Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، این روز‌ها همه ما تلاش می‌کنیم تا با رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی موجب کاهش گسترش ویروس کرونا شویم. بعد از رفتن به داروخانه یا خرید مواد غذایی باید حواستان به ویروس‌هایی که بر روی کارت بانکی و کیف پول شما مخفی می‌شوند باشد.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پول کثیف‌ترین چیز در کیف پولشان است، اما کارت بانکی شما می‌تواند ویروس‌های بیشتری نسبت به پول حمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بستگی به این دارد که با چه چیز‌هایی در تماس بوده اید و چند وقتی یک بار از کارت‌های بانکی خود استفاده می‌کنید.

دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گزارشی اعلام کرد: استفاده از کارت بانکی به جای اسکناس یکی از توصیه‌های بهداشتی مهم برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ است، اما ممکن است آلوده باشد که باید ضدعفونی شود.

به منظور ضد عفونی کردن کارت بانکی؛ از مواد ضدعفونی کننده دست، محلول الکل (۷۰ درصد)، اسپری پاک کننده سطوح یا دستمال مرطوب الکلی روی کارت به صورت کامل بزنید و سپس با یک دستمال کاغذی سطح کارت را خشک کنید.

بیشتر بخوانید

محلول‌هایی که به بهانه پاکیزگی جان می‌گیرند/ مراقب ترکیب مواد شوینده باشید

به هیچ عنوان برای ضدعفونی کردن کارت بانکی از اسکاچ یا سیم ظرفشویی یا دستمال‌های زبر استفاده نکنید چرا که بخش مغناطیسی کارت صدمه می‌بیند. حتما آن را با پارچه نرم، پنبه یا دستمال کاغذی و به آرامی (خصوصا بخش مگنت دار کارت) تمیز کنید.

پس از هر مرتبه تحویل دادن کارت به افراد دیگر، بهتر است کارت را ضد عفونی کنید.

برای ضدعفونی کردن وسایل الکترونیکی و هوشمند خود از دستمال مرطوب یا اسپری‌های حاوی حداقل ۷۰ درصد الکل استفاده و سپس سطح وسیله را کاملا خشک کنید.

یکی دیگر از روش‌های موثر دیگر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط کارت‌های بانکی این است که تا جای ممکن، خریدها، پرداخت‌ها و کار‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. اپلیکیشن‌های پرداخت مانند همراه کارت تا حد زیادی می‌توانند نیاز‌های شما را برآورده کنند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ضدعفونی کردن کارت بانکی وزارت بهداشت کرونای انگلیسی کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری