Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دهقانی اشکذری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی اظهارکرد: مرکز مشاوره واحد یزد طی چندماه گذشته به دو صورت حضوری و مجازی فعالیت داشته است؛ مرکز مشاوره نزدیک به ۲ ماه پیش با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به موضوع مشاوره خانواده‌های بیماران کرونایی ورود پیدا کرد و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از این افراد بعد از انجام مشاوره تئوریک گروه بندی شدند و به صورت شیفتی در بیمارستان حضور پیدا کردند تا فرآیند درمان تکمیل شود؛ درواقع به تمامی افراد به صورت حضوری، تلفنی و با حضور در بیمارستان، خدمات مشاوره‌ای ارائه شد. این طرح درحال نیز ادامه دارد اما به علت کاهش بیماران کرونایی مقداری کمرنگ تر شده است.

دهقانی ادامه داد: اخیر جلسه‌ای به همت مرکز مشاوره واحد یزد با والدین دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد که برای همکاران ما در مرکز مشاوره برای برگزاری این جلسه، با بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از والدین تماس گرفتند و آن‌ها به این جلسه مجازی دعوت کردند. خوشبختانه این جلسه با استقبال خوبی از سوی والدین همراه بود ضمن معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه، پرسش و پاسخ نیز انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: تمامی والدین شرکت کننده در این جلسه عضو یک گروه در فضای مجازی شده‌اند تا ارتباط مرکز مشاوره دانشگاه با والدین دانشجویان، بیش از گذشته باشد و والدین بتوانند مسائل و مشکلات خود را به راحتی مطرح کنند. درواقع مرکز مشاوره دانشگاه آزاد یزد انجام کار تخصصی برای ارتباط با والدین را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره تشکیل هسته‌های دانشجویی برای انجام فرآیند مشاوره گفت: این هسته‌ها از سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی یزد تشکیل شده است و امسال باتوجه به شرایط کرونا، فعالیت خود را به صورت انجام می‌دهند. این هسته‌ها از همان بدو ثبت نام دانشجویان جدیدالورود رشته روانشناسی تشکیل می‌شود و سپس گروه بندی خواهند شد. این گروه‌ها در گام نخست، در حوزه مشاوره تحصیلی ورود پیدا می‌کنند و در کنار آن به موضوعاتی از قبیل تست‌های شخصیت و مهارت شغلی برای دانشجویان هر رشته می‌پردازند. این فعالیت‌ها در ترم جاری به صورت مجازی انجام می‌شود.

دهقانی درباره فعالیت‌های مرکز مشاوره واحد یزد در زمینه کاهش استرس دانشجویان در روزهای منتهی به آغاز امتحانات بیان کرد: مرکز مشاوره دانشگاه بعد از شیوع ویروس کرونا با تمام دانشجویان خوابگاهی تماس تلفنی برقرار کرد تا ضمن جویا شدن وضعیت سلامتی آن‌ها، راهکارهای عملی برای کاهش استرس به آن‌ها ارائه دهند. این اقدام در روزهای آینده نیز انجام خواهد شد و مرکز مشاوره با تمامی دانشجویان خوابگاهی و مقطع کارشناسی برای کاهش استرس در این ایام تماس می‌گیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یزد خاطرنشان کرد: در سایت دانشگاه آزاد یزد، بخشی با عنوان «میز کار مشاوره» طراحی شده است که دانشجویان می‌توانند بعد از نوبت گیری، به صورت آنلاین از خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره دانشگاه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1087405 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مشاوره تحصیلی مشاوره خانواده کانون فرهنگی روان شناسی محمدرضا دهقانی اشکذری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مشاوره تحصیلی مشاوره خانواده کانون فرهنگی روان شناسی مرکز مشاوره دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود

دویست و شصت و دومین جلسه از کلاس مجردهای حجت‌الاسلام شهاب مرادی به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تشکیل خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۰ و اولین جلسات تاکنون، جلسات کلاس مجردها به همت شهاب مرادی به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شود. این جلسات همیشه ویژه اعضاء است اما در این جلسه، شرکت عموم دانشجویان در «کلاس مجردها» آزاد است. 

این جلسه مهمان-آزاد از کلاس مجردها فردا یکشنبه (۹اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین جلسه کلاس مجردها که در دانشگاه تهران برگزار شد، برمی‌گردد به تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ که از آن تاریخ ۶۰ ماه می‌گذرد.

«کلاس مجردها» عنوان اختصاصی سلسله جلساتی آموزشی با رویکرد تربیتی-مشاوره‌ای به ابتکار حجت‌الاسلام شهاب مرادی است که می‌توان آن را در قالب کرسی‌های آزاداندیشی تعریف کرد. این کلاس که با استقبال چشمگیری از سوی دانشجویان و نخبگان شهر تهران رو به رو شده، گفتگومحور است و بر پایه تعامل استاد و دانشجو اداره می‌شود.

اغلب مباحث آن پیرامون سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تفکر نقاد، و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان است که به ابتکار و همت این روحانی نام آشنا و پرتلاش در بیرون از دانشگاه پا گرفته است و تا به حال ۱۳ دوره و جمعا ۲۶۱ جلسه چندساعته را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

تجربه این کلاس نشان می‌دهد اگر جوانان حس کنند یک عالم  با مهربانی و دلسوزی برای آنها وقت می‌گذارد و آنها را باور دارد، آنها هم برای تقویت و ماندگاری این رابطه محترمانه متقابل تلاش خواهند کرد.

قسمت‌های کوتاهی از کلاس مجردها پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین