Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران(اوندا)؛ این اتحادیه در نامه ای به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دو پیشنهاد را برای تعدیل حقوق و عوارض گمرکی کالاهای اساسی وارداتی و ضرایب مالیاتی این اقلام مطرح کرد.

در نامه اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است؛ اگر حقوق و عوارض گمرکی برای نهاده های دامی یک درصد و ضریب مالیاتی پنج درصدی برای کالاهای اساسی وارداتی لحاظ شود پس از حذف ارز 4200 تومانی از واردات نهاده های دامی قیمت این کالاها در بازار حداکثر 10 هزار ریال نسبت به نرخ های فعلی افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه ارسالی به رئیس قوه مقننه به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام واحترام

به استحضار می رساند؛ پیرو جلسه برگزار شده اعضاء این اتحادیه در مجلس شورای اسلامی با آقای دکتر امیرآبادی و مسائل مطروحه در خصوص راه های کنترل قیمت نهاده های وارداتی پس از حذف ارز ترجیحی (4200تومانی)، ضمن تشکر از تصمیم کمیسیون تلفیق در خصوص کاهش عوارض ورودی این کالا جهت جلوگیری افزایش بهای تمام شده به استحضار می رساند، یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیر گذار در نرخ سود و مالیات این کالا برای واردکننده می باشد. بر این اساس این اتحادیه دو پیشنهاد دارد:

1- تعدیل حقوق و عوارض گمرکی نهاده ها و تعیین 1 درصد برای آن.

2- ضریب مالیات کالای اساسی وارداتی توسط سازمان امور مالیاتی 5 درصد اعمال گردد. 

بدیهی است با اتخاذ تصمیمات فوق و ایجاد شرایط رقابتی نتایج زیر حاصل می گردد:

الف) پس از حذف ارز ترجیحی، قیمت فروش نهاده ها حداقل در هر کیلو 10000 ریال کمتر افزایش می یابد.

ب) با توجه به افزایش نرخ و حجم فروش و اعمال ضریب مالیاتی پیشنهادی، درآمدهای مالیاتی از محل سود واردکننده افزایش می‌یابد.

توفیق و عزت خدمتگزاران کشور را از خداوند خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس مجلس بازار مجلس شورای اسلامی پس از حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

 موضوع اجرای سامانه جامع تجارت در روزهای اخیر همانند سال گذشته اعتراض و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای بزرگ دادوستد طلا در شهرهایی نظیر تهران و تبریز را به همراه داشته است. بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علاوه بر تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در پایتخت، در مورد بی‌توجهی به درخواست‌ طلافروش‌ها مبنی بر ایجاد تغییرات در سامانه جامع تجارت صحبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، الزام به اجرای سامانه جامع تجارت از ابتدای سال گذشته اعتراض‌های جسته‌گریخته این صنف را در سراسر کشور در برهه‌های زمانی مختلف به همراه داشته است؛ در جریان راه‌اندازی و اجرای این سامانه در مقطعی از سال ۱۴۰۲ حساب‌های بانکی برخی از فعالان صنف طلا بسته شد.

بعد از کشمکش‌های فراوان، فعالان این صنف ملزم به اجرای سامانه تجارت از هفتم فروردین امسال شدند که در روزهای اخیر بار دیگر اعتراضات و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای طلا در شهرهای بزرگ را به دنبال داشته است.

سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات لازم‌الاجرا شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران با تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران به تجارت‌نیوز گفت: «فعالان صنفی به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت و بی‌تفاوتی به درخواست‌هایی که صنف طلا درباره ایجاد اصلاحات در مساله مذکور داشته‌اند اعتراض دارند؛ زیرا بعد از گذشت سه ماه هیچ تغییری حاصل نشده است.»

او با اشاره به اینکه به طور رسمی اعلام شده اجرای سامانه جامع تجارت بی‌کم‌وکاست لازم‌الاجراست اظهار کرد: «طلافروش‌ها نیز نسبت به بی‌توجهی به اعتراضات‌شان و اصلاح نشدن مواردی از این سامانه واکنش نشان داده‌اند.»

بذرافشان تاکید کرد: «در خصوص شرایط صنف طلا و چرخه تولید و توزیع، جلسات متعددی برگزار شده است؛ زیرا در بسیاری از مسائل این سامانه برای صنف طلا قابل اجرا نیست.»

اعتراض از ترس دریافت مالیات بر عایدی 

او موضوع ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت را غیرقابل اجرا دانست و افزود: «صنعت و صنف طلا و جواهر فرایند خاصی در چرخه تولید و توزیع دارد. علاوه بر این، بسیاری از فعالان صنفی بابت دریافت احتمالی مالیات بر عایدی در آینده نگران‌اند و این موضوع باعث شده به اجرایی شدن مجدد این سامانه واکنش نشان دهند.»

رئیس اتحادیه طلا خاطرنشان کرد: «طی جلساتی که برگزار شد، قرار بود یکسری اصلاحات انجام شود اما هیچ‌گونه تغییری در این سامانه صورت نگرفته و از هفتم فروردین استفاده از این سامانه را لازم‌الاجرا کرده‌اند و اعتراضات کسبه این صنف به همین دلیل است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک طلافروشی با گردش مالی 9 هزار میلیارد تومان کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم) مالیات حدود نصف طلافروشان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه!

دیگر خبرها

  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد