Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح حضور برخی از نمایندگان و تجمع آن‌ها در جایگاه هیئت رئیسه مجلس گفت: صحبت این نمایندگان درباره ایراد بند (۷) احکام بودجه پیرامون مناطق محروم است که پیش از این ابراهیم رضایی نماینده بوشهر در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص با شورای نگهبان صحبت کرده‌ایم و قرار شد بعد از بازگشت طرح، در اصلاحیه‌ای موضوع را با شورای نگهبان حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بند ۷ ماده واحده اصلاح احکام بودجه تاکید دارد: «توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی از جمله جمعیت، محرومیت و معکوس درآمد سرانه.»

انتقاد نمایندگان استان‌های محروم به این بند آن است که براساس این بند حدود ۱۸ استان که برخی از آن‌ها جزو استان‌های محروم هستند، سهم کمتری از بودجه به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل نمایندگان نامه‌ای را به شورای نگهبان فرستادند تا جهت رفع تبعیض و بی‌توجهی به توسعه مناطق محروم این مصوبه را رد کرده تا سهم سرانه درآمد در آن بدون درنظر گرفتن بودجه نفت لحاظ شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قالیباف پارسی خبر رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت _ با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است مخالفت کردند.

در حال تکمیل است…

کد خبر 749017

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد