Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد درباره مدیریت بار و خاموشی های احتمالی در روزهای سرد زمستان گفت: مدیریت مصرف شهروندان مانع از تداوم خاموشی ها خواهد شد.

علیرضا کاشی  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: خط قرمز ما در مدیریت مصرف برق و اعمال خاموشی ، در بخش خانگی است.

وی تصریح کرد: اغلب نیروگاه هایی که تولید برق شهر مشهد را بر عهده دارند از سوخت گاز استفاده می کنند از این رو با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز  ، به دلیل اینکه گاز مورد نیاز بخش خانگی با مشکلی مواجه نشود گاز رسانی به  نیروگاه ها محدود شده است و به ناچار باید این نیروگاه ها از سوخت مازوت برای فعالیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دلیل مسائلی نظیر آسیب های زیست محیطی گاز مازوت و کاهش استفاده از آن ، مدیریت مصرف در بخش های مختلف خانگی برای گاز و برق مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر برای تامین جریان الکتریکی شهر مشهد با مشکلی مواجه نیستیم ولی چون نیروگاه ها با مشکل تامین گاز مواجه شدند به ناچار باید باهمراهی مردم موضوع مدیریت مصرف را اجرایی کنیم تا از سرمای زمستان عبور کنیم.

سخنگوی شرکت برق مشهد با بیان اینکه در تامین برق شهر مشهد و مدیریت مصرف  بیشتر مواردی که مدنظر ما است مناطق غیرحساس است، افزود: در این راستا و در جهت مدیریت سوخت نیروگاه ها و صنایع و همچنین مدیریت مصرف انرژی گاز و برق،  طرحی در کشور و به دنبال آن  در شهر مشهد در حال اجرا است که بر مبنای آن مدیریت مصرف در مناطق مختلف شهر اجرایی خواهد شد.  از این رو در اولین اقدام شرکت توزیع برق مشهد  برای اجرای این طرح که از هفته قبل   آغاز شده است لامپ های معابر اصلی سطح شهر به طور یک در میان خاموش شده اند زیرا ۲۷۰هزار لامپ برق در معابر مشهد وجود دارد که ۲۵درصد آنها در خیابان ها و محورهای اصلی  قرار دارند و با خاموشی ۵هزار از این لامپ ها  از ساعت ۱۷.۳۰دقیقه تا ساعت ۶صبح روز بعد   ۱۷مگاوات صرفه جویی برق ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه با استانداری، دادگستری ، آتش نشانی و  ستاد بحران استان برای اعمال هرگونه خاموشی هماهنگ هستیم، تصریح کرد: همچنین طی هماهنگی که با شهرداری مشهد صورت گرفت مقرر شد  در روشنایی پارک ها و بوستان های سطح شهر صرفه جویی داشته باشند از طرفی صنایع شهر مشهد نیز قول مساعد  درباره مدیریت مصرف برق ارائه کرده اند.

کاشی در مورد اعمال خاموشی در سایر شهرستان های خراسان رضوی در هوای سرد زمستان نیز افزود: این موضوع باید از شرکت توزیع برق استان پیگیری شود اما برای شهر مقدس مشهد  خاموشی برق بخش خانگی  از امروز نیز بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به نوبت در مناطق مختلف شهر انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: از مردم خواهش و تقاضا داریم که اگرچه بیشترین مصرف برق در تابستان رخ می دهد اما در شرایط سرد زمستان نیز با خاموش کردن یک لامپ اضافی  کمک بسیار بزرگی به تامین برق نیروگاه ها و صنایع و جلوگیری از هرگونه خاموشی داشته باشند زیرا   در شهر مقدس مشهد یک میلیون و ششصد هزار مشترک برق خانگی داریم که اگرهر کدام از آنها  یک لامپ اضافی را خاموش کنند رقم قابل توجهی در صرفه جویی برق به دست خواهد آمد.

کاشی در مورد خسارت وارد شده به لوازم برقی خانواده ها هنگام خاموشی ها نیز گفت: همه لوازم برقی مشترکان خانگی بیمه هستند و در صورتی که خسارتی به این لوازم در زمان اعمال خاموشی ها وارد شود باید از طریق شماره تلفن ۳۲۱۱۲۱۲۱ یا ۱۲۱موضوع را مطرح کنند تا راهنمایی های لازم در این باره به آنها صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد شرکت توزیع برق مازوت نیروگاه مدیریت مصرف نیروگاه ها خاموشی ها شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زنجان، همه ارگان‌های ذی‌ربط به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه با اعلام هواشناسی بارش‌های خوبی را طی امروز، فردا و روز شنبه در استان شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: بنا بر اعلام سازمان مدیریت بحران کشور با تقویت سامانه بارشی از امروز، وقوع رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش لحظه‌ای باد نسبتا شدید در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ادامه می‌یابد و علاوه بر آن دما به صفر و زیر صفر به ویژه در مناطق سردسیر استان می‌رسد.

او، منطقه اثر این سامانه را در همه شهرستان‌های استان عنوان کرد و گفت: تقویت سامانه پرفشار از امروز پنجشنبه تا روز شنبه خواهد بود، به‌ویژه بارندگی‌ها در روز جمعه از ساعت ده صبح الی سه و نیم بامداد شنبه در ارتفاعات مشترک زنجان و طارم، شمال زنجان و ارمغانخانه، در شهرستان ایجرود (زرین‌آباد و حلب) و در شهرستان خدابنده (سهرورد و کرسف) و به ترتیب سایر شهرستان‌ها از جمله سلطانیه، ابهر و خرمدره و ماهنشان، پیش‌بینی شده است.

بابایی تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌ شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: در این راستا به هم‌وطنان توصیه می‌شود در سفرهای بین‌شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند؛ همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در برابر بارش توصیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم