Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-دموکرات‌ها به دنبال این هستند که ترامپ را دوباره استیضاح کنند، بنابراین این کار را همین هفته انجام می‌دهند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بین استیضاح و محاکمه رئیس جمهور آمریکا تفاوت وجود دارد، تا به حال در تاریخ سیاسی آمریکا جانسون، بیل کلینتون و ترامپ استیضاح شده اند، استیضاح به معنای نوعی تفهیم اتهام است و اتفاقی را برای رئیس جمهور استیضاح شده رقم نمی‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود دارد، تا به حال در تاریخ سیاسی آمریکا جانسون، بیل کلینتون و ترامپ استیضاح شده اند، استیضاح به معنای نوعی تفهیم اتهام است و اتفاقی را برای رئیس جمهور استیضاح شده رقم نمی‌زند.

 «تاکنون هیج رئیس جمهوری در سنا محاکمه نشده، یعنی به استیضاح رای ندادند، این در حالی است که در مورد ترامپ اگر دموکرات‌ها بتوانند او را در مجلس نمایندگان استیضاح کنند، نه جمهوری خواهان چنین کاری خواهند کرد که ترامپ را محاکمه کنند و نه اینکه زمان کافی برای این مسئله وجود دارد، زیراکه چهارشنبه این هفته استیضاح او انجام می‌شود و چهارشنبه هفته آینده مراسم تحلیف بایدن، بنابراین هیچگونه محدودیت و مجازاتی شامل حال ترامپ نمی‌شود.»


ترامپ کاری نمی‌تواند انجام دهد
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه ترامپ دیگر از روز ۲۰ ژانویه قدرتی در آمریکا ندارد، اظهار داشت: با توجه به قانون اساسی آمریکا در روز مقرر مراسم تحلیف برگزار می‌شود و جو بایدن نیز بعد از سوگندی که یاد می‌کند به طور رسمی رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد، حال در این روز ترامپ در هر کجا که باشد، دیگر به عنوان یک شهروند معمولی به حساب می‌آید و دیگر قدرت صدور فرمان و عزل و نصبی را ندارد.


وی افزود: ترامپ خود می‌داند که دیگر راهی برای ادامه ندارد و تا دو هفته آینده از قدرت کنار خواهد رفت، از سوی دیگر مشاوران حقوقی او نیز حتما به ترامپ مشاوره داده اند که راهی ندارد و باید در پایان دوره اش قدرت را تحویل دهد، بایدن از ۲۰ ژانویه به عنوان فرمانده کل قوا و رئیس دولت کار خود را آغاز می‌کند و ترامپ زیر صفر درصد شانس دارد که بخواهد کاری را انجام دهد، از سوی دیگر با توجه به اتفاقات کنگره، ترامپ تمامی حساب‌های کاربری خود در بیشتر شبکه‌های اجتماعی را از دست داد، حال اگر بخواهد به زور در کاخ سفید بعد از ۲۰ ژانویه بماند، به طور قطع برخورد‌های بسیار شدیدی با او می‌شود و بنابراین مرتکب چنین اشتباهی نمی‌شود که بخواهد همچنان به حضور در کاخ سفید ادامه دهد.


ابوالفتح با اشاره به اینکه روز چهارشنبه قرار است مجلس نمایندگان ترامپ را برای دومین بار در چند ماه گذشته استیضاح کند، اظهار داشت: دموکرات‌ها به دنبال این هستند که ترامپ را دوباره استیضاح کنند، بنابراین این کار را همین هفته انجام می‌دهند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بین استیضاح و محاکمه رئیس جمهور آمریکا تفاوت وجود دارد، تا به حال در تاریخ سیاسی آمریکا جانسون، بیل کلینتون و ترامپ استیضاح شده اند، استیضاح به معنای نوعی تفهیم اتهام است و اتفاقی را برای رئیس جمهور استیضاح شده رقم نمی‌زند.


این تحلیلگر مسائل آمریکا بیان داشت: تاکنون هیج رئیس جمهوری در سنا محاکمه نشده، یعنی به استیضاح رای ندادند، این در حالی است که در مورد ترامپ اگر دموکرات‌ها بتوانند او را در مجلس نمایندگان استیضاح کنند، نه جمهوری خواهان چنین کاری خواهند کرد که ترامپ را محاکمه کنند و نه اینکه زمان کافی برای این مسئله وجود دارد، زیراکه چهارشنبه این هفته استیضاح او انجام می‌شود و چهارشنبه هفته آینده مراسم تحلیف بایدن، بنابراین هیچگونه محدودیت و مجازاتی شامل حال ترامپ نمی‌شود.

اگر ترامپ در سنا محاکمه شود، دیگر نمی‌تواند در ۲۰۲۴ شرکت کند
وی اضافه کرد: اگر رئیس جمهوری در سنا نیز محاکمه شود، از داشتن سرویس مخفی امنیتی و پرداخت حقوق مادام العمر ریاست جمهوری محروم خواهد شد و دیگر بعد از آن حق نامزدی و بر عهده گرفتن ریاست جمهوری را نخواهد داشت، اما با توجه به اینکه ترامپ محاکمه نشده، بنابراین می‌تواند در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند و از این نظر با منع قانونی رویرو نخواهد بود.


ابوالفتح همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد که در این مدت باقیمانده ترامپ خود و اطرافیانش را مورد عفو قرار دهد، ادامه داد: در قانون و رویه‌های حقوقی آمریکا رئیس جمهور کسی را می‌تواند مورد عفو قرار دهد که دادگاه او را محکوم کرده باشد و برای او حکم صادر شده باشد، ترامپ تاکنون کسانیکه را مورد عفو قرار داده، که دارای حکم قضایی بوده‌اند، اما الان که ترامپ و خانواده و اطرافیانش هیچ حکمی دریافت نکرده اند، عفو معنایی ندارد، این امکان وجود دارد که ترامپ بعد از دوران ریاست جمهوری اش، دادگاهی شود و حکم نیز بگیرد، اما ممکن است که توسط بایدن مورد عفو قرار بگیرد، بنابراین ترامپ الان و تا پایان دوره اش نمی‌تواند خود را مورد عفو قرار دهد.


این کارشناس مسائل آمریکا همچنین در مورد انتخاب دو سناتور جورجیا که هر دو دموکرات هستند، گفت: با این دو سناتور دموکراتی که انتخاب شدند، دو حزب هرکدام ۵۰ سناتور دارند، اما کامالا هریس به عنوان رئیس سنا می‌تواند کفه دموکرات‌ها را سنگین‌تر کند، اما باید توجه داشت که برخی از طرح‌هایی که در سنا نیاز به تصویب دارد، نیاز به رای ۶۰ سناتور و یا دو سوم آرا دارد، بنابراین در این موارد برتری دموکرات‌ها شکننده است و آن‌ها باید جمهوری خواهان را با خود همراه کنند، از سوی دیگر در برخی از موارد برخی از سناتور‌ها نظر رهبر اکثریت سنا که هم حزبی خودشان است را نمی‌پذیرند، این مورد چیز عجیبی در سنا نیست، بنابراین برتری دموکرات‌ها بسیار شکننده است و نمی‌توان زیاد روی آن مانور داد.

منبع: فرارو

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مورد عفو قرار استیضاح کنند رئیس جمهوری استیضاح شده رئیس جمهور دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از رهبران اروپا خواست تا کشورهای تحت رهبری خود را در برابر چالش‌های یک جهان تغییر و تحول یافته بیش از پیش تقویت کنند.

رئیس جمهوری فرانسه که در دانشگاه سوربن در حضور ۵۰۰ میهمان از جمله سفرای بیست و شش کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا سخن می‌گفت در این خصوص هشدار داد: «اروپای امروز ما فانی است و ممکن است از بین برود.»

وی در این مراسم که در آن دانشجویان، محققان و اعضای دولت فرانسه حضور داشتند خواستار تقویت دفاع قوی و یکپارچه اروپا در برابر تهدید‌ها و چالش‌های جدید شد.

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر «فانی بودن اروپا و هویت اروپایی و این که چنین سرنوشتی فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد»، هشدار داد که اروپا در دنیایی که قوانین و قواعد آن تغییر کرده، برای مقابله با «خطرات پیش روی خود» به اندازه کافی مجهز نیست.

آقای ماکرون ضمن ترسیم چشم‌انداز خود از یک اتحادیه اروپای قوی و با رویکردی قاطعانه‌تر در عرصه جهانی تاکید کرد که این قاره نباید به دست نشانده‌ای برای ایالات متحده تبدیل شود.

وی خطاب به حاضران در رویدادی که از آن به عنوان چشم‌انداز رئیس جمهوری فرانسه برای آینده اروپا یاد شده بود، هشدار داد: «طیِ دهه‌ی آینده ... خطر تضعیف [اروپا] یا حتی تنزل آن، بسیار زیاد است.»

به اعتقاد امانوئل ماکرون، اروپا باید خود را از وابستگی بیش از حد به روسیه در بخش انرژی و نیز در زمینه تامین امنیت، رها کند. 

او رفتار روسیه را پس از حمله به اوکراین «رها و غیرقابل مهار» توصیف کرد و هشدار داد که دیگر مشخص نیست مرزهای تحرکات مسکو تا کجاست.

تهدید حیاتی

رئیس جمهوری فرانسه سپس تاکید کرد شرط لازم برای امنیت اروپا این است که «روسیه در جنگ تجاوزگرانه علیه اوکراین پیروز نشود.»

آقای ماکرون ضمن هشدار نسبت به این نکته که اروپا با تهدید حیاتی ناشی از تجاوز روسیه مواجه است، از رهبران اروپایی خواست تا یک استراتژی دفاعی «معتبرو یکپارچه» را در پیش گیرند که کمتر به ایالات متحده وابسته باشد؛ وی در این خصوص تاکید کرد که اروپا نمی تواند «دست‌نشانده» ایالات متحده باشد.

وی همچنین زنگ خطر را در خصوص آنچه «بی‌توجهی روسیه و چین به قوانین تجارت جهانی» خواند به صدا درآورد و از اتحادیه اروپا خواست تا در راهبرد تجاری خود تجدید نظر کند.

امانوئل ماکرون در همین راستا خواستار «بازنگری» در سیاست تجاری اتحادیه اروپا برای دفاع از منافع کشورهای عضو شد و چین و ایالات متحده را متهم کرد که دیگر برای قوانین تجارت جهانی احترام قائل نیستند.

او بدین ترتیب بار دیگر به همان مضامین سخنرانی سوربن خود در سپتامبر ۲۰۱۷، چندین‌ ماه پس از به دست گرفتن قدرت در کشورش بازگشت.

این در حالیست که هفت سال بعد، جهان با برگسیت، کووید-۱۹ و تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به کلی متحول شده است.

آقای ماکرون گفت که در هفته‌های آینده از شرکای اروپایی درخواست خواهد کرد که پیشنهادات خود را برای چشم‌انداز آینده اروپا ارائه دهند.

وی در همین راستا افزود که اروپا همچنان نیاز دارد ظرفیت‌های دفاع و امنیت سایبری خود را بیش از پیش تقویت کند.

در همین حال، در خرید تجهیزات نظامی باید به تامین کنندگان اروپایی اولویت داده شود. ماکرون از ایده وام اروپایی برای تامین مالی این تلاش حمایت کرد.

«مانیفست چشم‌انداز آینده اروپا»

پس از برکسیت و کنار رفتن آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان از قدرت، رئیس جمهوری ۴۶ ساله فرانسه اغلب توسط مفسران به عنوان رهبر شماره یک اروپا شناخته می شود.

با این حال، حزب تحت ریاست امانوئل ماکرون در انتخابات اروپایی ماه ژوئن بر اساس نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی ندارد و ممکن است با شکستی سنگین روبرو شود.

حزب «جمهوری به پیش» در نظرسنجی‌ها به طور قابل توجهی از احزاب راست افراطی عقب افتاده و حتی این احتمال وجود دارد که پس از سوسیالیست‌ها در رتبه سوم قرار گیرد.

امانوئل ماکرون در سخنرانی خود هیچ اشاره ای به انتخابات اتحادیه اروپا نکرد، اگرچه تحلیلگران نطق روز پنجشنبه او را در سوربن نوعی «مانیفست برای آینده اروپا» قلمداد می‌کنند و معتقدند که او نخستین گام‌ها را برای ورود با کارزار انتخاباتی برداشته است.

 

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد