Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی فر از ثبت نام یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در طرح ملی مسکن براساس اطلاعات جمع‌آوری خبردادوگفت: از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «ابراهیم صادقی فر» در نشست شورای مسکن استان سمنان با موضوع تعیین وضعیت مسکن اقدام ملی در استان سمنان گفت: از مجموع ۸۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور، ۳۵۸ هزار نفر از جامعه کارگری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه تأمین مسکن برای گروه‌های هدف به ویژه گروه کارگری یکی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و برای اجرای این طرح برنامه‌های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است اضافه کرد: برنامه‌ای برای ساخت مسکن کارگری تدوین شده که با تصویب آن در هیئت دولت گامی مؤثر برای خانه‌دار شدن این قشر فرهیخته برداشته خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم ۲۰۰ هزار مسکن برای گروه هدف بازنشستگان، مستمری بگیر و کارگران ساخته شود و ساز و کارهای اجرای این طرح در دست بررسی است اظهارکرد: آمار نشان می‌دهد، کارگران برای ساخت مسکن در قالب اقدام ملی ۴۰ درصد جمعیت مشمول هستند.

 

صادقی فرمیزان و نرخ تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را بالا اعلام کردوگفت: باید در این ارتباط تجدید نظر صورت گیردو برای جامعه هدف خودمان به دنبال تسهیلات حمایتی هستیم تا افراد نام نویسی کننده در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی مشکلی نداشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه از ظرفیت خیرین مسکن ساز استان سمنان برای ساخت مسکن در استان بیش از پیش استفاده شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم حمایت‌های لازم را از این خیران انجام خواهد داد، افزود: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در یکی از بانک‌های عامل برای ساخت مسکن تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: کارگران تا آخر وقت روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه فرصت دارند برای ثبت نام در طرح مسکن ملی و خانه دار شدن اقدام کنند.

 

صادقی فر افزود: کارگران می توانند هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند و هم به عضویت تعاونی های مسکن درآیند و از طریق تشکل کارگری خود برای ثبت نام اقدام کنند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح ملی مسکن کار و رفاه اجتماعی برای ساخت مسکن جامعه کارگری مستمری بگیر اقدام ملی ملی مسکن هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن

به گزاش پارس نیوز ،‌ علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای‌عالی کار نیاز به تأیید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دوبرابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به‌محض اینکه این پیشنهاد در شورای‌عالی کار تصویب شود و پس از آن مورد تأیید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود