Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کشت گندم به پایان رسیده است، اظهار کرد: بنابر آمار سطح زیر کشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته، اما وضعیت سبزینگی محصول خوب است.

او افزود: با توجه به بارندگی‌های پیش رو، وضعیت تولید به مراتب در سال آینده بهتر از امسال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به اینکه مشکلی در ارتباط با تامین کود اوره وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت کود فسفاته، مصرف در سطح کشور کاهش یافته است، به همین خاطر کشاورزان کود‌های جایگزین را به عنوان این کود تکمیلی استفاده می‌کنند چرا که به علت کمبود نقدینگی و بالا بودن قیمت کود فسفات، کشاورزان مشکلاتی در تامین دارند.

بیشتر بخوانید

کشت گندم به بالای ۶ میلیون هکتار رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در قانون پیش بینی شده که اعلام نرخ برای سال زراعی آینده توسط شورا انجام شود که امیدواریم با تشکیل کمیته قیمت گذاری و برگزاری جلسات کارشناسی، قیمت منطقی در نظر گرفته شود تا خرید خوبی از کشاورزان در سال آینده داشته باشیم.

هاشمی در پایان با تاکید بر تامین منابع لازم برای خرید تضمینی گندم در سال آینده گفت: طبق توافق سرانه سه قوه، ۲ سالی بود که مرکز خرید از وزارت جهاد به بازرگانی دولتی داده شده بود و هم اکنون این ۲ سال به پایان رسیده است و نهاد خریداری شده باید مشخص شود و همواره برنامه ریزی برای مراکز خرید، تیم‌های خرید و تامین منابع خرید تضمینی باید صورت گیرد تا با آغاز فصل برداشت، بدون مشکل این کار را به بهترین نحو انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم تولید گندم کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تا کنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.
سیدکاظم موسوی افزود: زیر ساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.
او گفت : نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: پارسال ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان