نفر نیست، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و لزوم استفاده مردم از ماسک و دستکش برگزار می شود. نمازگزاران باید از وسایل شخصی همچون مهر و کتب دینی و زیارت نامه و خانم ها نیز از چادر شخصی خود استفاده کنند. پیش از شیوع ویروس کرونا هر شب در این مسجد برنامه ای برگزار می شد -گاهی تفسیر قرآن، زمانی، اقامه نماز غذا و گاهی نیز ادعیه یا زیارت نامه خوانی- و پس از این برنامه ها پذیرایی، دست کم یک لیوان چای، صورت می گرفت که طبق مشاهده خبرنگار شبستان، این برنامه به منظور مقابله با این ویروس منحوس، تعطیل شد.

 

خریداری مایحتاج خانواده ها و کهنسالان به یاد سردار دل ها

 

کار جالبی که توسط پایگاه بسیج مسجد علوی در دوره کرونا صورت گرفت خرید مایحتاج افراد کهنسال توسط بسجیان است که در فرودین ماه امسال این پایگاه به صوت وسیعی اعلام کرد هر خانواده ای که امکان تهیه خرید وسایل خود را ندارد از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک به شماره اعلام شده، بسیجیان این پایگاه خریدها را انجام می دهند و مقابل منزل این افراد تحویل می دهند. در همین راستا خیریه مسجد علوی خرید حدود 10 نفر از خانواده ها را به صورت رایگان انجام می دهند و این کار به گفته، مقدم به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و به نیت این شهید، برای 15 خانواده نیازمند دیگر نیز صورت گرفت.

 

مسجد علوی نمونه ای از مساجد کوچک است که به همت امام جماعت، هیئت امنا و بسیجیان آن در دوره کرونا با باز نگه داشتن در این خانه خدا در یاری رسانی به نیازمندان بسیار موفق هستند. اهالی این مسجد نشان دادند ایجاد مسجد تراز اسلامی حتما نیازمند بودجه کلان و مسجدی با مساحت زیاد نیست بلکه از همه مهمتر باید همت و اخلاص و قلب هایی مهربان داشت.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مسجد علوی سردار سلیمانی فعالیت های مسجدی شیوع ویروس کرونا کمک مومنانه پایگاه بسیج خانواده ها هیئت امنا برنامه ها مسجد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران

اهالی رسانه صبح امروز ضمن حضور در آیین تکمیل پروژه تحکیم بزرگراه آزادگان و تعریض بزرگراه لشگری در نشست خبری مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران شرکت کردند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075881 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود