Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفری با اشاره به جزئیات طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی؛ گفت: رسیدگی به امور نیازمندان و رفع فقر و محرومیت از اهداف تراز اول و مهم نظام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان ماهنشان که با موضوع تبیین طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به امور نیازمندان و رفع فقر و محرومیت از اهداف تراز اول و مهم نظام است، گفت: از شاخص های مهم پایبندی به اصول انقلاب توجه به وضعیت و امور مستضعفین و اقشار نیازمند بوده و وظیفه ما به عنوان کارگزاران نظام اسلامی و عناصری از نظام ولایی تبدیل جریان جهادی به یک گفتمان غالب در حوزه محرومیت زدایی و فقرزدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدایت صفری با بیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد به عنوان زیر مجموعه ای از بیت ولایت و بال عاطفی و مهربانی نظام توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای اقشار نیازمند و ضعیف جامعه است، افزود: بر همین اساس و بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اسناد بالادستی سه رکن مهم توانمندسازی در کمیته امداد بر پایۀ ارائه خدمات اشتغالزایی، مسکن و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت تعیین و تعریف گردیده و به جامعه هدف این نهاد عرضه می شود.

 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: در کنار برنامه ریزی و اقدام موثر در حوزه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت بهره گیری از ظرفیت های مردمی در فرآیند خدمت رسانی به جامعه هدف و پای کارآوردن مردم به عنوان ستون خیمه نظام به صحنه کارگزاری خدمت به نیازمندان از اولویت های کاری کمیته امداد استان زنجان بوده و با همین رویکرد تلاش می کنیم با بسترسازی برای ایفای نقش موثر خیران در حوزه کاری این نهاد، فقرزدایی اجتماع محور و مردمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه هم افزایی در تأمین منابع لازم برای خدمت رسانی به خانواده های عزیز تحت حمایت با بهره گیری از توان مددجویان، اعتبارات داخلی این نهاد و توان اجتماع با هدف ارتقاء اثربخشی خدمات ارائه شده در حوزه توانمندسازی به جامعه هدف از اقدامات کمیته امداد استان زنجان در این بخش است، تصریح کرد: در کنار خروج  هدفمند، زماندار و توانمندشدۀ خانواده های عزیز تحت حمایت از بدنه حمایتی این نهاد و قطع فقر بین نسلی در آنان، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سرمایه های اجتماعی نظام و کمک به ارتقاء شاخص های امنیت در جامعه از مهمترین دستاوردهای اقدامات این نهاد در حوزه توانمندسازی است.

 

صفری همچنین با بیان اینکه افزایش مشارکت خیران و جاری شدن توان اجتماع در برنامه های اجرایی این نهاد و اجتماع محور شدن فقرزدایی در سرعت بخشی  و تسهیل گری در فرآیند توانمندسازی خانواده های عزیز تحت حمایت نقش برجسته ای داشته و موجب بالا رفتن شتاب دهنده های فقرزدایی می شود، اضافه کرد: با همین نگاه یکی از محوری ترین برنامه های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اجتماع محور کردن و بهره گیری از توان اجتماع  در فرآیند فقرزدایی حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین است.

 

وی اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین را پیوند گنجینه های معنوی، عاطفی و مهرورزی دو همنوع عنوان کرد و افزود: بیش از چهار هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بوده و تلاش می کنیم با اجرای  پویش ایران مهربان و طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی زمینه مشارکت اقشار مختلف جامعه در این طرح را فراهم کرده تا از این طریق در کنار آرامش بخشی به فرزندان معنوی تحت حمایت، فیض خدمت به نیازمندان نیز شمولیت همگانی پیدا کند.

 

صفری  در ادامه با تبیین فرآیند تشکیل دبیرخانه طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی و تشریح  اقدامات کمیته امداد استان زنجان در این بخش، تصریح کرد: به فضل الهی و در سایۀ پشتیبانی ائمه جمعه مدیران و مسئولان استانی، همراهی دستگاه های اجرایی و مشارکت کم نظیر خیران زنجانی میانگین سرانۀ دریافتی ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با 851 هزار تومان دو برابر سرانۀ کشوری در این بخش بوده و امیدواریم با مشارکت همگانی در این طرح تمامی فرزندان معنوی تحت حمایت این نهاد تا پایان سال دارای حامی شوند.

 

گفتنی است در پایان این نشست اعضای شورای اداری شهرستان ماهنشان در پایگاه حامی یابی مستقر در محل فرمانداری شهرستان ماهنشان حضور یافته و در قالب طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا علی اکبری، امام جمعه و جلیل جزو نقی فرماندار شهرستان ماهنشان به پویش ایران مهربان«من هم یک حامی هستم» پیوستند.

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی طرح هر کارمند یک حامی کمیته امداد استان زنجان طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی کمیته امداد استان زنجان شهرستان ماهنشان بهره گیری تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ملکی عصر سه‌شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: مادران باردار و شیردهی که دهک خانوار آنها از بین ۱ تا ۵ باشد از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره میشوند.

وی افزود: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، مادران باردار و شیرده که خانوار آنها بین دهک یک تا پنج باشدتحت حمایت کمیته امدادقرار میگیرند و این حمایت تنها مختص خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیست.

ملکی گفت: مادران باردار واجد شرایط از ماه ششم بارداری تا ۱۸ ماه بعداز زایمان از ۱۲ سبد برخوردار میشوند و این منوط به تایید استضعاف مالی و صحت سوء تغذیه آنها توسط حوزه بهداشت شهرستان است.

کد خبر 6093514

دیگر خبرها

  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف