Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به آخرین مصوبات این کمیسیون گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو مکلف شدند در سال ۱۴۰۰ هزینه آب و برق مشترکان کم مصرف خانوارهای محروم را با نرخ صفر محاسبه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، رحیم زارع در نشست خبری امروز چهارشنبه (24دی) با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گرانقیمت را بابت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ ای دیگر وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو را مکلف کرد که هزینه آب و برق مشترکان کم مصرف خانوارهای محروم را با نرخ صفر محاسبه کنند و ۲۰ درصد از اعتبارات متوازن سازی مناطق کم برخوردار در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه جهاد سازندگی سپاه قرار گیرد تا این اعتبارات برای همان مناطق جهت اجرای طرح‌های عمرانی هزینه کند.

وی ادامه داد: از ۳۰۰۰ میلیارد تومان فروش منابع داخلی و تهاتر اراضی مربوط به وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری مقرر شد ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف احیای سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی شود. همچنین شرکت‌های آب منطقه‌ای مجاز شده است از محل منابع داخلی و بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل بخشی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تامین هزینه خرید و نصب شمارشگر یا کنتورهای حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی مجاز اقدام کنند و اصل این تسهیلات به صورت اقساطی از صاحبان این چاه‌ها دریافت می‌شود.

وی گفت: همچنین طبق مصوبه دیگر کمیسیون وزارت راه و شهرسازی مکلف شد از زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری تا سقف ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل و صندوق‌های تامین مالی در رهن قرار دهد و تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع تفصیلی و بافت‌های فرسوده و آماده سازی آن اخذ کند و منابع حاصل صرف تکمیل طرح‌ها شده و از محل فروش طرح‌ها با رعایت قوانین و مقررات و گردش در خزانه با بانک‌های عامل تسویه حساب شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه موضوع ماده پنج قانون خدمات کشوری از جمله شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت، ایدرو و ایمیدرو مکلف شدند تمامی حساب‌های ریالی درآمدی و هزینه‌ای را صرفا از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند، لذا هر حسابی غیر از این نزد بانک مرکزی افتتاح شود در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سازمان امور مالیاتی مکلف شد در راستای هدفمند سازی معافیت‌های مالیاتی و شفاف سازی حمایت‌های مالیاتی، سیاست اعتبار مالیاتی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانونی مالیاتی کرده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و میزان معافیت آنها به تفکیک هر بخش را به صورت جمعی – خرجی ثبت کند این کار باعث شفافیت مالیاتی می‌شود.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیسیون مصوبه مجلس کمیسیون تلفیق نرخ صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی