Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام کوبا در لیست آمریکایی کشورهای موسوم به حامی تروریسم را محکوم کرد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت که شیوه آمریکا در اعمال تحریم علیه کشورهایی که در منظومه سیاستهای این کشور حرکت نمی‌کنند، فقط به افزایش تنش در سطح بین‌الملل منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد، کشورهایی مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند که از حاکمیت و کرامت ملی خود دفاع می‌کنند، ولی واشنگتن در تلاش است که آنان را تحت سلطه خود درآورد، ولی سرانجام این اقدامات، شکست است.

وی تصریح کرد، دولت و ملت سوریه همبستگی کامل خود را با ملت کوبا اعلام می‌کند و اطمینان دارد که انقلاب کوبا، قادر است که با این تصمیم رژیم آمریکا مقابله کند؛ رژیمی که حامی تروریسم است و در راستای نقشه‌های سیاسی خود از آن دفاع می‌کند.

در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کرده بود، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای خود این تصمیم را لغو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه (روز گذشته) خبر داد که نام کوبا را به دلیل حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین‌المللی و پناه دادن به تروریست‌ها، مجددا به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم مدعی شد «دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا] در ونزوئلا و دیگر بخش‌های نیم‌کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز کرده بود، [منابعی] که آنها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می‌کرد».

پامپئو ادعا کرد که «با این اقدام، ما بار دیگر دولت کوبا را پاسخگو خواهیم کرد و پیام شفافی می‌دهیم مبنی بر اینکه رژیم کاسترو باید حمایتش از تروریسم بین‌المللی را پایان دهد».

 دولت آمریکا در سال ۱۹۸۲ در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» برای اولین بار کوبا را در لیست تروریسم قرار داده بود.

در پی توافق بین آمریکا و کوبا در دولت اوباما و تعهد هاوانا به انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کوبا، واشنگتن تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های رفت و آمد و تجارت بین دو کشور را رفع کرد و سفارت آمریکا در کوبا را بعد از چند دهه تعطیلی، بازگشایی کرد و باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ به کوبا رفت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت خارجه سوریه کوبا آمریکا حامی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت