Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع اعلام کردند که عرضه نفت خام سعودی آرامکو در ماه فوریه به بعضی از پالایشگران آسیایی کاهش یافته است.

چند منبع پالایشگاهی و تجاری اعلام کردند که عربستان سعودی، صادرکننده عمده نفت جهان در حالی که نفت مورد نیاز حداقل سه خریدار آسیایی را در ماه فوریه به‌طور کامل فراهم می‌کند، عرضه نفت خام به حداقل سه خریدار آسیایی دیگر را در این ماه کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این اقدام سعودی‌ها تعهد عربستان مبنی بر کاهش داوطلبانه عرضه یک میلیون بشکه در روز در ماه‌های فوریه و مارس در توافق ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) در ۱۶ دی‌ماه است.

بیشتر تولیدکنندگان این ائتلاف هم‌زمان با قرنطینه‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، تولید خود را در این دو ماه ثابت نگه می‌دارند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: کاهش عرضه نفت عربستان به دو پالایشگاه آسیای شمالی ۱۰ درصد بوده، این در حالی است که عرضه نفت ریاض به یک پالایشگر هندی حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

سعودی آرامکو از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

این شرکت دولتی بزرگ انرژی سعودی‌ها سال گذشته همسو با توافق کاهش تولید اوپک پلاس عرضه نفت خود به خریداران آسیایی را در ماه‌های ژوئن تا اوت کاهش داده بود.

برچسب ها: آرامکو ، عربستان ، نفت خام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LnZ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آرامکو عربستان نفت خام عرضه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏