Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@20:42:20 GMT

دریافت وام مسکن بدون نیاز به اوراق

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۰۱۴۸

مدیرعامل بانک مسکن از امکان دریافت وام خرید مسکن بدون نیاز به «خرید اوراق تسهیلات» و همچنین «سپرده گذاری» از فردا تا ۲۲ بهمن خبر داد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ۲۵ دی ماه سال جاری به مناسبت سالروز تأسیس بانک، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن به صورت توأم (بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن) در دستور کار شعب بانک قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بانک مسکن در بازه زمانی سالروز تأسیس بانک و دهه مبارک فجر از یک اهرم تسهیلاتی جدید برای شارژ مالی متقاضیان خرید مسکن کمک می‌گیرد، افزود: بانک مسکن با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه در دستور کار قرار داده است.

وی به سقف تسهیلات جدید خرید مسکن اشاره و اضافه کرد: همه شعب بانک مسکن به متقاضیانی که در بازه زمانی این طرح درخواست بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند، تسهیلات موصوف را به صورت توأم (بخشی از محل اعتبار داخلی بانک و بخشی از محل اوراق مذکور) پرداخت می‌کند.

وی درباره چگونگی پرداخت این نوع تسهیلات توضیح داد: پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به نحوی است که ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و ۵۰ درصد مابقی از محل منابع بدون سپرده (مجموعاً تا سقف‌های ابلاغی تسهیلات خرید مسکن اوراق گواهی حق تقدم)، پرداخت می‌شود. به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین با اشاره به نرخ سود و دوره بازپرداخت پیش بینی شده برای این تسهیلات، درباره دیگر شرایط اخذ آن گفت: همه شرایطی که متقاضیان برای دریافت تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم نیاز دارند نیز برای این نوع تسهیلات جاری است. به عنوان مثال متقاضیانی می‌توانند از این بخش از تسهیلات استفاده کنند که سن بنای ملک خریداری شده کمتر از ۲۵ سال باشد.

وی افزود: تنها تفاوت این تسهیلات با تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم در مدت زمان بازپرداخت است که معادل ۵ سال در نظر گرفته شده این در حالی است که طول دوره بازپرداخت تسهیلات‌از محل اوراق گواهی حق تقدم معادل ۱۲ سال است.

به گفته وی نرخ سود پیش بینی شده برای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده معادل ۱۸ درصد است.

وی در پایان به سقف تسهیلات خرید از محل اوراق گواهی حق تقدم که برای زوجین در تهران و سایر شهرها پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم برای زوجین معادل ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت معادل ۱۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها معادل ۱۲۰ میلیون تومان است که متقاضیان این تسهیلات در بازه زمانی ذکر شده می‌توانند تا ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات تا سقف مشخص را از محل تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند.

مهر/

برچسب ها: وام مسکن ، مسکن ، بانک مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lmh

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وام مسکن مسکن بانک مسکن محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات خرید مسکن خرید مسکن بدون بدون سپرده بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟