Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فروند بالگرد نظامی سودان امروز هنگام فرود در فروگاه الشواک واقع در استاق قضارف سقوط کرد و خدمه آن پیش از انفجار بالگرد نجات یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شاهدان عینی به خبرنگار شبکه العربیه گفتند: یک فروند بالگرد  نظامی سودان که به ماموریت شناسایی رفته بود،  پس از اتمام ماموریتش هنگام فرود دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته آنان، خدمه این بالگرد دو دقیقه پیش از انفجار آن توانستند نجات پیدا کنند.

استان قضارف در شرق سودان و هم مرز با اتیوپی است.

این رسانه عرب زبان در خبر دیگری اعلام کرد: به دنبال افزایش تنش مرزی میان سودان و اتیوپی، ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده کل قوای این کشور برای بازدید از نظامیان این کشور مستقر در مناطق مرزی با اتیوپی  وارد منطقه «فشقه» شد.

کشته و مفقود شدن 8 سودانی در حمله شبه نظامیان اتیوپی

قشقه در داخل خاک سودان قرار دارد اما کشاورزان اتیوپیایی (قوم تیگرای) با استفاده از سلاح بخش‌هایی از این منطقه را به تصرف خود در آورده بودند. ارتش سودان طی دو ماه گذشته با انجام چند عملیات موفق شد، پس از گذشت 25 سال  این مناطق را بار دیگر تحت حاکمیت دولت خارطوم قرار دهد. این اقدام ارتش سودان با واکنش دولت آدیس آبابا روبرو شد، به گونه‌ای که ارتش اتیوپی دستور داد، یگان‌های رزمی خود را در مرزهای مشترک با سودان تقویت کند.

اختلافات مرزی سودان واتیوپی ده‌ها سال است که ادامه دارد و خارطوم و آدیس آبابا نتوانسته‌اند،  به این اختلافات پایان دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور اتیوپی کشور سودان کشور اتیوپی کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران