Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نیک‌نفس بخشدار مرکزی مرند در نشست هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن در مقاوم سازی و بهسازی روستاها، گفت: شورا‌ها و دهیاران می‌توانند با بهره‌گیری از خرد جمعی در پیشبرد امور شهری و روستایی موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور خود در صحنه مقاوم سازی و بهسازی روستاها، وظیفه مهمی در توسعه پیشبرد اهداف و رشد منطقه خود بر عهده دارند.

 منبتی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرند نیز در این جلسه با ارائه آمار و عملکرد فعالیت‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن در بخش مرکزی مرند گفت: درصد پایین مقاوم سازی مسکن در سطح روستا‌ها جای نگرانی داشته و دهیاران و شورا‌ها نیاز است نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی احداث خانه‌های مقاوم در روستا‌ها و تشویق هرچه بیشتر مردم به اخذ پروانه و ترویج استفاده از تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اقدام کنند.

 منبتی افزود: دهیاران باید روستاییان را مجاب کنند تا سریعا نسبت به مقاوم کردن خانه‌های خود در برابر سوانح طبیعی اقدام کنند  و در حفظ و نگهداری طرح‌های عمرانی اجرا شده تلاش بیشتری کنند.

او با بیان این‌که با مشارکت جمعی شوراها، دهیاران و بنیاد مسکن، توسعه مناطق شهری و روستایی فراهم می‌شود،گفت: همه ما باید با رعایت مواردی مانند جلب مشارکت مردم، شناخت خوب از وظایف، پاسخگو بودن، قانون‌مدار بودن، تعامل خوب با مردم، دوری از اختلاف و روحیه کار گروهی، در پیشبرد امور روستایی و شهری موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن مقاوم سازی مسکن مقاوم سازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از واحدهای آسیب دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در نخستین ساعت‌های حادثه در روستا با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ارزیابی از واحدهای خسارت دیده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: هم اکنون ۷ اکیپ از کارشناسان این نهاد در روستا مشغول ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی هستند.

وی گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه واحدهای آسیب دیده بازدید و به محض اتمام کار ارزیابی، میزان خسارت‌های وارده شده به واحدهای مسکونی و تجاری اعلام می‌شود اما در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که واحدهایی که در سال‌های قبل مقاوم سازی شده بودند، آسیبی ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پس از ارزیابی، اکیپ کامل امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی شامل بیل مکانیکی و کمپرسی برای آواربرداری به مناطق حادثه دیده اعزام خواهد شد.

دائمی با اشاره به اینکه حمایت از حادثه دیدگان، وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: انتظار می‌رود هر دستگاهی به اندازه وسع خود نسبت به امدادرسانی اقدام کند.

دائمی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

کد خبر 6095205

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود