Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@22:02:53 GMT

بهترین پیام رسان جایگزین واتس‌اپ

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۴۶۵۶

بهترین پیام رسان جایگزین واتس‌اپ

رویداد۲۴ وقتی فیس‌بوک در ازاء ۱۹ میلیارد دلار واتس‌اپ را خریداری کرد قول داد که از حریم خصوصی کاربران حفاظت خواهد کرد و هیچ تغییری در آن نخواهد داد.

اما اکنون، واتس‌اپ با خط مشی جدیدش اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت اصلی خود، یعنی فیس‌بوک، و متعاقبا اپ‌های طرف ثالث و چه بسا جا‌های دیگری قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو اقدام معقولانه این است که کاربران به دنبال سرویس‌های امن‌تر و بهتری بروند که حریم خصوصی‌شان را در معرض خطر قرار نمی‌دهند.

سیگنال

به کمک این اپ، که توسط بنیاد سیگنال و Signal Messenger LLC توسعه داده شده است، شما می‌توانید پیام‌های خصوصی یا گروهی را به دوستان و خانواده‌تان ارسال کنید – از جمله قابلیت ارسال فایل‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی یا انجام تماس‌های صوتی/ویدئویی. همچنین کاربران از قابلیت‌های گزینه‌های حریم خصوصی روی‌صفحه‌ای، ابزار‌های ضدنظارتی و پیام‌های محوشونده بهره می‌شوند. همچنین پیام‌ها بر روی آن رمزنگاری کاربر به کاربر می‌شوند و داده‌های آن‌ها بر روی سرور‌ها ذخیره نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پیام رسان سیگنال

تلگرام

تلگرام یک پلتفرم رایگان دیگر است که از رمزنگاری کاربر به کاربر (end-to-end) بهره می‌برد و از یک پروتکل امنتر به نام MTProto  برای امنیت رده بالا بهره می‌برد. تلگرام از یک زیرساخت توزیع‌شده خاص بهره می‌برد که از طریق آن کلید‌های رمزنگاری مربوطه به دو بخش تقسیم می‌شوند – و، به قول خود تلگرام، آن‌ها «هرگز در همان جایی که از داده‌هایی که از آن‌ها حفاظت می‌کنند نگهداری نمی‌شوند».

این اپ قابلیت ساخت سوپر گروه‌هایی تا ۱۰۰ هزار نفر با امکان اشتراک‌گذاری قابلی‌های بزرگ (تا ۱.۵GB)، و چت‌های محرمانه رمزنگاری‌شده کاربر به کاربر را دارد. شما می‌توانید درون این اپ از طریق ربات‌های بازی (game bots) گیم اجرا کنید، و از امکان تماس صوتی نیز بهره‌مند هستید.

تریما (Threema)

اگر سیگنال و تلگرام نتوانستند نظر شما را کاملا جلب کنند یک اپ دیگر هم می‌تواند ارزش بررسی را داشته باشد. این اپ پولی برای کسانیست که به هیچ عنوان نمی‌خواهند داده‌های شخصیشان دستکاری شود. این اپ منبع‌باز از رمزنگاری کاربر به کاربر استفاده می‌کند و تا جائی که امکان داشته باشد داده‌های کمتری را روی سرور‌ها به جا می‌گذارد. همه چیز، از فایل‌های خصوصی و تماس‌های صوتی تا چت‌های گروهی شما و داده‌های مکانیتان با تریما ۱۰۰% در امنیت هستند.

یکی از ویژگی‌های امنیتی مضاعف این اپ استفاده از یک آی‌دی ۸ رقمی به جای شماره تلفن فعلی شما است و به این طریق یک لایه حفاظتی دیگر برای داده‌های شخصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واتس آپ شبکه های اجتماعی کاربر به کاربر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر

خواننده و بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی از شبکه‌های مجازی خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا،سلنا گومز گفت: این با ارزش‌ترین هدیه‌ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال‌تر است و دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می‌کند.

نکته قابل ذکر اینکه سلنا گومز بار‌ها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه‌های مجازی واهمه دارد.

دیگر خبرها

  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد