Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن شهرابی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی که به صورت آنلاین در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: در مطالعه میدانی از وضعیت مهاجران به ایران با بیش از ۲۰ نفر از نخبگان و کارآفرینان مهاجر به ایران مذاکره کردیم تا مشکلات آنها را احصا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمع آوری داده‌های به دست آمده از این مطالعات در کتابی به نام "زیست نخبگان علمی و کارآفرینان بین المللی در ایران" جمع آوری شده و این کتاب به عنوان سند پیشتیبان برنامه همکاری با کارآفرینان و متخصصان بین المللی نیز به شمار می‌رود.

شهرابی بیان کرد: علاوه بر آن مطالعات تطبیقی مفصلی در زمینه مهاجران سایر کشورها انجام و در نهایت به پیشنهاد سیاستی منجر شد. بر اساس این مطالعات، "دسترسی به حقوقی اولیه شهروند برای مهاجران" از چالش‌های مهاجران است. از آنجایی که در سیاست‌های کشور تفکیکی در زمینه مهاجران عادی، نخبه و یا کارآفرین صورت نگرفته است، روال‌های برخورد با آنها متفاوت نیست.

وی تصریح کرد: "ارتقای زندگی و سطح اجتماعی" از دیگر چالش‌های مهاجران است، لازم است یک پلکان امید و چشم انداز رشدی برای مهاجران تعریف شود تا بتوانند از سیستم حمایتی بهره مند شوند.

شهرابی با اشاره اقدامات قابل اجرا برای مهاجران، گفت: اجرای برنامه‌های ترویجی از برنامه‌های ضروری است؛ چرا که نیاز به تغییر رویکرد در سطح عموم جامعه، سیاستگذاران و مسوولان درباره مهاجران است تا پدیده مهاجرت از پدیده کلیشه‌ای به فرصت و پدیده‌ای تبدیل شود که قادر است ظرفیت‌هایی را برای کشور ایجاد کند.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۰۰ نفر از کارآفرینان بین المللی از سوی مرکز تعاملات بین المللی علمی و فناوری ریاست جمهوری به کمیسیون اقامت ویژه معرفی شده اند که برای تعدادی از این افراد مدارک اقامتی آنها صادر شده است.

شهرابی با اشاره به راه اندازی سامانه "همکاری با کارآفرینان و متخصصان بین المللی" گفت: این سامانه برای دسترسی بدون واسطه و ثبت نام مهاجران به صورت ۳ زبانه (انگلسی، فارسی و عربی) راه اندازی شده است و مهاجرانی که در ایران زندگی می‌کنند و یا افرادی که در خارج هستند و قصد مهاجرت به ایران را دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا شرایط آنها بررسی شود.

وی یادآور شد: حمایت‌های این سامانه شامل چهار بخش است. بخش اول آن شامل تسهیلات اقامتی سه ساله، پنج ساله، ۱۰ سال و بلند مدت در ایران است که این حمایت راه اندازی شده است و فازهای حمایتی بعدی نیز توسعه می‌یابد.

شهرابی گفت: "استقرار در اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری ایران"، "امکان استفاده از تسهیلات و حمایت‌های معاونت علمی از نخبگان که می‌تواند مشمول مهاجران نخبه بین المللی شود" و "امکانات آموزشی، رفاهی" از دیگر فازهای حمایتی این سامانه است.

وی یادآور شد: متقاضیان برای ثبت نام و دریافت این خدمات می توانند به سایت http://iconnect.isti.ir/ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

انجمن دیاران همکار معاونت علمی و فناوری در اجرای این طرح است. این انجمن با هدف ایجاد دیدگاهی مثبت نسبت به مهاجران شکل گرفت. 

برچسب‌ها مهاجران وزارت کشور کارآفرینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران وزارت کشور کارآفرینی مهاجران وزارت کشور کارآفرینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار کنکور علمی و فناوری ریاست جمهوری کارآفرینان بین المللی معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم، با بیان اینکه خودشناسی و خودسازی مقوله مهم در انتقال دانش است افزود: معلمی که خود به مرحله خود سازی نرسیده باشد نمی‌تواند زمینه رشد دیگران را فراهم کند.

محمدحسین رمضانی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و نظام در صدد هستند که فضای مطلوب مدرسه را از دانشَ آموزان بگیرند، افزود: موتور پیشرفت در کشور امید و اعتماد است که باید در مدارس به آن توجه شده و دانش آموزان در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند. 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ایران قوی به مدرسه قوی نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن ایران به قله‌های پیروزی تلاش‌های لازم را در مدارس انجام خواهد داد.

حامد حبیب زاده ، رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان هم در این آئین گفت: شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا ۵۳۳ تیم با حضور ۲ هزار و ۶۶۵ دانش آموز برگزار شد که از این مجموع ۱۱ تیم به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: در مرحله نهایی که در تهران برگزار شد ۵ تیم دانش آموزی گیلان مدال نقره و یک تیم مدال طلا را کسب کردند. 

رئیس بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان به برگزاری هفدهمین لیگ علمی بین المللی پایا اشاره کرد و گفت: در این مرحله که در نیمه دوم اردیبهشت در استان برگزار خواهد شد، تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز درقالب حدود ۸۰۰ تیم شرکت کردند.

در پایان این مراسم، از فعالان و مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه